ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 10 Αυγούστου 2024

#SaferRoadsPledge: Διεθνής εκστρατεία για την οδική ασφάλεια

Το International Road Assessment Program (iRAP), η International Road Federation (IRF) και η FIA, έχουν ξεκινήσει την εκστρατεία- καμπάνια #SaferRoadsPledge καλώντας τους οργανισμούς που εμπλέκονται στο σχεδιασμό και χρηματοδότηση δρόμων για να δεσμευθούν για ασφαλέστερους δρόμους, ενόψει της 4ης Παγκόσμιας Υπουργικής Διάσκεψης για την οδική ασφάλεια.

Από τις 17 έως τις 20 Φεβρουαρίου 2025, ηγέτες από όλο τον κόσμο θα συγκεντρωθούν στην υπουργική διάσκεψη στο Μαρόκο.

Θα αξιολογήσουν την πρόοδο που σημειώθηκε κατά την αρχική πενταετία του παγκόσμιου σχεδίου για τη δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια 2021- 2030, που θα δημιουργήσει υποστήριξη για το νέο όραμα της ασφαλούς και βιώσιμης κινητικότητας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της IRAP, Rob McInerney, δήλωσε: “Είναι τραγικό, περισσότεροι από 3.200 άνθρωποι να χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους μας κάθε μέρα. Τα τροχαία είναι η κύρια αιτία θανάτου για τους νέους. Γνωρίζουμε ότι η οδική υποδομή ή η καλύτερη ασφάλεια σώζουν ζωές και αποτρέπουν τραυματισμούς, αλλά δυστυχώς λιγότερο από τους μισούς δρόμους που αξιολογούνται παγκοσμίως πληρούν αυτό το πρότυπο. Έχουμε μόλις πέντε χρόνια για να πετύχουμε τον παγκόσμιο στόχο του ΟΗΕ. Η μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα έως το 2030 και η επιτάχυνση της δράσης για ασφαλέστερους δρόμους θα είναι ζωτικής σημασίας“.


Το παγκόσμιο σχέδιο για τη δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια συνιστά τη χρήση ελέγχων οδικής ασφάλειας και αξιολογήσεων με αστέρια για την άρση της ασφάλειας των δρόμων. Οι στόχοι 3 και 4 των Ηνωμένων Εθνών περιλαμβάνουν τη διασφάλιση ότι όλοι οι νέοι δρόμοι είναι κατασκευασμένοι με βαθμολογία 3 αστέρων ή καλύτερα πρότυπα για όλους τους χρήστες των δρόμων και περισσότερο από το 75% των ταξιδιών να γίνεται σε δρόμους 3 αστέρων ή υψηλότερο για όλους τους χρήστες έως το 2030.


Οι σχεδιαστές δρόμων και οι χρηματοδοτικοί φορείς από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα καλούνται να δεσμευθούν στην υποστήριξη για ασφαλέστερους δρόμους που επιτρέπουν πιο βιώσιμη κινητικότητα, για την υποστήριξη των επιδόσεων οδικής ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών. Στους στόχους 3 και 4 καλούνται ακόμη να δεσμευθούν να συμπεριλάβουν ελέγχους οδικής ασφάλειας, επιθεωρήσεις και κατάταξη με αστέρια, αξιολογήσεις για νέους και βελτιωμένους σχεδιασμούς δρόμων ή/και για την ανάληψη χαρτογράφησης κινδύνου σύγκρουσης και πρόληψης, αξιολογήσεις και επιθεωρήσεις ασφάλειας που στοχεύουν σε επενδύσεις σε ασφαλέστερες υποδομές με πρότυπο 3 αστέρων ή υψηλότερο για όλους τους χρήστες έως το 2030.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η άρση της κατάταξης των δρόμων με αστέρια -έστω και με ένα μόνο αστέρι- μπορεί να μειώσει κατά το ήμισυ το κόστος ατυχημάτων, ενώ οι δρόμοι 3 αστέρων ή υψηλότερα είναι ασφαλέστεροι, θα σώσουν ζωές και θα είναι οικονομικά πιο αποδοτικοί.

Η ανεξάρτητη μελέτη του Πανεπιστημίου Johns Hopkins διαπίστωσε ότι οι συνεργάτες της iRAP παγκοσμίως έχουν αποσοβήσει περίπου 700.000 θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς μέσω επένδυσης σε ασφαλέστερα οδικά έργα από το 2016 έως το τέλος του 2024 χρησιμοποιώντας τα εργαλεία iRAP.

Οι δεσμεύσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της εκστρατείας θα παρουσιαστούν στους παγκόσμιους ηγέτες κατά τη διάρκεια της υπουργικής διάσκεψης στο Μαρόκο, αλλά και στο Παγκόσμιο Συνέδριο IRF 2024 στην Κωνσταντινούπολη (14-18 Οκτωβρίου). Οι συμμετέχοντες θα μοιραστούν τις βέλτιστες πρακτικές, μαζί με εμπόδια και ευκαιρίες για τη βελτίωση της ασφάλειας στον σχεδιασμό των δρόμων παγκοσμίως, επιδιώκοντας να επιτευχθεί συναίνεση και να επιταχυνθεί η πρόοδος προς την υπουργική διάσκεψη.

Η γενική διευθύντρια του IRF Susanna Zammataro είπε: “Το πώς σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε/αναβαθμίζουμε τις υποδομές μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά και να βοηθήσει να σωθούν ζωές. Ασφαλής σχεδιασμός δρόμων – μαζί με την ανάπτυξη πολιτικής και ικανότητας υποστήριξης – είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη ασφαλούς και βιώσιμης κινητικότητας για όλους. Το IRF ενθαρρύνει κάθε σχεδιασμό και χρηματοδότηση στους φορείς να συμμετάσχουν και να υποστηρίξουν αυτήν τη δέσμευση”.


Ο εκτελεστικός διευθυντής του Ιδρύματος FIA Saul Billingsley δήλωσε: “Εκατοντάδες χιλιάδες θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί αποτρέπονται μέσω ασφαλούς σχεδιασμού και αναβαθμίσεων των δρόμων. Τώρα πρέπει να εξετάσουμε μεγαλύτερη και πιο ασυμβίβαστη δέσμευση από φορείς σχεδιασμού και χρηματοδοτικούς φορείς για την παροχή ασφαλέστερης οδικών υποδομών, που πληρούν τους στόχους της δεκαετίας οδικής ασφάλειας και των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης”.