Το λιμάνι Κέρκυρας καταγράφει εκρηκτική άνοδο τόσο στην κρουαζιέρα όσο και στην ακτοπλοΐα για το δεκάμηνο Ιανουαρίου–Οκτωβρίου 2025, εδραιώνοντας τη θέση του ως μία από τις πιο δυναμικές θαλάσσιες πύλες της Ανατολικής Μεσογείου. Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.), το λιμάνι παρουσιάζει ισχυρή αύξηση επιβατών και προσεγγίσεων, με τις συνδέσεις προς Ηγουμενίτσα, Αλβανία και Ιταλία να ενισχύουν περαιτέρω τη διαπεριφερειακή και τουριστική σημασία του.
Κατά την περίοδο Ιανουαρίου–Οκτωβρίου 2025, η κρουαζιέρα στην Κέρκυρα κατέγραψε αξιοσημείωτη άνοδο, με το σύνολο των επιβατών να ανέρχεται σε 845.744 έναντι 781.444 την ίδια περίοδο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 8,23%. Οι διερχόμενοι (transit) επιβάτες ανήλθαν σε 649.987 από 585.387, καταγράφοντας αύξηση 11%. Οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το ίδιο διάστημα ανήλθαν σε 428 από 409 το 2024, ενώ για το δίμηνο Νοεμβρίου–Δεκεμβρίου έχουν ήδη προγραμματιστεί επιπλέον 51 αφίξεις, συμβάλλοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
Η νέα σεζόν κρουαζιέρας για το λιμάνι Κέρκυρας θα ξεκινήσει στις 2 Ιανουαρίου 2026, με προσέγγιση κρουαζιερόπλοιου που θα μεταφέρει 2.679 επιβάτες, εγκαινιάζοντας μία χρονιά με πάνω από 500 προγραμματισμένες αφίξεις. Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει τη συνεχή ανάπτυξη του λιμένα ως κομβικού σημείου της κρουαζιέρας στην Αδριατική.
Η ακτοπλοΐα παρουσιάζει εξίσου θετικά αποτελέσματα, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή συμβολή της στην ανάπτυξη του νησιού. Στη γραμμή Κέρκυρα–Ηγουμενίτσα, οι αποεπιβιβασθέντες έφτασαν τους 791.494 έναντι 785.796 (+0,73%), ενώ οι επιβιβασθέντες ανήλθαν σε 776.392 από 773.212 (+0,41%).
Ιδιαίτερα δυναμική είναι η σύνδεση Κέρκυρα–Αλβανία, η οποία αναδεικνύεται ως ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους θαλάσσιους διαδρόμους της περιοχής. Οι αποεπιβιβασθέντες αυξήθηκαν κατά 20,05% (327.360 από 272.694), ενώ οι επιβιβασθέντες σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση 29,96%, φτάνοντας τους 318.718 από 245.243 το εννεάμηνο του 2024.
Αντίθετα, η γραμμή Κέρκυρα–Ιταλία παρουσίασε μεικτή εικόνα, με τους αποβιβασθέντες να μειώνονται κατά 14,84% (32.493 από 38.155), ωστόσο οι επιβιβασθέντες αυξήθηκαν σημαντικά κατά 26,63% (33.458 από 26.421), γεγονός που αποδεικνύει την ανθεκτικότητα και το ευρύτερο ενδιαφέρον για τη θαλάσσια σύνδεση των δύο χωρών.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε., Δημήτρης Απέργης, δήλωσε: «Η φετινή εικόνα του λιμανιού δείχνει ξεκάθαρα αυτό που χτίζουμε με συνέπεια τα τελευταία χρόνια. Η Κέρκυρα εξελίσσεται σε έναν λιμένα που δεν εξυπηρετεί μόνο, αλλά πρωταγωνιστεί στην περιοχή της Αδριατικής. Τα στοιχεία της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας αποδεικνύουν ότι το λιμάνι μας διαθέτει δυναμισμό, αντοχή και προοπτική. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε για την αναβάθμιση των σύγχρονων υπηρεσιών και υποδομών, ώστε κάθε πλοίο και κάθε επιβάτης που φτάνει εδώ να συναντά ένα λιμάνι που αντανακλά την ποιότητα και τον χαρακτήρα της Κέρκυρας».
Τα στοιχεία αποδεικνύουν πως το λιμάνι Κέρκυρας παραμένει βασικός πυλώνας της περιφερειακής οικονομίας και σημαντικός κόμβος θαλάσσιου τουρισμού και μεταφορών. Η σταθερή του πορεία ενισχύει τη θέση της Κέρκυρας ως δυτική πύλη της Ελλάδας και στρατηγικό σημείο σύνδεσης στην ευρύτερη περιοχή της Αδριατικής.
