ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024

Έρευνα: Οι 5 κορυφαίες τάσεις των νεαρών Αμερικανών το 2025 στα ταξίδια - Πιο σημαντικά από την καριέρα

 

Η κάμψη στη ζήτηση για ταξίδια bleisure και η ανοδική τάση στις αυθόρμητες αποδράσεις αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν, μεταξύ άλλων, ως κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια των Αμερικανών Millennial και Gen Z το 2025, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Voice of a Generation» που παρουσιάζει η ταξιδιωτική εταιρία Contiki.

Η έκθεση, η οποία βασίζεται σε έρευνα σε δείγμα 1.000 Αμερικανών ηλικίας από 18 έως 35 ετών σχετικά με τα ψυχογραφικά στοιχεία που θα επηρεάσουν το ταξιδιωτικό τοπίο το 2025, αποκαλύπτει δύο γενιές που έχουν τοποθετήσει τα ταξίδια ψηλά στις προτεραιότητές τους και προτίθενται να κάνουν ακόμα και θυσίες προκειμένου να μπορούν να ταξιδεύουν περισσότερο.

Οι κυριότερες τάσεις που επισημαίνονται στην έκθεση, είναι οι ακόλουθες...

-Διακοπές Vs Καριέρα | Ενώ η καριέρα εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για τους Αμερικανούς νεαρής ηλικίας, με το 54% να προσπαθεί να βρει μια ισορροπία μεταξύ εργασίας και ταξιδιών, αυξανόμενος αριθμός νέων επαγγελματιών δίνει προτεραιότητα στα ταξίδια έναντι της σταδιοδρομίας τους. Το ένα τρίτο των νέων επαγγελματιών (33%) παρατηρεί ότι τα ταξίδια είναι ακόμη πιο σημαντικά από την πρόοδο της καριέρας τους, τόσο μάλιστα που το 56% θα παραιτηθεί από τη διεκδίκηση αύξησης προκειμένου να έχει περισσότερο χρόνο άδειας για να ταξιδεύει.

Η έλλειψη επαρκούς διάρκειας άδειας επί πληρωμή ήταν το δεύτερο μεγαλύτερο εμπόδιο που τους απέτρεψε να κάνουν  κράτηση για το επόμενο ταξίδι τους, ενώ, συμπτωματικά, το μεγαλύτερο ταξιδιωτικό εμπόδιο ήταν ότι «δεν είχαν αρκετά χρήματα για να ταξιδέψουν».

Αυτές οι γενιές δυσκολεύονται να χρηματοδοτήσουν τις διακοπές τους. Περισσότεροι από τους μισούς έχουν μετακομίσει ή σκέφτονται να επιστρέψουν στο σπίτι των γονιών τους για να εξοικονομήσουν εισόδημα που θα το διαθέσουν στα ταξίδια. Ομοίως, υπάρχει μια αυξανόμενη τάση ταξιδιωτών που με το πέρασμα των χρόνων γεφυρώνουν την εργασία με τα ταξίδια.

Αυτά τα νέα ευρήματα αποδεικνύουν ότι οι Αμερικανοί 18 έως 35 ετών ενδιαφέρονται περισσότερο για τις διακοπές, με περισσότερους από τους μισούς να αναφέρουν ότι προτιμούν να αποσυνδεθούν εντελώς από την εργασία ενώ ταξιδεύουν, αντί να κάνουν κράτηση για ένα ταξίδι bleisure.

-Ταξίδια απόδρασης από την καθημερινότητα και τις εκλογές | Οι ταξιδιώτες πραγματοποιούν «αποδράσεις» το 2025, επηρεασμένοι από την ανάγκη για απόδραση από την καθημερινότητας και την επικείμενη εκλογική φρενίτιδα. Η έκθεση δείχνει ότι το 70% των ταξιδιωτών σκέφτεται να ενεργήσει παρορμητικά και να κάνει κράτηση για αυθόρμητα ταξίδια με αναχώρηση μέσα στο ερχόμενο 10ήμερο και μάλιστα το 78% έχει σκεφτεί να κάνει ταξιδιωτική κράτηση προκειμένου να ξεφύγει από το εκλογικό χάος των ΗΠΑ.

Αυτή η δημογραφική ομάδα έχει υιοθετήσει μια αντικουλτούρα, ακόμη και σε επίπεδο προορισμών, με πάνω από το 80% να αναφέρει ότι σχεδιάζει να παρακάμψει τους κύριους κόμβους διακοπών και να επιλέξει πιο μακρινές εναλλακτικές, όπως τις Φιλιππίνες αντί για τις Μαλδίβες ή την Αλβανία αντί για την Κροατία. Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να επισκεφθούν άγνωστους προορισμούς αντί να επιλέξουν όλα τα γνωστά αξιοθέατα σε εμβληματικούς προορισμούς.

-Τουρισμός με καθαρό μυαλό | Ο νηφάλιος τουρισμός συνεχίζει να συνιστά τάση με το 83% των ταξιδιωτών Millennials και Gen Z να ενδιαφέρονται να κάνουν κράτηση για νηφάλια ταξιδιωτική εμπειρία. Οι εποχές που οι νεαροί ταξιδιώτες είχαν εμμονή με τα πάρτι έχουν περάσει και πλέον οι Gen Z και Millennials θέλουν να ζήσουν την περιπέτεια των διακοπών με καθαρό κεφάλι.

Αυτή η τάση ευθυγραμμίζεται με τα βασικά κίνητρα για ταξίδια το 2025: η γνώση σε βάθος της τοπικής κουλτούρας (34%), η απόκτηση γνώσης σε κάτι νέο και εμπλουτιστικό (24%) η χαλάρωση και η αναζωογόνηση (23%) και οι συναρπαστικές περιπέτειες που αυξάνουν την αδρεναλίνη (18%).

Η έκθεση δείχνει ότι το 25% σκοπεύει να περιορίσει τη χρήση του τηλεφώνου τους ενώ ταξιδεύουν και να χρησιμοποιεί τις συσκευές αυτές κυρίως για λήψη φωτογραφιών και για πλοήγηση (42%).

-Ταξίδια με Αγνώστους | Όσον αφορά τη συνοδεία στα ταξίδια, οι Gen Z και Millennials είναι έτοιμοι να αφήσουν πίσω τους φίλους τους και να δημιουργήσουν νέες σχέσεις στα ταξίδια. Το 58% δήλωσαν ότι αντί να ταξιδεύουν με τους φίλους που ήδη έχουν, θα προτιμούσαν να κάνουν ταξιδιωτική κράτηση και να δημιουργήσουν νέες φιλίες στο ταξίδι (Οι ξεναγήσεις του Contiki απηχούν αυτό το συναίσθημα με περισσότερο από το 70% των ταξιδιωτών τους να ταξιδεύουν μόνοι).

-Συμμετοχικά ταξίδια | Τα αειφόρα ταξίδια βρίσκονται εδώ και καιρό σε άνοδο και η σημασία τους θα συνεχίσει να ανεβαίνει στις αντιλήψεις των ταξιδιωτών. Το 90% δήλωσαν ότι η βιωσιμότητα στα ταξίδια είναι σημαντική για αυτούς, με τους πιο σημαντικούς λόγους για αυτό να είναι το «να αφήσουν θετικό αντίκτυπο στον προορισμό και στις κοινότητες που επισκέφθηκαν» (42%) και «να βοηθήσουν στη διατήρηση της άγριας ζωής» (38%) ενώ η συζήτηση γύρω από τις εκπομπές άνθρακα είναι λιγότερο σημαντική (19%).