Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε ότι η επιβατική κίνηση μειώθηκε τον Φεβρουάριο του 2021, τόσο σε σύγκριση με τα επίπεδα προ COVID-19 (Φεβρουάριος 2019) όσο και σε σύγκριση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα (Ιανουάριος 2020).
Η συνολική ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια τον Φεβρουάριο του 2021 (μετριέται σε έσοδα ανά χιλιόμετρο επιβατών ή RPK) μειώθηκε κατά 74,7% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019, ποσοστό χειρότερο από το 72,2% που σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2021, σε σύγκριση με πριν από δύο χρόνια.
Η διεθνής ζήτηση επιβατών τον Φεβρουάριο ήταν 88,7% κάτω από τον Φεβρουάριο του 2019, μια περαιτέρω πτώση από το -85,7% σε ετήια βάση που καταγράφηκε τον Ιανουάριο και το χειρότερο αποτέλεσμα από τον Ιούλιο του 2020. Οι επιδόσεις σε όλες τις περιοχές του κόσμου επιδεινώθηκαν σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021.
Η συνολική εσωτερική ζήτηση μειώθηκε κατά 51% σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την κρίση (Φεβρουάριος 2019). Τον Ιανουάριο μειώθηκε κατά 47,8% της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αδυναμία των ταξιδιών της Κίνας, λόγω των αιτημάτων της κυβέρνησης να παραμείνουν οι πολίτες στο σπίτι τους κατά τη διάρκεια της περιόδου του Σεληνιακού Νέου Έτους.
“Ο Φεβρουάριος δεν έδειξε καμία ανάκαμψη της ζήτησης για διεθνή αεροπορικά ταξίδια. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι δείκτες πήγαν προς λάθος κατεύθυνση, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί εντάθηκαν ενόψει των συνεχιζόμενων ανησυχιών για νέες παραλλαγές μεταλλάξεις του κοροναϊού. Μια σημαντική εξαίρεση ήταν η εσωτερική αγορά της Αυστραλίας. Η χαλάρωση των περιορισμών στις πτήσεις εσωτερικού εκεί οδήγησε σε σημαντικά περισσότερα ταξίδια. Αυτό μας λέει ότι οι άνθρωποι δεν έχουν χάσει την επιθυμία τους να ταξιδέψουν. Θα πετάξουν, υπό την προϋπόθεση ότι μπορούν να το πράξουν χωρίς να αντιμετωπίσουν μέτρα καραντίνας”, δήλωσε ο νέος γενικός διευθυντής της IATA, Willie Walsh.
Τα αποτελέσματα στις διεθνείς αγορές
- Η κίνηση των αεροπορικών εταιρειών Ασίας-Ειρηνικού τον Φεβρουάριο μειώθηκε κατά 95,2% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019, μιρκή αλλαγή από την πτώση κατά 94,8% που σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2021, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019. Η περιοχή συνέχισε να υποφέρει από την απότομη πτώση της κίνησης για όγδοο συνεχή μήνα. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 87,5% και ο συντελεστής φορτίου βυθίστηκε κατά 50 εκατοστιαίες μονάδες, σε 31,1%, το χαμηλότερο μεταξύ όλων των περιοχών.
- Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες σημείωσαν πτώση 89% στην κίνηση τον Φεβρουάριο έναντι του Φεβρουαρίου 2019, σημαντικά χειρότερο ποσοστό από το -83,4% τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 80,5% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 36 ποσοστιαίες μονάδες, σε 46,4%.
- Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν πτώση 83,1% το Φεβρουάριο σε σύγκριση με το Φεβρουάριο του 2019, από μείωση της ζήτησης κατά 82,1% τον Ιανουάριο, έναντι του ίδιου μήνα το 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 68,6% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 33,4 εκατοστιαίες μονάδες, σε 39%.
- Η κίνηση των αερομεταφορέων της Βόρειας Αμερικής τον Φεβρουάριο μειώθηκε κατά 83,1% σε σύγκριση με την περίοδο του 2019, μια επιδείνωση από τη μείωση του 79,2% τον Ιανουάριο σε ετήσια βάση. Η χωρητικότητα έπεσε κατά 63,9% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε 41,9 εκατοστιαίες μονάδες, σε 36,7%
- Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν πτώση της ζήτησης κατά 83,5% τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019, σημαντικά χειρότερη από την πτώση του 78,5% τον Ιανουάριο του 2019. Η χωρητικότητα του Φεβρουαρίου μειώθηκε κατά 75,4% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019 και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 26,7 ποσοστιαίες μονάδες, σε 54,6%, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των περιοχών για πέμπτο συνεχόμενο μήνα.
- Η κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκε κατά 68% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο πριν από δύο χρόνια, γεγονός που αποτελεί οπισθοδρόμηση σε σύγκριση με την πτώση του 66,1% που σημειώθηκε τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019. Η χωρητικότητα του Φεβρουαρίου μειώθηκε κατά 54,6% έναντι του Φεβρουαρίου 2019 και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 20,5 ποσοστιαίες μονάδες, σε 49,1%.
Οι εμβολιασμοί “ανεβάζουν” τα αεροπορικά δρομολόγια στις ΗΠΑ
Η εσωτερική κυκλοφορία των ΗΠΑ μειώθηκε κατά 56,1% τον Φεβρουάριο έναντι του ίδιου μήνα το 2019, βελτιωμένη από την πτώση κατά 58,4% τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με πριν από δύο χρόνια. Η βελτίωση οφείλεται στη μείωση των ποσοστών μετάδοσης του ιού και στην επιτάχυνση των εμβολιασμών. “Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC) δήλωσαν πρόσφατα ότι τα εμβολιασμένα άτομα μπορούν να ταξιδέψουν με ασφάλεια. Αυτά είναι καλά νέα. Έχουμε επίσης δει πρόσφατα την έρευνα της Oxera-Edge Health που υπογραμμίζει την αποτελεσματικότητα γρήγορων, ακριβών και προσιτών rapid τεστ για COVID-19. Αυτές οι εξελίξεις θα πρέπει να καθησυχάσουν τις κυβερνήσεις ότι υπάρχουν τρόποι αποτελεσματικής διαχείρισης των κινδύνων του COVID-19 χωρίς να βασίζονται σε μέτρα καραντίνας που εξοντώνουν τη ζήτηση ή / και δαπανηρές και χρονοβόρες δοκιμές PCR”, δήλωσε ο Walsh.
O νέος γενικός διευθυντής της IATA, Willie Walsh.
“Δύο βασικά στοιχεία για την αποτελεσματική επανεκκίνηση των ταξιδιών πρέπει να προχωρήσουν επειγόντως: Το πρώτο είναι η ανάπτυξη παγκόσμιων προτύπων για ψηφιακά πιστοποιητικά τεστ COVID-19 ή / και εμβολιασμού. Το δεύτερο είναι η συμφωνία μεταξύ των κυβερνήσεων για ψηφιακή αποδοχή των πιστοποιητικών. Οι μέχρι τώρα εμπειρίες μας δείχνουν ότι τα συστήματα που βασίζονται σε χαρτί δεν αποτελούν βιώσιμη επιλογή. Είναι ευάλωτα στην απάτη. Και ακόμη και με τον περιορισμένο αριθμό πτήσεων σήμερα, η διαδικασία check-in χρειάζεται επίπεδα στελέχωσης που υπήρχαν προ COVID-19, μόνο και μόνο για τη γραφειοκρατία.
Οι διαδικασίες με χαρτί δε θα είναι βιώσιμες όταν τα ταξίδια αρχίζουν να αυξάνονται. Η εφαρμογή IATA Travel Pass αναπτύχθηκε ακριβώς βάσει αυτής της ανάγκης για ψηφιακή διαχείριση υγειονομικών διαπιστευτηρίων. Η πρώτη δοκιμή πλήρους εφαρμογής της εστιάζεται στη Σιγκαπούρη, όπου η κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα δεχτεί πιστοποιητικά υγείας μέσω της εφαρμογής. Αυτό θα είναι ουσιαστικό στοιχείο για όλες τις κυβερνήσεις όταν θα είναι έτοιμες να συνδέσουν τις οικονομίες τους με τον κόσμο μέσω αεροπορικών ταξιδιών”, κατέληξε ο Walsh.
Full February Air Passenger Market Analysis