Στο Συνέδριο, η προϊσταμένη του Γραφείου ΕΟΤ Βρετανίας, η Ελένη Σκαρβέλη, παρουσίασε τις ελληνικές πρωτοβουλίες στον τομέα του screen tourism στην Ελλάδα. Η κ. Σκαρβέλη συμμετείχε ως ομιλήτρια στη θεματική: «Αριστεία στον Τουρισμό Οθόνης: Στρατηγικές Set-Jet Marketing», όπου παρουσίασε, μεταξύ άλλων, την πρόσφατη συνεργασία του ΕΟΤ με το Netflix ως χαρακτηριστικό παράδειγμα σύγχρονης και στοχευμένης αξιοποίησης της κινηματογραφικής προβολής για την ενίσχυση της εθνικής τουριστικής ταυτότητας.
Κατά τις συζητήσεις στο Συνέδριο, αναπτύχθηκε ο αναδυόμενος ρόλος του set-jetting ως στρατηγικού μοχλού διαμόρφωσης της εικόνας και της ταυτότητας των σύγχρονων προορισμών. Τονίστηκε ότι ο κινηματογραφικός τουρισμός δεν αποτελεί πλέον μία απλή τάση για τη διαμόρφωση της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς, αλλά εξελίσσεται σε θεμελιώδη πυλώνα προσέλκυσης του ενδιαφέροντος των ταξιδιωτών για εμπειρίες που συνδέονται με τοποθεσίες γυρισμάτων και με προορισμούς που αναδεικνύονται μέσα από την οθόνη.
Το Συνέδριο SET-JET25
Μεταξύ των 200 συνέδρων ήταν εκπρόσωποι από εθνικούς και περιφερειακούς οργανισμούς τουρισμού, διαχειριστές πολιτιστικών και τουριστικών χώρων, εκπρόσωποι της φιλοξενίας, ταξιδιωτικοί οργανισμοί, εταιρείες παραγωγής ταινιών και σειρών από όλο τον κόσμο, film commissions, καθώς και ειδικοί στον τομέα του marketing, της επικοινωνίας και των οπτικοακουστικών μέσων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι προβλέψεις των ειδικών για τις κορυφαίες επιτυχίες του 2026, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η νέα ταινία «Odysea» του Christopher Nolan, που αναμένεται να προβληθεί στους κινηματογράφους τον Ιούλιο του 2026 και να αποτελέσει σημείο αναφοράς set-jetting παγκοσμίως για τις περιοχές της Πελοποννήσου, όπως η Γιάλοβα, η Πύλος και η Costa Navarino.
Ο ΕΟΤ συνεχίζει να επενδύει σε πρωτοβουλίες που ενισχύουν τη διεθνή εικόνα της χώρας, αξιοποιώντας κάθε νέα τουριστική τάση και τη δύναμη της οθόνης ως εργαλείο προβολής και βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Ο κινηματογραφικός τουρισμός αναδεικνύεται έτσι σε ένα από τα δυναμικά πεδία στα οποία η Ελλάδα χτίζει στρατηγικές συνεργασίες, ιδίως στη βρετανική τουριστική αγορά, όπου η σύνδεση περιεχομένου και προορισμού παίζει ολοένα και σημαντικότερο ρόλο.
