ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 10 Αυγούστου 2024

Fraport: ‘Εσοδα 2 δισ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2024, ρεκόρ επιβατών στα 14 ελληνικά αεροδρόμια

 

Η Fraport κατέγραψε αύξηση επιβατών 7,2% σε σύνολο 74,1 εκατ. ταξιδιωτών στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται κατά το α’ εξάμηνο του 2024 (λήξη στις 30 Ιουνίου). Υποστηριζόμενα από την αυξανόμενη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, τα έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 13% ετησίως, σε 2.038,8 εκατ. ευρώ. Το EBITDA της Fraport (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) ανήλθε στα 567,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 17,8% σε ετήσια βάση. Το αποτέλεσμα του Ομίλου, ή τα καθαρά κέρδη, κατέγραψε ακόμη υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, αυξημένο κατά σχεδόν 90%, στα 160,8 εκατ. ευρώ (από 85 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2023).

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport, Dr. Stefan Schulte, σχολίασε: “Το β’ τρίμηνο του 2024, συνεχίσαμε με επιτυχία τη θετική οικονομική μας απόδοση από την αρχή του έτους. Ο αριθμός των επιβατών στη Φρανκφούρτη αυξήθηκε κατά περίπου 4,5% την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου. Ωστόσο, σε σύγκριση με την αύξηση 10,4% που παρατηρήθηκε το α’ τρίμηνο, η θετική τάση στη Φρανκφούρτη επιβραδύνθηκε κατά το β’ τρίμηνο. Η ανάπτυξη στη Φρανκφούρτη περιορίζεται ιδιαίτερα από το υψηλό κόστος που επιβάλλεται από τις γερμανικές ρυθμιστικές αρχές για την τοποθεσία. Επιπλέον, οι καθυστερήσεις παράδοσης των νέων αεροσκαφών Boeing που επηρεάζουν τον κύριο πελάτη μας, τη Lufthansa, και τα πρόσθετα διαστήματα συντήρησης για την οικογένεια αεροσκαφών Airbus A320 προκαλούν επίσης σταδιακή μείωση των ρυθμών ανάπτυξης σε χαμηλά μονοψήφια επίπεδα. Οι διεθνείς δραστηριότητές μας συνεχίζουν να αποτελούν τον κύριο μοχλό ανάπτυξης της εταιρείας μας. Τα 14 ελληνικά αεροδρόμια της Fraport πέτυχαν νέα ρεκόρ επιβατών το α’ εξάμηνο – όπως και τα αεροδρόμια του Ομίλου μας στην Αττάλεια και τη Λίμα”.

Διψήφια αύξηση στους βασικούς δείκτες απόδοσης

Το πρώτο εξάμηνο του 2024, τα έσοδα του Ομίλου Fraport αυξήθηκαν κατά 14,1% σε ετήσια βάση στα 1.766,6 εκατ. ευρώ (μετά από προσαρμογή για τα έσοδα που προκύπτουν από μέτρα κατασκευής και επέκτασης στις διεθνείς θυγατρικές της Fraport). Στη Φρανκφούρτη, αυτή η θετική απόδοση εσόδων οφείλεται στην επιβατική αύξηση και στις τιμές που οδήγησαν σε υψηλότερα έσοδα από τα αεροπορικά τέλη (αύξηση 60,9 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση), τέλη υποδομής (αύξηση 21,6 εκατ. ευρώ), υπηρεσίες εδάφους (αύξηση 17,8 εκατ. ευρώ) και χρεώσεις αεροπορικής ασφάλειας (αύξηση 14 εκατ. ευρώ). Τα προσαρμοσμένα έσοδα του Ομίλου ενισχύθηκαν επίσης από τις διεθνείς δραστηριότητες της Fraport. Σημαντικές συνεισφορές προήλθαν από τη Fraport USA (αύξηση 33 εκατ. ευρώ), αφότου αυτή η θυγατρική ανέλαβε τις λειτουργίες διαχείρισης κέντρων στα Αεροδρόμια Dulles και Ronald Reagan της Ουάσιγκτον DC στην αρχή του έτους. Η Λίμα (άνοδος 25,5 εκατ. ευρώ) και η Fraport Greece (άνοδος 22,2 εκατ. ευρώ) συνέβαλαν επίσης στην αύξηση των εσόδων, με τις δύο θυγατρικές να παρουσιάζουν θετικές επιδόσεις στην κίνηση.

Το λειτουργικό αποτέλεσμα (ή EBITDA) του Ομίλου αυξήθηκε κατά 17,8% σε ετήσια βάση στα 567,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο. Αυτή η ανάπτυξη υποστηρίχθηκε τόσο από τους τομείς Αεροπορίας και Εδάφους στη Φρανκφούρτη όσο και από τις συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις του τομέα Διεθνών Δραστηριοτήτων του Ομίλου, ιδίως των αεροδρομίων στην Ελλάδα και τη Λίμα. Τα αποτελέσματα του Ομίλου (ή τα καθαρά κέρδη) αυξήθηκαν κατά 89,2% σε ετήσια βάση στα 160,8 εκατ. ευρώ. Ως αποτέλεσμα, τα βασικά κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 1,63 ευρώ το α’ εξάμηνο (6μηνο/2023: 0,87 ευρώ).

Ο αριθμός των επιβατών συνεχίζει να αυξάνεται

Τα περισσότερα αεροδρόμια του Ομίλου Fraport παγκοσμίως κατέγραψαν συνεχή αύξηση επιβατών κατά το α’ εξάμηνο του 2024. Ο αριθμός των επιβατών στο Αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης ανέκαμψε περίπου στο 86% των επιπέδων πριν από την πανδημία, με περίπου 28,8 εκατ. επιβάτες να ταξιδεύουν μέσω του FRA το 6μηνο του 2024 (αύξηση 7% ετησίως). Ωστόσο, η ανάκαμψη επιβραδύνθηκε κατά το α’ εξάμηνο του έτους: ενώ το α’ τρίμηνο επιτεύχθηκε αύξηση επιβατών 10,4%, ο ρυθμός αύξησης μειώθηκε στο 4,5% το β΄τρίμηνο. Εν τω μεταξύ, ορισμένα από τα αεροδρόμια του Ομίλου εκτός Γερμανίας πέτυχαν ακόμη και νέα ρεκόρ επιβατών το 6μηνο του 2024, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης. Αυτά περιελάμβαναν τα 14 ελληνικά αεροδρόμια συνολικά (αύξηση 7,8% ετησίως ) και τα αεροδρόμια σε Αττάλεια (αύξηση 12,8%) και Λίμα (αύξηση 20%).

Προοπτικές για το οικονομικό έτος 2024

Το Eκτελεστικό Sυμβούλιο της Fraport βλέπει θετικά τις επιδόσεις του Ομίλου κατά το a’ εξάμηνο, ενώ παρέχει πιο ακριβείς προβλέψεις για ολόκληρο το οικονομικό έτος 2024. Λόγω των προαναφερθεισών καθυστερήσεων προμήθειας αεροσκαφών, η Fraport αναμένει τώρα ο αριθμός των επιβατών στη Φρανκφούρτη να φτάσει στο χαμηλότερο μισό της προηγούμενης πρόβλεψης, δηλαδή περίπου 61-65 εκατ. επιβατών. Το EBITDA του Ομίλου προβλέπεται να αγγίξει ένα εύρος μεταξύ 1,26 δισ. ευρώ και 1,36 δισ. ευρώ περίπου. Το αποτέλεσμα του Ομίλου (καθαρά κέρδη) εξακολουθεί να αναμένεται να κυμανθεί περίπου στα 435-530 εκατ. ευρώ. Και οι δύο δείκτες απόδοσης (EBITDA και αποτέλεσμα Ομίλου) αναμένεται να φτάσουν περίπου στο μέσο του εύρους που προβλεπόταν προηγουμένως.