Οι αεροπορικοί ναύλοι θα αυξηθούν σε όλη την Ευρώπη καθώς οι αεροπορικές εταιρείες χρηματοδοτούν το κόστος της μείωσης των εκπομπών άνθρακα, προειδοποίησε o CEO της IAG, ιδιοκτήτριας εταιρείας της British Airways, Luis Gallego.
Η μετάβαση σε καθαρότερα, πιο ακριβά βιώσιμα καύσιμα θα «έχει μεγάλο αντίκτυπο» στη βιομηχανία και θα αποτρέψει αρκετούς στο να πετάξουν, δήλωσε ο Luis Gallego στους Financial Times.
Ο Gallego πρόσθεσε ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα γίνουν λιγότερο ανταγωνιστικές λόγω των σκληρών στόχων για μηδενικές εκπομπές άνθρακα, που περιλαμβάνουν την απαίτηση το 6% των καυσίμων των αεροσκαφών να προέρχεται από βιώσιμες πηγές έως το 2030.
«Συμφωνούμε με την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. . . αλλά νομίζω ότι πρέπει να το κάνουμε με συνεπή τρόπο παγκοσμίως για να μην θέσουμε σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή αεροπορία», είπε.
Τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα (SAF) παράγονται από μια σειρά μη ορυκτών πηγών καυσίμων, από χρησιμοποιημένα μαγειρικά λάδια έως καλλιέργειες, και μπορούν να εκπέμπουν 70% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα παραδοσιακά καύσιμα για τα αεροπλάνα.
Ωστόσο, λιγότερο από το ένα τοις εκατό της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων αεροσκαφών πέρυσι προήλθε από βιώσιμες πηγές - που σημαίνει ότι είναι πολύ πιο ακριβό από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται ως τώρα.
Η IAG χρησιμοποίησε το 12% του παγκόσμιου SAF πέρυσι στις πέντε αεροπορικές της εταιρείες, στις οποίες περιλαμβάνονται οι BA, Iberia, Vueling και Aer Lingus.
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ζητήσει περισσότερη κρατική υποστήριξη στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ για να αυξήσουν την προσφορά SAF και να μειώσουν το κόστος για τους καταναλωτές.
«Η πραγματικότητα είναι ότι δεν έχουμε [αρκετό] SAF και το SAF που έχουμε είναι πολύ ακριβό», είπε ο Gallego στην εφημερίδα.
- Ο Όμιλος Lufthansa τον περασμένο μήνα έγινε μια από τις πρώτες αεροπορικές εταιρείες που ανακοίνωσε επιβάρυνση εισιτηρίων για τη χρηματοδότηση καθαρότερων καυσίμων και απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Ο Gallego έδωσε τη συνέντευξη αμέσως μετά την έγκριση από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές για την απόκτηση από τη Lufthansa του 41% στην ITA Airways την Τετάρτη.
Χαιρέτισε την απόφαση, η οποία ελπίζει ότι είναι μια ένδειξη ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα δώσουν το πράσινο φως και στην προτεινόμενη από την IAG εξαγορά του ισπανικού αερομεταφορέα Air Europa.
«Βλέπω ότι αυτά είναι θετικά νέα, γιατί σημαίνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βλέπει την αξία της ενοποίησης, να έχουμε μια ισχυρότερη αεροπορική βιομηχανία στην Ευρώπη», είπε.
Ο Gallego ανέφερε επίσης ότι η IAG θα μπορούσε να επεκταθεί εκτός Ευρώπης για πρώτη φορά, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς μιας αεροπορικής εταιρείας Νότιας Αμερικής για να αξιοποιήσει τη ζήτηση για πτήσεις μεταξύ Ευρώπης και Νότιας Αμερικής.