Ο Υφυπουργός, αφού ευχαρίστησε τον Ο.Λ.Β. Α.Ε. για την πρόσκληση, αναφέρθηκε στην στρατηγική επιλογή του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης 2023-2027 και ειδικότερα ως προς την επιτάχυνση δράσεων για την υλοποίηση της “πράσινης μετάβασης” και της ψηφιοποίησης σε όλα τα πεδία και πρόσθεσε πως «είναι αναγκαίες πολιτικές, όχι μόνο επειδή επιβάλλονται πλέον από την κοινοτική νομοθεσία, αλλά κυρίως διότι ο στόχος είναι να επιτευχθούν υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης και εξωστρέφειας της ελληνικής ναυτιλίας».
«Σε αυτό το πλαίσιο», συνέχισε ο κ. Γκίκας, «το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, έχει αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για τη συνεχή και απρόσκοπτη διασυνδεσιμότητα των νησιών και την διασφάλιση της οικονομικής, κοινωνικής και εδαφικής συνοχής της χώρας, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και ο προϋπολογισμός εκτιμάται ότι θα ανέλθει τα επόμενα χρόνια στα 600 εκ ευρώ».
Ο Υφυπουργός, αναφέρθηκε επίσης στα προγράμματα που μελετά το Υπουργείο σχετικά με την απο-ανθρακοποίηση της ακτοπλοΐας, στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, η βελτίωση της προσβασιμότητας των νησιών με ανάπτυξη συστήματος θαλασσίων συγκοινωνιών, το σχέδιο για την ανανέωση του ελληνικού στόλου επιβατηγού ναυτιλίας, το οποίο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, η μελέτη από πλευράς του Υπουργείου που έχει ανατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων στα λιμάνια όλης της χώρας, η ψηφιακή νηολόγηση των ποντοπόρων πλοίων, κ.α.
Ο κ. Γκίκας μίλησε και για την ένταξη του έργου αποκατάστασης του Λιμένος Βόλου, που επλήγη από την κακοκαιρία Daniel, στο “Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας” με συνολικό προϋπολογισμό 9.942.254,93 €, ώστε το επόμενο διάστημα να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και να προχωρήσει η υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου για την περιοχή. Κλείνοντας, ο Υφυπουργός υπογράμμισε πως «οι πολιτικές του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής απευθύνονται στο μέλλον και έχουν ορίζοντα τις επόμενες γενιές, πάντα με γνώμονα την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια της ελληνικής ναυτιλίας».