ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023

Κρουαζιέρα | Θεόδωρος Κόντες: Οφέλη για την Ελλάδα το 2023 λόγω Ισραήλ- Τα σενάρια για το 2024

 

  • Γράφει ο Θεόδωρος Κόντες, επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ)

Προς το τέλος της θερινής περιόδου και μετά τα πρόσφατα δυσάρεστα γεγονότα στο Ισραήλ, αναμένεται περαιτέρω βελτίωση αφίξεων σε ελληνικούς προορισμούς μέσα στο 2023.  Οι εν λόγω ακυρώσεις προσεγγίσεων ευνοούν τα πλησιέστερα ελληνικά νησιά, αλλά και τον Πειραιά και μερικώς την Κύπρο. 

Οι προορισμοί που θα δεχτούν τις επιπλέον προσεγγίσεις είναι τα Δωδεκάνησα και τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου, με την Ρόδο να δέχεται κυρίως τις περισσότερες αιτήσεις. Επίσης, η Σαντορίνη, η Μύκονος και το Ηράκλειο ως κύριοι προορισμοί, αλλά και ο Πειραιάς, που σε μερικές περιπτώσεις χρησιμοποιείται ως homeport αντικαθιστώντας την Haifa. Ήδη, οι εταιρείες Royal Caribbean, Celebrity, MSC, Oceania, TUI, Celestyal και άλλες, έχουν ανακοινώσει την αλλαγή των λιμένων της Haifa και του Ashdod με ορισμένα από τα κρουαζιερόπλοιά τους, εκτός από τα ελληνικά νησιά, να εκμεταλλεύονται αποστάσεις προς τα τουρκικά παράλια προσεγγίζοντας στο Marmaris, Bodrum, κλπ.

Έτσι λοιπόν οι αρχικές προβλέψεις για το 2023 για σύνολο 4800 προσεγγίσεων και 5,06 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις να αναθεωρηθούν σε 4940 αφίξεις και 5,24 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις, πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο το record year 2019 με 5,55 εκατομμύρια. 

Αυτό το γεγονός δείχνει προσωρινά θετικό για την παρούσα περίοδο και ικανοποιεί τους ελληνικούς προορισμούς. Πλην όμως, όλα θα εξαρτηθούν από την διάρκεια και την έκταση των ταραχών στην εμπόλεμη περιοχή μια που οι περισσότερες εταιρείες επανεκτιμούν και επαναπρογραμματίζουν τις μελλοντικές περιοχές στις οποίες θα εκτελεσθούν κρουαζιέρες και ίσως έτσι να αναθεωρήσουν ριζικά τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου μέσα στα οποία θα συμπεριληφθούν και κάποια ελληνικά για το έτος 2024, με τα αντίστοιχα αρνητικά αποτελέσματα όπως έχει συμβεί και παλιότερα με την ίδια περιοχή.

Πηγή: tornosnews.gr