ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023

Τι δείχνουν οι εκτιμήσεις για την κρουαζιέρα το 2023

 Για άλλη μια φορά, η κρουαζιέρα επιδεικνύει την ανθεκτικότητα της απέναντι στο νέο διεθνές περιβάλλον. Αυτό είναι το συμπέρασμα της Διεθνούς Συνόδου Κρουαζιέρας (ICS) 2022, που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες στη Μαδρίτη.

Εκπρόσωποι του κλάδου έθεσαν στο προσκήνιο τα παγκόσμια ζητήματα αύξησης του κόστους και ελλείψεων εργατικού δυναμικού που επηρεάζουν και την βιομηχανία κρουαζιέρας.

Τι δείχνουν οι εκτιμήσεις για την κρουαζιέρα το 2023

Φέτος, ο κλάδος έχει ανακτήσει έντονα τη δραστηριότητα του, αν και τα επίπεδα πληρότητας δεν έχουν φτάσει ακόμη στο αποκορύφωμα τους.
Η Σύνοδος ολοκληρώθηκε με τις εταιρείες κρουαζιέρας να είναι βέβαιες για ένα εξαιρετικό 2023 παρά τις πιέσεις στην παγκόσμια οικονομία, τις αυξανόμενες δαπάνες και την έλλειψη προσωπικού.

Τα τελευταία 3 χρόνια προστέθηκαν νέα πλοία μεγάλης χωρητικότητας με τις πιο σύγχρονες φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες. Επιπλέον, παλαιότερα, μικρότερα και αναποτελεσματικά πλοία έχουν διαλυθεί και κατά συνέπεια έχουν αποκτηθεί νέες θέσεις.

Πληρότητα και τιμές

Παρά το γεγονός ότι τα επίπεδα πληρότητας δεν έχουν ακόμη ανακτηθεί πλήρως, οι εταιρείες κρουαζιέρας δεσμεύονται να μην μειώσουν τις τιμές, γεγονός που θα υποτιμούσε το προϊόν που προσφέρει εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής.
Στην απόφαση αυτή συμβάλει και το γεγονός ότι τα κρουαζιερόπλοια αντιμετωπίζουν  αύξηση του λειτουργικού κόστους και του κόστους καυσίμων που δεν είχε ξαναδεί, η βιομηχανία.



Οι μύθοι για την κρουαζιέρα

Η καταπολέμηση των μύθων που βλάπτουν τη φήμη της κρουαζιέρας είναι ένας βραχυπρόθεσμος έως μεσοπρόθεσμος στόχος, που επικεντρώνεται στην:

  • Ασφάλεια της υγείας επιβατών.
  • Δέσμευση για μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
  • Οικονομική αξία σε προορισμούς, με κάθε κρουαζιερόπλοιο να συνεισφέρει σε μέσο όρο 750 δολάρια ανά εβδομάδα κρουαζιέρας.

Πτήσεις και λιμάνια

Λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης πτήσεων ή χαμηλής συχνότητας τους σε ορισμένα δρομολόγια, επιλέγονται περισσότερα λιμάνια επιβίβασης, καθώς και μεταφορά επιβατών με τρένο ή και λεωφορείο.

Το φαινόμενο της έλλειψης εμφανίζεται σε πολλούς τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Από ελλείψεις λεωφορείων, οδηγών και ξεναγών για εκδρομές, μέχρι δυσκολία εύρεσης προσωπικού πρόθυμου να εργαστεί στο πλοίο και στις λιμενικές λειτουργίες.

Ωστόσο, ο κλάδος αναμένει να επιστρέψει η κανονικότητα καθώς η οικονομική δραστηριότητα συνεχίζει να αυξάνεται.

Βιωσιμότητα

Η βιωσιμότητα, ένα σημαντικό σημείο των εταιρειών κρουαζιέρας, που κατασκευάζουν πλοία με τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες στη μείωση των εκπομπών, τον καθαρισμό του νερού, τα προγράμματα μείωσης πλαστικών μιας χρήσης, το χαρτί και τον διαχωρισμό για ανακύκλωση.

Στους προορισμούς, επιδιώκεται μια ολιστική προσέγγιση που λαμβάνει υπόψη όχι μόνο καλές περιβαλλοντικές πρακτικές σε επίπεδο λιμανιού αλλά και σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας του προορισμού, όπως ταξιδιωτικοί πράκτορες, μεταφορές και μέρη για επίσκεψη ή δραστηριότητα εταιρείες.

Οι εταιρείες επενδύουν επίσης στην έρευνα σε νέες πηγές ενέργειας, όπως το υδρογόνο, η αμμωνία ή η μεθανόλη, με πρωτότυπα που έχουν σχεδιαστεί για να κυκλοφορήσουν τα επόμενα χρόνια.