Δεύτερη συνάντηση είχε την Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος - ΣΙΤΕΣΑΠ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, και στελέχη του υπουργείου, όπου συζητήθηκαν οι προτάσεις του ΣΙΤΕΣΑΠ στις διατάξεις του Νομοσχεδίου “Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις”.
Η ιστορική -κατά τον Σύνδεσμο- σημασία της συνάντησης ήταν ότι για πρώτη φορά, με πρωτοβουλία και στήριξη από τον ίδιο τον κ. Πλακιωτάκη, ο ΣΙΤΕΣΑΠ είχε ήδη κάνει συναντήσεις συνεργασίας με την Ένωση Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού – ΕΠΕΣΤ και με την Πανελλήνια Ένωση Ημερόπλοων Σκαφών - ΠΕΝΕΤΗΣ, ώστε να έχουν βρει τις κοινές θέσεις σχετικά με τις διατάξεις του νομοσχεδίου. Μέρος της συνάντησης με τον υπουργό πραγματοποιήθηκε με από κοινού παρουσία των εκπροσώπων του ΔΣ του ΣΙΤΕΣΑΠ και του ΔΣ της ΠΕΝΕΤΗΣ, που παρουσίασαν στον υπουργό τις κοινά συμφωνημένες προτάσεις.
Είχε προηγηθεί μία ακόμη μακροσκελής συνάντηση στις 17 Ιανουαρίου 2022, του ΔΣ του ΣΙΤΕΣΑΠ με τον υπουργό Ναυτιλίας και τους συνεργάτες του, στο ίδιο θετικό και παραγωγικό κλίμα όπου οι εκπρόσωποι του ΣΙΤΕΣΑΠ είχαν παρουσιάσει τους προβληματισμούς των επαγγελματιών και επισημάνει τα σημεία όπου είχαν συγκεκριμένα αιτήματα προς ρύθμιση.
“Και τότε ο υπουργός εξέπληξε τα μέλη του ΔΣ του ΣΙΤΕΣΑΠ με την προσοχή και την αντίληψή του για τα θέματα του κλάδου, αλλά με τη θετική του ανταπόκριση και παρότρυνση να καταφέρουν όλοι οι φορείς να υποβάλλουν συμφωνημένες προτάσεις, που τελικά επιτεύχθηκε, για πρώτη ίσως φορά, επί υπουργίας Πλακιωτάκη”, αναφέρει ο ΣΙΤΕΣΑΠ.
Ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Πάρις Λουτριώτης είχε τότε εξηγήσει στον κ. Πλακιωτάκη ότι ο κλάδος του γιώτινγκ είχε ίσως πληγεί περισσότερο, γιατί στην περίοδο της πανδημίας όχι μόνο δεν υπήρξαν κρατήσεις και περιορίστηκαν πολύ οι περίοδοι που τα σκάφη μπορούσαν να αποπλεύσουν και να διακινηθούν, αλλά και δεν ήρθαν πελάτες από σημαντικές αγορές του εξωτερικού, όπως από την Βόρεια Αμερική, τη Βρετανία, την Ρωσία και την Ανατολική Ασία, μεταξύ άλλων.
Οι επικεφαλής των δύο αντιπροσωπειών με τον υπουργό: (από αριστερά): κ. Π. Λουτριώτης , πρόεδρος ΣΙΤΕΣΑΠ, υπουργός κ. Γ. Πλακιωτάκης, κ. Δ. Τριανταφύλλου πρόεδρος ΠΕΝΕΤΗΣ και κ. Περ. Χηνόπουλος, αντιπρόεδρος ΠΕΝΕΤΗΣ.
Στην παρούσα συνάντηση, ο ΣΙΤΕΣΑΠ και η ΠΕΝΕΤΗΣ υπέβαλαν στον υπουργό σειρά προτάσεων διαμόρφωσης αρκετών άρθρων του νομοσχεδίου που αφορούν στη βελτίωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων, στην απλούστευση ή και ψηφιοποίηση πολλών από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, και προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό του κλάδου με την ένταξη διατάξεων για τις νέες μορφές εκμετάλλευσης των σκαφών, για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου ανταγωνισμού, και για την εξισορρόπηση της ελληνικής νομοθεσίας με ευρωπαϊκά πρότυπα.
Από πλευράς υπουργείου, ο κ. Πλακιωτάκης πλαισιωνόταν από τον γενικό γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, τον διευθυντή του Γραφείου του υπουργού αντιναύαρχο ε.α. κ. Αντώνη Βιδάλη, την υποπλοίαρχο του Λ.Σ. κα. Νικολέτα Σερεμετάκη, τον ανθυπασπιστή Λ.Σ. κ. Γιάννη Ζαρκαδούλα, τον Νομικό Σύμβουλο υπουργού κ. Νίκο Συμβουλάκη.
Από πλευράς ΣΙΤΕΣΑΠ στις δύο συναντήσεις συμμετείχαν οι: κ. Πάρις Λουτριώτης, πρόεδρος, κ. Κώστας Χιώτης, αντιπρόεδρος, κα Φωτεινή Κιταμρτζιάν, γενικός γραμματέας, κ. Δημήτριος Δεληκάρης, έφορος Δημοσίων Σχέσεων και κ. Άγγελος Σφαέλλος, οικονομικός σύμβουλος.
Τόσο ο ίδιος ο κ. Πλακιωτάκης όσο και οι συνεργάτες του και τα στελέχη του υπουργείου, επιβεβαίωσαν την κατανόησή τους την θετική τους διάθεση να προσαρμοστούν όσο είναι δυνατόν καλύτερα οι διατάξεις του Νομοσχεδίου, για να διευκολυνθεί η επιχειρηματική λειτουργία και η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού κλάδου των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.
Σήμερα, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, η Ελλάδα εκμεταλλεύεται και συμμετέχει και εισπράττει λιγότερο από 3% στο σύνολο του οικονομικού αντικειμένου της δραστηριότητας του γιώτινγκ στη μεσογειακή λεκάνη, ενώ με τη γεωμορφολογία της χώρας σαφώς δικαιούται ένα σημαντικά πολύ μεγαλύτερο μερίδιο.
Στην κατ’ιδίαν μετέπειτα συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι του ΣΙΤΕΣΑΠ με τον υπουργό Ναυτιλίας και τους συνεργάτες του, συζητήθηκαν συγκεκριμένες ειδικές προτάσεις του ΣΙΤΕΣΑΠ, μεταξύ των οποίων ήταν και η θεσμοθέτηση ιδιαίτερης και συντομότερης διαδικασίας για την χρήση των πλωτών προβλητών, ως άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού, που παρουσιάζεται σε πολλές περιοχές της Ελλάδος όπου αυξάνεται η δραστηριότητα του κλάδου.
Αναμένεται η κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή προς συζήτηση, ο ΣΙΤΕΣΑΠ θα ζητήσει να συμμετάσχει στην ακρόαση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν (κυκλικά από αριστερά): κα Νικολέτα Σερεμετάκη, υποπλοίαρχος του Λ.Σ., κ. Γιάννης Ζαρκαδούλας, ανθυπασπιστής Λ.Σ., κ. Νίκος Συμβουλάκης, νομικός σύμβουλος Υπουργού, κα Φωτεινή Κιταμρτζιάν, γενική γραμματέας ΣΙΤΕΣΑΠ, κ. Άγγελος Σφαέλλος, οικονομικός σύμβουλος ΣΙΤΕΣΑΠ, κ. Πάρις Λουτριώτης, πρόεδρος ΣΙΤΕΣΑΠ, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, υπουργός, κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, γενικός γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κ. Κώστας Χιώτης, αντιπρόεδρος ΣΙΤΕΣΑΠ, κ. Δημήτρης Τριανταφύλλου Πρόεδρος ΠΕΝΕΤΗΣ, κ. Νικόλαος Βουλουμάνος, αντιπρόεδρος ΠΕΝΕΤΗΣ, κ. Περικλής Χηνόπουλος, αντιπρόεδρος ΠΕΝΕΤΗΣ και κ. Αντώνης Βιδάλης, αντιναύαρχος ε.α.