ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

Η 'Generation Hashtag' είναι βασικός παράγοντας στην ανάπτυξη του εξειδικευμένου τουρισμού

Όπως αναφέρει η πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση της GlobalData“Niche Tourism, 2022 Update – Thematic Research”, η ζήτηση για εξειδικευμένες τουριστικές διακοπές και εμπειρίες αυξάνεται μεταξύ της γενιάς “Generation Hashtag” (που ορίζονται ως άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1991 και 2005).


Ο Craig Bradley, Associate Travel & Tourism Analyst στην GlobalData, σχολίασε: “Η Generation Hashtag είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από την οικονομία της εμπειρίας, η οποία ορίζεται ως μια οικονομία στην οποία τα αγαθά και οι υπηρεσίες πωλούνται δίνοντας έμφαση στην προσωπική επίδραση που έχουν στη ζωή των ανθρώπων. Ως εκ τούτου, είναι στενά συνδεδεμένο με τον εξειδικευμένο τουρισμό, λόγω του ευρέος φάσματος εξατομικευμένων εκδρομών και εμπειριών που μπορούν να προσφερθούν”.



Στην Παγκόσμια Έρευνα Καταναλωτών του α’ τριμήνου 2021 της GlobalData, οι ερωτηθέντες ρωτήθηκαν πόσο επηρεάζει στην επιλογή του προϊόντος τους ένα προϊόν/υπηρεσία προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 27% της Gen Z και το 26% των Millennials είπαν ότι “πάντα επηρεάζει την επιλογή του προϊόντος μου”, τα οποία ήταν τα δύο υψηλότερα ποσοστά από όλες τις ηλικιακές ομάδες που συμμετείχαν στην έρευνα και 3% πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Οι παγκόσμιες έρευνες καταναλωτών της GlobalData το δ’ τρίμηνο του 2018, το γ’ τρίμηνο 2019 και το γ’ τρίμηνο του 2021, οι οποίες ρωτούσαν τους ταξιδιώτες τι είδους διακοπές κάνουν συνήθως, έδειξαν την αυξανόμενη προτίμηση για εξειδικευμένους τύπους ταξιδιών μεταξύ των νεαρών ενηλίκων.

Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν μια σταδιακή αύξηση της δημοτικότητας για διάφορους τύπους εξειδικευμένων ταξιδιών, όπως περιπέτειες, γαστρονομικές, οικολογικές, LGBTQ και διακοπές υγείας & ευεξίας σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες. Ωστόσο, το ποσοστό των ερωτηθέντων της “Generation Hashtag” που κάνουν πιο παραδοσιακούς τύπους ταξιδιών, όπως διακοπές στην πόλη και τουρισμό ηλιοθεραπείας και παραλίας, παραμένει περίπου το ίδιο σε όλες τις ετήσιες έρευνες.

Οι προτιμήσεις της “Generation Hashtag” βοηθούν στην προώθηση πολλών μορφών εξειδικευμένου τουρισμού σε επόμενο επίπεδο. Σχεδόν όλοι οι τύποι εξειδικευμένου τουρισμού που καλύπτονται από τις έρευνες της GlobalData τα τελευταία τρία χρόνια έχουν δείξει αύξηση της ζήτησης από αυτήν την ηλικιακή ομάδα. Αυτή η γενιά είναι το μέλλον του κλάδου και τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η ζήτησή τους για εξειδικευμένους τύπους ταξιδιών θα συμβάλει στην προώθηση της συνεχούς ανάκαμψης του τουρισμού.

Ο G. Bradley προσθέτει: “Οι νεαροί ενήλικες λαχταρούν για πιο ελκυστικές και ουσιαστικές εμπειρίες. Ως εκ τούτου, η αντιληπτή αξία σπάνια μειώνεται μόνο στο κόστος. Οι ταξιδιωτικές και τουριστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε εξειδικευμένους τομείς πρέπει να επικεντρωθούν στην ‘Generation Hashtag’ στο πλαίσιο των εκστρατειών μάρκετινγκ. Αυτή η εξαιρετικά διαφοροποιημένη αγορά θα μπορούσε να λειτουργήσει ως αποφασιστικός παράγοντας για την ανάκαμψη και τη μελλοντική ανάπτυξη των εξειδικευμένων εταιρειών”.