Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε ένα σχέδιο “τονωτικής ένεσης” έως και 4,7 δισ. ευρώ από τη γαλλική κυβέρνηση προς την Air France. Η απόφαση πάρθηκε ύστερα από ολόκληρες εβδομάδες διαπραγματεύσεων με την επιτροπή της ΕΕ. Υπάρχει όμως και “αντίτιμο”: η Air France πρέπει να αφήνει ελεύθερες περίπου 18 χρονοθυρίδες (slots) ημερησίως στο αεροδρόμιο Paris Orly, το δεύτερο μεγαλύτερο της Γαλλίας, μετά το Charles de Gaulle.“Αυτό δίνει στους ανταγωνιστικούς αερομεταφορείς την ευκαιρία να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε αυτό το αεροδρόμιο, διασφαλίζοντας δίκαιες τιμές και αυξημένες επιλογές για τους Ευρωπαίους καταναλωτές”, δήλωσε η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ Margrethe Vestager.
Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire δήλωσε ότι η ΕΕ επέτρεψε στο γαλλικό κράτος να αυξήσει το μερίδιό του στον εθνικό αερομεταφορέα στο 30%, από το σημερινό 14,9%.
Η ανταγωνιστική αεροπορική εταιρεία Ryanair, είχε εκφράσει αντιρρήσεις σε προηγούμενη γαλλική βοήθεια προς την Air France, λέγοντας ότι αυτό στρεβλώνει τον ανταγωνισμό.
Ο ιρλανδικός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους έχει από καιρό αντιταχθεί στην υποστήριξη που παρέχεται στις εθνικές αεροπορικές εταιρείες και που συχνά προέρχεται από τις Βρυξέλλες.
Η Air France σημείωσε απώλεια 7,1 δισ. ευρώ το 2020. Ο συνεργάτης της Air France, KLM, δε θα επωφεληθεί από τη χρηματοδότηση των 4 δισ. ευρώ.