Πρόκειται για την πρώτη φορά μέσα στην τελευταία πενταετία που ο δείκτης του τζίρου στα τουριστικά γραφεία παρουσιάζει μείωση την περίοδο αυτή, ενδεικτικό της κρισιμότητας της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος ως απόρροια των επιπτώσεων της πανδημίας. Δυστυχώς, η μείωση για το σύνολο του 2020 αναμένεται να είναι μεγαλύτερη, δεδομένου ότι το β’ και το δ’ τρίμηνο του έτους η τουριστική κίνηση ήταν σχεδόν μηδενική.
Στοχεύοντας στην επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού, η FedHATTA θα συνεχίσει με την ίδια δυναμική, τις δράσεις εξωστρέφειας σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού στην Ευρώπη, την Αμερική και την Ασία, και θα συνεχίσει να αξιοποιεί την εκπροσώπησή της σε διεθνείς φορείς οργανωμένου τουρισμού, όπως η ECTAA, προς όφελος του κλάδου και του ευρωπαϊκού και ελληνικού τουρισμού.
O πρόεδρος της FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε σχετικά: “Έχουμε μπροστά μας μια δύσκολη χρονιά, ως απόρροια του ‘τουριστικού σοκ’ που βιώσαμε το 2020 με το ξέσπασμα της πανδημίας, και εκτιμούμε ότι το Μάιο θα έχουμε μια πρώτη εικόνα για το πώς θα κυμανθούν οι αφίξεις του 2021.
Αυτό που πρέπει να γίνει στον οργανωμένο τουρισμό είναι να συνεχιστούν οι δραστηριότητες εξωστρέφειας που έχει καθιερώσει η FedHATTA και να ενεργοποιηθεί όλο το έμψυχο υλικό των ανθρώπων του κλάδου οι οποίοι θα κληθούν να πουλήσουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες την ερχόμενη κρίσιμη και πολύ ανταγωνιστική περίοδο. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει η αναστολή εργασίας στα τουριστικά γραφεία να μετατραπεί σε επιδότηση εργασίας.
Επίσης, στο πλαίσιο της επανεκκίνησης του ελληνικού τουρισμού, είναι απαραίτητο να δοθούν χρηματοδοτήσεις συνδιαφήμισης στα ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία εισερχόμενου τουρισμού, αλλά και δυναμικού εξερχόμενου ώστε να επιστρέψει η αγορά όσο το δυνατόν ταχύτερα σε δραστηριότητα. Η δραστηριότητα θα παράγει οικονομία, εργασία, πόρους και έσοδα.
Το κράτος πρέπει να ενεργοποιήσει άμεσα το 20% του ΑΕΠ της χώρας που αντιστοιχεί στον τουρισμό της, και να αξιοποιήσει τη δυναμική των ταξιδιωτικών γραφείων που παγκοσμίως παράγουν και διακινούν τον οργανωμένο τουρισμού κάθε είδους (συνέδρια, κρουαζιέρες, θεματικό τουρισμό, αερομεταφορές, ξενοδοχεία, ξεναγήσεις κ.λπ.).
Η FedHATTA γνωρίζει όλες τις αγορές και τους καταλληλότερους τρόπους επικοινωνίας μαζί τους, που δεν περιορίζονται στις διαφημιστικές εκστρατείες. Σήμερα, η αγορά απαιτεί επικοινωνία b2b μεταξύ των χωρών (στο πρότυπο της επικοινωνίας της FedHATTA με ECTAA, EMTAAS, ASTA, με ινδική αγορά κ.λπ.). Από αυτή τη θέση, μπορούμε να αποτελέσουμε το συνδετικό κρίκο του ελληνικού τουρισμού με τις διεθνείς αγορές, ο οποίος θα πρέπει να αξιοποιηθεί από την Πολιτεία για να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις του 2021”.