ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 25 Ιουλίου 2020

Η Air Baltic βάζει τα γυαλιά στις αεροπορικές






Η Air Baltic βάζει τα γυαλιά στις αεροπορικές | Οικονομία | DW ...

Οι αεροπορικές εταιρείες περνούν τη χειρότερη κρίση στην ιστορία τους. H Air Baltic αποδεικνύει πάντως ότι και στους δύσκολους καιρούς της πανδημίας είναι εφικτό να πετάς με ασφάλεια, σύμφωνα με το δημοσίευμα της DW, που ακολουθεί....

«Οι άνθρωποι προς το παρόν φοβούνται να πετάξουν αλλά αυτό θα αλλάξει σύντομα» δηλώνει ο Μάρτιν Γκάους. Ο Γερμανός πρώην πιλότος διευθύνει από το 2011 στη Ρίγα την αεροπορική εταιρεία Air Baltic, η οποία θεωρείται υπόδειγμα για πολλούς στον κλάδο.

Στην εποχή του κορωνοϊού η αεροπορική εταιρεία της Λετονίας αντέδρασε άμεσα. «Πρώτοι στην Ευρώπη σταματήσαμε να πετάμε στις 17 Μαρτίου και μειώσαμε την εταιρεία αμέσως κατά 40% σε προσωπικό και χώρους στάθμευσης των αεροπλάνων» λέει ο έμπειρος πρώην πιλότος. 

Σχεδόν 700 συνεργάτες σταμάτησαν να εργάζονται αλλά είχαν την εγγύηση ότι θα επιστρέψουν και πάλι μόλις ξεκινήσει η λειτουργία της εταιρείας.Την περίοδο του lockdown οι έντεκα σημαντικότεροι μάνατζερ της εταιρείας συνεργάζονταν στενά στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Ρίγα.

 Δυο μήνες πέρασαν εκεί και δούλευαν από το πρωί μέχρι το βράδυ. Κάθε δυο εβδομάδες έκαναν τεστ κορωνοϊού και έφευγαν για να πάνε μόνο για ύπνο. «Έπρεπε να δουλέψουμε πάνω σε ένα καινούργιο μοντέλο, σε ένα καινούργιο προϊόν».

 Το παλιό και το νέο

 Από τις 18 Μαΐου η εταιρεία πετάει και πάλι κανονικά. Στην αρχή με μόνο τέσσερα από τα 38 αεροπλάνα και σήμερα με σχεδόν τα μισά. Κάποια πράγματα έχουν αλλάξει αλλά «η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ότι είμαστε όπως πριν απέναντι στους πελάτες μας», λέει ο Μάρτιν Γκάους.

Το προσωπικό δεν φοράει ολόσωμες προστατευτικές στολές, όπως σε άλλες εταιρείες ούτε μάσκες που καλύπτουν όλο το πρόσωπο, όπως στην Qatar Airways. Οι αεροσυνοδοί φορούν μάσκες και γάντια, όπως και οι επιβάτες. «Ήμασταν η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που προσφέρει σε κάθε επιβάτη μια μάσκα και δυο αντισηπτικά μαντηλάκια. 

Αυτή η ιδέα γεννήθηκε εδώ», λέει και πάλι η Μάρτιν Γκάους.Η Air Baltic έστειλε πολλές φορές στην Κίνα αεροπλάνα για να φέρουν ένα εκατομμύριο μάσκες. Η εταιρεία από τότε που ξέσπασε η πανδημία χρησιμοποιεί μόνο τα πιο σύγχρονα αεροπλάνα της τα Airbus A220 Jet. Διαθέτει ίσως τον πιο νέο στόλο με μέσο όρο ζωής τα δυο χρόνια και σε κάθε στάση στη Ρίγα τα αεροπλάνα απολυμαίνονται.

Η Air Baltic θα επιβιώσει ακόμα κι αν έρθει δεύτερο κύμα

Τελευταία όλα τα εισιτήρια μπορούν να αλλάξουν, ακόμα και τα πιο φθηνά, πληρώνοντας το κόστος αλλαγής ενώ οι περισσότερες μεσαίες θέσεις μένουν κενές. Ο Πάουλ Καλαΐτις, ο ένας από τους μάνατζερ της εταιρείας, λέει πόσο δύσκολη ήταν η περίοδος κατά την οποία δεν γίνονταν καθόλου πτήσεις και παράλληλα επισημαίνει με ανακούφιση ότι «τις πρώτες επτά εβδομάδες της λειτουργίας δεν διαγράψαμε καμία πτήση. Ένα ισχυρό μήνυμα προς τους πελάτες μας ότι όποιος κλείνει μια θέση πετάει». Ακόμα παρουσιάζει με περηφάνια πόσο ακριβής είναι η εταιρεία του. Ωστόσο υπάρχει εξήγηση: «Υπάρχει πολύ λιγότερη εναέρια κυκλοφορία».

Και κάθε Τετάρτη η Air Baltic αποφασίζει ποιες επιπλέον πτήσεις θα συμπεριλάβει στο πρόγραμμά της. Μέχρι τώρα είχαν εξαιρεθεί η Ρωσία, η Ουκρανία και η Σουηδία, οι οποίες συνήθως αποτελούν μια πολύ σημαντική αγορά για την εταιρεία.

Την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου η Air Baltic είχε 369 πτήσεις σε σύγκριση με 1346 την ίδια περίοδο την προηγούμενη χρονιά. 

Το Σεπτέμβριο σχεδιάζεται να ταξιδέψουν 22 Airbus A220 και τον επόμενο χρόνο 32. «Θα καταφέρουμε να επιβιώσουμε ακόμα και εάν έρθει ένα δεύτερο κύμα πανδημίας» λέει με περηφάνια ο επικεφαλής της εταιρείας Μάρτιν Γκάους.