ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Κατατέθηκε ο φάκελος υποψηφιότητας της Σπιναλόνγκα στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς UNESCO







Αποτέλεσμα εικόνας για Κατατέθηκε ο φάκελος υποψηφιότητας της Σπιναλόνγκα στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς UNESCO


Κατατέθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2018, στο Κέντρο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ο προκαταρκτικός φάκελος υποψηφιότητας του Φρουρίου της Σπιναλόγκας. Η τελική μορφή του φακέλου υποψηφιότητας θα κατατεθεί έως την 1η Φεβρουαρίου 2019. Σημειώνεται ότι η τελευταία εγγραφή ελληνικού μνημείου στον Κατάλογο Πολιτιστικής Κληρονομιάς ήταν του Αρχαιολογικού Χώρου των Φιλίππων τον Ιούλιο του 2016.

Η συγκρότηση του φακέλου υποψηφιότητας του Φρουρίου Σπιναλόγκας είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας και συνεργασίας των αρμόδιων Υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ, της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λασιθίου και της Διεύθυνσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων, με το Δήμο Αγίου Νικολάου Κρήτης. Μέρος του προκαταρκτικού φακέλου στηρίζεται σε πρόταση που υπέβαλε το Μάιο του 2017 ο Δήμος Αγίου Νικολάου Κρήτης. Επί του παρόντος καταρτίζεται επίσης αναλυτικό Διαχειριστικό Σχέδιο του μνημείου, το οποίο είναι προαπαιτούμενο για την ένταξη ενός μνημείου στον Κατάλογο Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Τόσο η εκπόνηση του προκαταρκτικού φακέλου που υπεβλήθη, όσο και η συγκρότηση του τελικού φακέλου υποψηφιότητας του Φρουρίου Σπιναλόγκας, εδράζεται στις επιχειρησιακές οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού.  

Η Σπιναλόγκα αποτελεί σήμερα τον δεύτερο σε επισκεψιμότητα αρχαιολογικό χώρο της Κρήτης, μετά το μινωικό ανάκτορο της Κνωσού, καθώς συνδυάζει την αρχαιολογική αξία ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος οχυρωματικής αρχιτεκτονικής με διαχρονική χρήση από τον 16ο έως και τον 20ο αιώνα, με την σημασία ενός τόπου ιστορικής μνήμης με ιδιαίτερους συμβολισμούς, ενός χώρου εγκλεισμού και απομόνωσης, από τους πιο ιδιαίτερους της νεότερης ιστορίας της Κρήτης και της Ελλάδας γενικότερα.