Η Ryanair επανέλαβε την επιθυμία της να αναλάβει τα ηνία της Alitalia, εάν ο ιταλικός αερομεταφορέας, ο οποίος βρίσκεται σήμερα σε προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης, υποστεί σημαντική αναδιάρθρωση.
Ο Michael O’Leary, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, επιβεβαίωσε ότι ο ιρλανδικός κολοσσός στις low-cost πτήσεις ενδιαφέρεται να αγοράσει την Alitalia αν υπάρξουν “μείζονες αλλαγές”.
Η Ryanair δήλωσε επίσημα το ενδιαφέρον της για τον ιταλικό αερομεταφορέα τον περασμένο Μάιο, αναφέρονται ότι προσφέρεται να αναλάβει τις short-haul business πτήσεις της Alitalia και να πουλά τις μακρινές πτήσεις μέσω του Ryanair.com.
Μιλώντας στη Ρώμη στα τέλη Ιουνίου ο O’Leary δήλωσε: “Θα μας ενδιέφερε ένα πλειοψηφικό πακέτο, όχι μια μειοψηφία, ακόμα και αν πρόκειται για το 49%”.
Η Etihad κατέχει σήμερα το 49% του ιταλικού αερομεταφορέα, αλλά η Alitalia συμμετέχει επίσης σε συμφωνία με την Air France-KLM και στην κοινοπραξία της τελευταίας με την αμερικανική εταιρεία Delta Air Lines.
Η Ryanair επιδιώκει να προσφέρει πτήσεις με ανταπόκριση στις μακρινές πτήσεις “παραδοσιακών” αερομεταφορέων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που διαχειρίζεται η Air France-KLM και έχει ήδη πραγματοποιήσει συμφωνία διασύνδεσης με την ισπανική αεροπορική εταιρεία Air Europa.
Ο ιρλανδικός αερομεταφορέας επιθυμεί επίσης να αναδιαρθρώσει τις “δαπανηρές συμφωνίες” της Alitalia με την Αρχή Αερολιμένων της Ρώμης (ADR), η οποία διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Fiumicino και Ciampino, καθώς επίσης και να μειώσει το κόστος μίσθωσης των αεροσκαφών της Alitalia καθώς και το εργατικό δυναμικό της εταιρείας.
Ο Ο‘Leary επεσήμανε ότι η Ryanair μετέφερε πέρυσι πέντε φορές περισσότερους επιβάτες από την Alitalia και με λιγότερους υπαλλήλους . “Τον περασμένο χρόνο η Alitalia μετέφερε 24 εκατ. επιβάτες και διέθετε 14.000 προσωπικό. Εμείς μεταφέραμε 120 εκατ. επιβάτες με 12.000 προσωπικό. Τα συνδικάτα πρέπει να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα”, δήλωσε. Είπε ακόμη ότι η Ryanair δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει τα slots της Alitalia στα αεροδρόμια.
Σημειώνεται ότι η Ryanair έχει αναλάβει ήδη ένα αρκετά μεγαλύτερο μερίδιο πτήσεων κοντινών αποστάσεων της ιταλικής αγοράς από ό,τι ο εθνικός αερομεταφορέας της χώρας.