ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Δευτέρα 15 Μαΐου 2017

Αττάλεια : Ο μεγάλος «χαμένος» από την πτώση του τουρισμού στην Τουρκία

Αποτέλεσμα εικόνας για Αττάλεια : Ο μεγάλος «χαμένος» από την πτώση του τουρισμού στην Τουρκία
Ο κορυφαίος προορισμός διακοπών της Τουρκίας, η Αττάλεια, «υπέφερε» περισσότερο από τη δραματική κατάρρευση των επισκεπτών της χώρας πέρυσι, σύμφωνα με νέα λεπτομερή στοιχεία.
Πιο αναλυτικά, ο συνολικός αριθμός επισκεπτών στην Τουρκία μειώθηκε κατά 30% σε 25,3 εκατ. πέρυσι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Tour Package Market της τουρκικής ερευνητικής εταιρείας Turizmdatabank.
Η περιοχή της Τουρκικής Ριβιέρας γύρω από την Αττάλεια «χτυπήθηκε» περισσότερο, με 45% πτώση στις ξένες αφίξεις. Ωστόσο, περιοχές όπως η Σμύρνη (-44%), η Mugla (-43%) και το Κουσάνταση (-39%) παρουσίασαν επίσης σημαντική πτώση. Συγκριτικά με τις ανωτέρω περιοχές η Κωνσταντινούπολη, με πτώση 26%, κατέγραψε τις χαμηλότερες απώλειες.
Σχεδόν όλες οι μεγάλες αγορές πηγές τουρισμού της Τουρκίας σημείωσαν μεγάλες πτώσεις. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των Γερμανών επισκεπτών μειώθηκε κατά 30% σε 3,9 εκατ., αν και η Γερμανία παρέμεινε μακράν η μεγαλύτερη αγορά εισερχόμενου τουρισμού. Οι Βρετανοί επισκέπτες μειώθηκαν κατά 32% σε 1,7 εκατ. και ο αριθμός των Ολλανδών τουριστών μειώθηκε κατά 26% σε 0,9 εκατ.
Η μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των μεγάλων τουριστικών αγορών, ωστόσο, ήταν από τη Ρωσία, λόγω της απαγόρευσης της κυβέρνησης για πτήσεις τσάρτερ στην Τουρκία πέρυσι. Ο αριθμός των Ρώσων επισκεπτών υποχώρησε κατά 76% σε μόλις 0,87 εκατ., σύμφωνα με τα στοιχεία της Turizmdatabank. Ως αποτέλεσμα, η Ρωσία έπεσε από τη δεύτερη στην όγδοη θέση στον πίνακα των αγορών πηγών εισερχόμενου στην Τουρκία τουριστών. Μεγάλες πτώσεις επίσης παρουσίασαν η Πολωνία (-59%), η Ιταλία (-58%) και η Σουηδία (-49%).
Στον αντίποδα όλων αυτών, υπήρξαν και χώρες που αντιστάθηκαν σημειώνοντας αύξηση. Ειδικότερα οι επισκέπτες από τη Γεωργία αυξήθηκαν κατά 15% στα 2,2 εκατ, τοποθετώντας τη χώρα στη δεύτερη θέση στην κατάταξη εισερχόμενων τουριστών στην αγορά. Η Βουλγαρία (4ηθέση) αυξήθηκε κατά 7% σε 1,7 εκατ. και η Ουκρανία (6η) αυξήθηκε κατά 48% σε 1,05 εκατομμύρια. Υπήρξε επίσης αύξηση κατά 31% στον αριθμό των ισραηλινών επισκεπτών.
Σημειώνεται ότι η έκθεση Turizmdatabank περιλαμβάνει πελάτες από τα κύρια τουρκικά ταξιδιωτικά πρακτορεία εισερχόμενου τουρισμού και, ως εκ τούτου, παρέχει ισχυρή ένδειξη για τα μερίδια αγοράς των ταξιδιωτικών πρακτόρων.
Συνολικά, ο μεγαλύτερος τουρκικός οργανισμός εισερχόμενου τουρισμού παραμένει ο συνεργάτης του TUI Group, ο Tantur με ποσοστό 13,6%, μπροστά από τον συνεργάτη της Thomas Cook Group, τον Diana Travel με μερίδιο 13,1% και την θυγατρική της FTI Group, Meeting Point (9,3%).
Από την άποψη των Γερμανών πελατών τους, ωστόσο, η εικόνα είναι διαφορετική. H Meeting Point (FTI) κατέλαβε την πρώτη θέση αυξάνοντας το μερίδιό της στο 22,5%, από την τρίτη θέση το 2015 (όταν είχε μερίδιο αγοράς 16,8%). Η Diana Travel (Thomas Cook) παρέμεινε στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 17,8%, ενώ η Tantur (TUI) κινήθηκε πτωτικά από την πρώτη στην τρίτη θέση, με μερίδιο 17,7% (έναντι 18,8% το 2015).
Τα επόμενα μεγαλύτερα γραφεία εισερχόμενου τουρισμού όσον αφορά τους αριθμούς πελατών της Γερμανίας ήταν η DER Touristik /DTS με ποσοστό 9,4% και η MTS Globe με ποσοστό 6,2%.
Η έκθεση Turizmdatabank καταρτίζεται από επίσημα στοιχεία επισκεπτών, τα οποία αναλύονται ως προς τα τμήματα επισκεπτών και από τις έρευνες των εισερχόμενων γραφείων