ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Οι κορυφαίοι προορισμοί για τους Κινέζους 'millennial' ταξιδιώτες

Αποτέλεσμα εικόνας για Κινέζοι 'millennial' ταξιδιώτες

Οι Κινέζοι ταξιδιώτες στο εξωτερικό υπολογίζεται ότι θα φτάσουν περίπου τα 174 εκατομμύρια μέχρι το 2019, και θα ξοδεύουν 264 δισ. δολ. ετησίως. Το ποσό αυτό είναι ίσο με το ΑΕΠ μιας ανεπτυγμένης χώρας όπως η Σιγκαπούρη. Οι Κινέζοι “millennials”* αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των Κινέζων τουριστών με ποσοστό 40%, και είναι πιο “διψασμένοι” από τις προηγούμενες γενιές για την εμπειρία του ταξιδιού. Ο μέσος εύπορος Κινέζος “millennial” ταξιδιώτης έχει επισκεφθεί 13 χώρες και έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό 3,3 φορές για αναψυχή τον τελευταίο χρόνο, με μέση διάρκεια διαμονής τις 25 μέρες. Οι Κινέζοι “millennials” ταξιδεύουν περισσότερο για λόγους αναψυχής ή για να ανακαλύψουν τον κόσμο γενικότερα.

Το Χονγκ Κόνγκ και το Μακάο, που έχουν παρόμοιο ιστορικό, πολιτισμικό και γλωσσικό υπόβαθρο με την Κίνα, παραμένουν ως οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους Κινέζους “millennials”. Λόγω της γεωγραφικής τους εγγύτητας, συχνά αποτελούν την αφετηρία πολλών Κινέζων “millennial” ταξιδιωτών. Ωστόσο, αφού επισκεφθούν αυτές τις περιοχές, οι Κινέζοι αναζητούν νέες πολιτισμικές εμπειρίες. Αυτό αντανακλάται στα στατιστικά στοιχεία του κινεζικού τουρισμού, που δείχνει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του κινεζικού τουρισμού στη Νότια Κορέα και την Ταϊλάνδη είναι 5 φορές μεγαλύτερος από τα ποσοστά αύξησης του τουρισμού στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο.

Αυτό αντανακλάται επίσης από μια πρόσφατη τάση μεταξύ των “millennials”, που προτιμούν να ταξιδέψουν σε χώρες της Ασίας με παρόμοια ιστορία και πολιτισμό. Η Νότια Κορέα είχε αύξηση κατά 12% στους Κινέζους “millennial” ταξιδιώτες από πέρυσι. Το 70% αυτών που επισκέφθηκαν τη Νότια Κορέα, το έκαναν για ψώνια, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 2.200 δολ., αριθμός που είναι διπλάσιος από αυτόν που ξοδεύουν άλλοι ταξιδιώτες. Πολλοί Κινέζοι παρακολουθούν Κορεάτικο θέατρο και τους αρέσει το κορεάτικο φαγητό καθώς και ο πολιτισμός της γείτονος χώρας. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας έχει εφαρμόσει ευνοϊκές πολιτικές επιστροφής φόρου, τόσο οι τουρίστες για ψώνια όσο και οι οπαδοί του πολιτισμού της Νότιας Κορέας προτιμούν τα ταξίδια τους να γίνουν εκεί.

Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον ταϊλανδικό πολιτισμό, γνωστό ως “T-Pop fever”, οδηγεί επίσης όλο και περισσότερους Κινέζους “millennials” να ταξιδέψουν σε χώρες που θεωρούνται πιο εξωτικές. Τα καταναλωτικά αγαθά και το κόστος διαβίωσης είναι σημαντικά χαμηλότερο στην Ταϊλάνδη σε σχέση με την Κίνα, με αποτέλεσμα η χώρα να καταστεί ένας ελκυστικός ταξιδιωτικός προορισμός για τους Κινέζους. Τέλος, οι Κινέζοι “millennial” ταξιδιώτες έλκονται από τα πολλά φθηνά -και μικρά- θέρετρα σε παραλίες, βουνά και αγροκτήματα σε όλη τη χώρα.

Πολλοί Κινέζοι “millennials” επίσης ταξιδεύουν σε αγγλόφωνες χώρες της Ασίας, όπως η Νέα Ζηλανδία και η Αυστραλία, για μια νέα πολιτιστική εμπειρία και ένα διαφορετικό φυσικό τοπίο. Όμως, λόγω του υψηλότερου κόστους των καταναλωτικών αγαθών στις χώρες αυτές σε σχέση με την Κίνα, οι προορισμοί αυτοί δε θεωρούνται ιδανικοί για τους Κινέζους που ταξιδεύουν για αγορές.

Οι Κινέζοι millennials και οι δυτικές χώρες
Σύμφωνα με τη διεθνή εταιρεία συμβούλων Roland Berger, οι ΗΠΑ ήταν ακόμα πιο δημοφιλής ταξιδιωτικός προορισμός για τους Κινέζους ταξιδιώτες σε σύγκριση με την Ευρώπη. Το 85% των Κινέζων ταξιδιωτών επισκέφθηκε στη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι κορυφαίοι λόγοι για τους οποίους φαίνεται να επισκέπτονται την Ευρώπη είναι τα τουριστικά αξιοθέατα, τα όμορφα τοπία και η τοπική κουζίνα. Ως εκ τούτου, ο Κινέζος “millennial” που επισκέπτεται τη Γηραιά Ήπειρο φαίνεται ότι είναι ο κλασικός “τουρίστας”. Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους Κινέζους, με σχεδόν 780.000 τουρίστες να επισκέπτονται το Λος Άντζελες το περασμένο έτος, ξοδεύοντας πάνω από 1,1 δισ. δολ. Μάλιστα, η ροή των Κινέζων τουριστών προς τις ΗΠΑ προβλέπεται να αυξηθεί, χάρη σε μια νέα, διευρυμένη συμφωνία βίζας μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.

Εν κατακλείδι, οι Κινέζοι “millennials” εξακολουθούν να προτιμούν να ταξιδεύουν σε χώρες με πολιτιστική και γεωγραφική εγγύτητα με τη δική τους. Ωστόσο, πρόσφατα έχουν αρχίσει να αλλάζουν τις προτιμήσεις τους προς ανόμοιους με τους δικούς τους πολιτισμούς της Ασίας, όπως η Νότια Κορέα και η Ταϊλάνδη. Παρά το γεγονός ότι πολλοί Κινέζοι “millennials” ταξιδεύουν προς τη Δύση, οι ασιατικές χώρες εξακολουθούν να παραμένουν οι αγαπημένοι προορισμοί ταξιδιού, και είναι πιθανό να συνεχίσουν να είναι στο κοντινό μέλλον, λόγω της πολιτιστικής επιρροής των χωρών αυτών στη σύγχρονη κινεζική κουλτούρα.



*Σημειωνεται ότι οι δημογράφοι θεωρούν ως “millenials” τη γενιά που γεννήθηκε από τις αρχές του ‘80 (τυπικά) έως τις αρχές του 2000.