Στα
248,9 εκατ. ευρώ ανέρχεται
η καθαρά παρούσα αξία του ενδεικτικού
δικτύου μαρινών που σχεδιάζει να
εκμεταλλευτεί το Ταμείο Αξιοποίησης
Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου,
ενώ τα έργα των υποδομών φτάνουν στα 62
εκατ. ευρώ.
Το
ενδεικτικό δίκτυο του άκρους
εμπιστευτικού σχεδίου «Νηρηίδες», που
αποκαλύπτει σήμερα η «Ν», περιλαμβάνει 48
μαρίνες, που χωρίζονται σε εννέα
ομάδες, ενώ
προβλέπεται επιπλέον και μία mega yacht
μαρίνα στο Λαύριο και δύο luxury μαρίνες,
μία στη Μύκονο και μία στο Αργοστόλι.
Σημειώνεται,
πάντως, ότι για ορισμένες από τις μαρίνες
θα πρέπει να ξεπεραστούν κάποια νομικά
θέματα που αφορούν στην τοπική
αυτοδιοίκηση.
Σύμφωνα
με το ενδεικτικό δίκτυο του σχεδίου
«Νηρηίδες», το
ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί 48
μαρίνες,
ξεκινώντας από την πρώτη ομάδα, που
περιλαμβάνει τις μαρίνες του Αλίμου,
σαν hub, και του Πόρου της Επιδαύρου, των
Μεθάνων και της Υδρας. Η καθαρά παρούσα
αξία της πρώτης ομάδας ανέρχεται σε
58,7 εκατ. ευρώ και το ύψος των έργων στα
8,7 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των θέσεων
παραβολής φτάνει τις 1.353. Η καθαρά παρούσα
αξία μόνο της μαρίνας του Αλίμου
υπολογίζεται στα 57,3 εκατ. ευρώ. Το Ταμείο
σχεδιάζει να αποτελέσει την πρώτη ομάδα
μαρινών που θα βγει σε διαγωνιστική
διαδικασία.
Η
δεύτερη ομάδα με hub port τη Γλυφάδα
περιλαμβάνει τις μαρίνες της Σερίφου,
της Νάξου, της Πάρου και της Ανδρου. Η
καθαρά παρούσα αξία της δεύτερης ομάδας
ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία
των έργων που έχουν υπολογιστεί φτάνει
στα 5,4 εκατ. ευρώ.
Η
τρίτη ομάδα, αυτή της Κρήτης, με hub τον
Αγιο Νικόλαο της Κρήτης και το Ρέθυμνο,
περιλαμβάνει το Βόλακα, την Παλαιοχώρα,
την Αγία Γαλήνη και την Τσούτσουρα. Η
δυναμικότητα φτάνει τις 950 θέσεις, η
καθαρά παρούσα αξία τα 12,9 εκατ. ευρώ,
και τα έργα που υπολογίζονται, τα 3,1
εκατ. ευρώ.
Η
τέταρτη ομάδα, με hub τη Ρόδο και την Κω,
περιλαμβάνει τη Νίσυρο, την Πάτμο, την
Αστυπάλαια και την Κάρπαθο. Εχει
δυναμικότητα 648 θέσεων, καθαρά παρούσα
αξία 18,2 εκατ. ευρώ, και τα έργα που
προγραμματίζονται είναι αξίας 3,9 εκατ.
ευρώ.
Η
πέμπτη ομάδα, με hub το Κατάκολο και τη
Ζάκυνθο, περιλαμβάνει την Αμφιλοχία,
τη Βασιλική στη Λευκάδα, την Παλαιοκαστρίτσα
στην Κέρκυρα και το Ληξούρι στην
Κεφαλονιά. Διαθέτει 783 θέσεις συνολικά
και έχει καθαρά παρούσα αξία στα 12,2
εκατ. ευρώ, ενώ τα απαραίτητα έργα
υπολογίζονται στα 9,5 εκατ. ευρώ.
Η
έκτη ομάδα, πάλι στο Ιόνιο, έχει σαν
hub την
Πάτρα και
περιλαμβάνει την Ιθάκη, την Αγία Ευθυμία,
το Μεγανήσι, το Νυδρί, τις Μπενίτσες
στην Κέρκυρα, και την Ιτέα. Διαθέτει 855
θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία φτάνει τα
19,2 εκατ. ευρώ, ενώ το ύψος των έργων που
σχεδιάζονται υπολογίζεται στα 4,9 εκατ.
ευρώ.
Η
έβδομη ομάδα έχει σαν hub την Αρετσού
στην Καλαμαριά και περιλαμβάνει τη
Θάσο, τον Πλαταμώνα, τη Σκόπελο και τη
Σκιάθο. Διαθέτει 651 θέσεις, έχει καθαρά
παρούσα αξία τα 8,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα
που υπολογίζονται, φτάνουν τα 2,7 εκατ.
ευρώ.
Η
όγδοη ομάδα έχει σαν hub τη Μαρίνα της
Χίου και περιλαμβάνει τον Αγ. Κήρυκο
στην Ικαρία και το Μαραθόκαμπο στη Σάμο.
Διαθέτει 457 θέσεις, η καθαρά παρούσα
αξία υπολογίζεται στα 6,2 εκατ. ευρώ και
τα έργα που σχεδιάζονται στα 4,4 εκατ.
ευρώ.
Η
ένατη ομάδα έχει σαν hub την Πύλο και
περιλαμβάνει και τη Μονεμβάσια. Διαθέτει
334 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία της
υπολογίζεται στα 10,1 εκατ. ευρώ και τα
έργα που σχεδιάζονται φτάνουν τα 2,9
εκατ. ευρώ.
Πηγή:
Ναυτεμπορική