Με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων από την ίδρυση της Philoxenia, ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού ΟργανισμούΤουρισμού Ανδρέας Φιορεντίνος απηύθυνε ομιλία στο επίσημο Gala Dinner, υπογραμμίζοντας τον σταθερό και στρατηγικό ρόλο του ΕΟΤ ως θεματοφύλακα της έκθεσης και ως βασικού υποστηρικτή της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας.
Ο κ. Φιορεντίνος τόνισε ότι η Philoxenia έχει εξελιχθεί από το 1985 μέχρι σήμερα σε θεσμό διεθνούς κύρους, χάρη στο όραμα και τη συνεργασία των φορέων του ελληνικού τουρισμού. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη Θεσσαλονίκη, την οποία χαρακτήρισε “καρδιά της τουριστικής εξωστρέφειας της Βόρειας Ελλάδας” και πόλη που αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς για τον σύγχρονο ελληνικό τουρισμό.
Παράλληλα, εξέφρασε τις ευχαριστίες του στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη, επισημαίνοντας τη στενή συνεργασία με στόχο την ανάδειξη της πόλης ως εμπνευσμένου και ανταγωνιστικού προορισμού.
Η στρατηγική προβολής της Θεσσαλονίκης
Ο ΕΟΤ έχει θέσει σε εφαρμογή ένα στοχευμένο σχέδιο για την ενίσχυση της διεθνούς θέσης της Θεσσαλονίκης, επιδιώκοντας να καθιερωθεί η πόλη στη δεκάδα των κορυφαίων city break και MICE προορισμών της Ευρώπης. Το σχέδιο στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες:
- Ενίσχυση της διεθνούς αναγνωρισιμότητας
- Εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος
- Διεύρυνση της αεροπορικής συνδεσιμότητας
Στο πλαίσιο αυτό, ο Οργανισμός έχει υλοποιήσει συνδιαφημιστικές καμπάνιες με αεροπορικές εταιρείες όπως Transavia France, British Airways, Jet2, LOT, Eurowings και TUI, ενισχύοντας την προβολή της πόλης σε σημαντικές αγορές του εξωτερικού.
Επιπλέον, έχουν πραγματοποιηθεί δράσεις ανάδειξης της γαστρονομικής ταυτότητας της Θεσσαλονίκης, παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού για τον συνεδριακό τουρισμό και οργανωμένες επισκέψεις εκπροσώπων διεθνών ΜΜΕ, με αναφορές σε μέσα όπως το National Geographic και το British Airways Holidays Magazine. Ο ΕΟΤ έχει επίσης στηρίξει τοπικές πρωτοβουλίες, όπως τα Βραβεία Ελληνικής Κουζίνας.
Ο σύγχρονος ρόλος του ΕΟΤ
Ο κ. Φιορεντίνος σημείωσε ότι ο ΕΟΤ εξελίσσεται σε έναν σύγχρονο, εξωστρεφή και καινοτόμο οργανισμό, υπό την καθοδήγηση ενός στρατηγικού σχεδιασμού που στοχεύει:
- Στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
- Στην ανάδειξη νέων προορισμών και προϊόντων
- Στην προώθηση της βιώσιμης και ισόρροπης ανάπτυξης
Ο Οργανισμός συνεχίζει να διακρίνεται διεθνώς για τις καμπάνιες του, όπως η πρόσφατη παρουσία στο Παρίσι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων. Συνεργάζεται με το Netflix, συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων και υλοποιεί δυναμικές καμπάνιες σε TikTok και YouTube. Το δίκτυο των 200+ συνεργατών σε 35 αγορές ενισχύει την παγκόσμια παρουσία του.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στο νέο Πρόγραμμα Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Τεχνητής Νοημοσύνης, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει κρίσιμο εργαλείο για την προβολή της Ελλάδας στη νέα ψηφιακή εποχή.
Philoxenia: 40 χρόνια συνεργασίας
Κλείνοντας, ο κ. Φιορεντίνος υπογράμμισε τη σημασία της έκθεσης: “Η Philoxenia είναι 40 ετών, μα παραμένει νέα, όπως νέα μένει και η πίστη μας στη δύναμη της συνεργασίας. Ο ΕΟΤ θα βρίσκεται πάντα δίπλα στη Θεσσαλονίκη, στη Μακεδονία και στη Βόρεια Ελλάδα: να στηρίζει, να προβάλει, να εμπνέει. Γιατί ο τουρισμός είναι όραμα, είναι πάθος, είναι Ελλάδα. Και στην καρδιά αυτής της Ελλάδας, χτυπά πάντα η Θεσσαλονίκη”.


