Η ενίσχυση της νησιωτικότητας μέσω έργων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών βρέθηκε στο επίκεντρο της επίσκεψης του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια στους Λειψούς. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στο συνολικό έργο του υπουργείου, δίνοντας έμφαση στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, στην προώθηση μονάδων αφαλάτωσης για την αντιμετώπιση ζητημάτων υδροδότησης, στην επιτάχυνση του σχεδιασμού και της υλοποίησης λιμενικών έργων, καθώς και στην περαιτέρω ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής με σύγχρονα επιχειρησιακά μέσα.
Όπως υπογράμμισε, βασική προτεραιότητα αποτελεί η ουσιαστική στήριξη των μικρών και ακριτικών νησιών μέσω έργων που ενισχύουν την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και τις αναπτυξιακές προοπτικές τους.
Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι “η ελληνική Πολιτεία αναγνωρίζει ότι οι λύσεις στα όποια προβλήματα έχουν τα νησιά μας, που είναι για τη χώρα μας στρατηγικό και συγκριτικό πλεονέκτημα, πρέπει να έρθουν από τους ανθρώπους που τα γνωρίζουν ήδη και τα έχουν παλέψει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο”.
Τον υπουργό υποδέχθηκε ο νέος γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και πρώην δήμαρχος Λειψών, Φώτης Μάγγος, σε μια επίσκεψη με ιδιαίτερο συμβολισμό για τη νησιωτικότητα και την εκπροσώπηση των μικρών νησιών στον σχεδιασμό της κυβερνητικής πολιτικής.
Αναφερόμενος στην καθημερινότητα των κατοίκων των μικρών νησιών και στη σημασία της νησιωτικότητας, ο κ. Κικίλιας σημείωσε: “Ο άνθρωπος τιμάται για αυτά που κάνει, όχι για αυτά που λέει. Και όταν είναι ειλικρινής και έντιμος απέναντι στους συνανθρώπους του, στους συμπολίτες του και στους νησιώτες, ακόμα περισσότερο. Είναι απαράβατος κανόνας δικός μου, στη ζωή και στις ανθρώπινες σχέσεις πρώτα και μετά στην πολιτική. Όντας κι εγώ νησιώτης, κατά το ήμισυ, και αντιλαμβάνομαι και καταλαβαίνω πολύ τι σημαίνει νησί το καλοκαίρι, νησί το χειμώνα. Εδώ, δε, σε αυτά τα νησιά μας, στις ακριτικές περιοχές της χώρας, είναι ακόμα πιο σημαντικό και ακόμα πιο κομβικό”.
Κατά την παραμονή του στους Λειψούς, ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε από τοπικούς φορείς και εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης για ζητήματα που αφορούν στις υποδομές, τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τις αναπτυξιακές προοπτικές του νησιού. Παράλληλα, συζητήθηκαν προτάσεις και προτεραιότητες που εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό για την ισόρροπη ανάπτυξη των νησιών, τη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων και τη στήριξη της νησιωτικής οικονομίας.
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης η νέα δήμαρχος Λειψών Ευαγγελία Λαουντού, ο δήμαρχος Πάτμου Νικήτας Τσαμπαλάκης, ο δήμαρχος Λέρου Τιμόθεος Κωττάκης, ο υποδιοικητής Πυροβολικού Πάτμου, ταγματάρχης Ιωάννης Νικολακόπουλος, καθώς και ο λιμενοσταθμάρχης του Λιμενικού Σταθμού Λειψών, σημαιοφόρος Λ.Σ. Σπυρίδων Δρέλας.

