ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 6 Ιουλίου 2024

Επαυξημένη πραγματικότητα και κυβερνοασφάλεια: Η Νέα Πραγματικότητα του Τουρισμού

 

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – Κωνσταντινούπολη, Τουρκία – Η Paula Felstead, Chief Technology and Operations Officer του Ομίλου HBX, αναφέρθηκε στις νέες πραγματικότητες της Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) και της Κυβερνοασφάλειας στον τουρισμό στο πλαίσιο του συνεδρίου MarketHub 2024 που διοργάνωσε το HBX Group 26-27 Ιουνίου στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας. Στη διάρκεια της παρουσίασής της η Felstead υπογράμμισe τη διπλή πραγματικότητα που αντιμετωπίζει η ταξιδιωτική βιομηχανία – η μία οδηγείται από την καινοτομία και η άλλη από την επείγουσα ανάγκη για ασφάλεια.

Η ψηφιακή πραγματικότητα του σήμερα

Η Felstead ξεκίνησε με την ενσωμάτωση της εξελισσόμενης ψηφιακής πραγματικότητας, δίνοντας έμφαση στο πώς η τεχνολογία έχει ενσωματωθεί απρόσκοπτα στην καθημερινή μας ζωή. Τόνισε πώς οι σημερινές ψηφιακές εμπειρίες, ιδιαίτερα για τις νεότερες γενιές, είναι τόσο απτές και ζωτικές όσο και οι φυσικές αλληλεπιδράσεις. Χρησιμοποίησε τους Χάρτες Google ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τεχνολογίας που ενισχύει τις καθημερινές ενέργειες των χρηστών, τονίζοντας ότι τέτοιες ενσωματώσεις είναι η ουσία της σύνδεσης της πραγματικότητας με την τεχνολογία που αποτελεί και βασικό άξονα στον Όμιλο HBX.

«Στην HBX διαχειριζόμαστε 5,7 δισεκατομμύρια αναζητήσεις καθημερινά», σημείωσε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της κατανόησης και της αξιοποίησης της τεχνολογίας για τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για τους συνεργάτες.

Επαυξημένη πραγματικότητα: Γεφυρώνοντας τον ψηφιακό και τον φυσικό κόσμο

Η Felstead εμβάθυνε στην Επαυξημένη Πραγματικότητα, περιγράφοντάς την ως γέφυρα μεταξύ των εμπειριών της πραγματικής ζωής και των τεχνολογικών δυνατοτήτων. Αναφερόμενη στην ιστορία της AR, επισήμανε ότι η πρώτη εφαρμογή της ήταν το 2009, η οποία ενίσχυσε σημαντικά την επισκεψιμότητα στο Yelp. Αυτό το παράδειγμα επεξηγεί τις δυνατότητες της AR να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με το περιβάλλον μας μέσω των κινητών τηλεφώνων μας.

Παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε πολλά υποσχόμενη, η Επαυξημένη Πραγματικότητα αντιμετώπισε προκλήσεις, ιδιαίτερα με τα εργαλεία διεπαφής των χρηστών. Η Felstead αναγνώρισε τα κινητά τηλέφωνα και τους επιτραπέζιους υπολογιστές ως τις πιο αποτελεσματικές διεπαφές, αλλά αναγνώρισε τη δυσκολία προβολής τρισδιάστατων πραγματικοτήτων. Για την Felstead, το μέλλον των διεπαφών AR, είναι τα γυαλιά όπως το Ray-Ban Meta τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν την πιθανή λύση για διευρυμένη χρήση τεχνολογιών AR. H Felstead προέτρεψε τους επαγγελματίες του τουρισμού να προετοιμαστούν για την εξυπηρέτηση ταξιδιωτών εξοπλισμένων με τέτοια τεχνολογία, η οποία θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με προορισμούς και υπηρεσίες.

Η αγορά AR στον τουρισμό, αξίας 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αντικατοπτρίζει σημαντικές επενδύσεις που στοχεύουν στην αξιοποίηση δεδομένων και στη βελτίωση των ταξιδιωτικών εμπειριών. Ωστόσο, η διεπαφή παραμένει μια κρίσιμη πρόκληση, με εταιρείες όπως η Google και η Apple να εξακολουθούν να προσπαθούν να την τελειοποιήσουν.

Κυβερνοασφάλεια: Μια έντονη πραγματικότητα

Περνόντας στο θέμα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, η Felstead αναγνώρισε την φτωχή αντίδραση της ταξιδιωτικής βιομηχανίας σε αυτόν τον τομέα. Τόνισε την αυξανόμενη πολυπλοκότητα των εγκληματικών ενεργειών στον κυβερνοχώρο και την αύξηση των επιθέσεων τόσο στην πλευρά της προσφοράς όσο και της διανομής των ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

«Έχουμε δει τριπλάσια αύξηση των επιθέσεων κυβερνοασφάλειας στον τουρισμό», ανέφερε, τονίζοντας μια επίθεση το Σαββατοκύριακο που κόστισε σε ένα ξενοδοχείο πάνω από 700.000 δολάρια. Τέτοια περιστατικά υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για ισχυρά μέτρα κυβερνοασφάλειας.

Η Felstead παρείχε πρακτικές συμβουλές για τη βελτίωση της ασφάλειας των επιχειρήσεων, όπως ενημέρωση λογισμικού, χρήση ισχυρών κωδικών πρόσβασης και έλεγχος ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων, εγκατάσταση λογισμικού προστασίας από ιούς, δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας δεδομένων, χρήση φίλτρων email και περιορισμός πρόσβασης στο δίκτυο τρίτων. Τόνισε την ανάγκη εκπαίδευσης των εργαζομένων στον τουρισμό αλλά και τη σημασία της συνεργασίας εντός του κλάδου για την ενίσχυση της ασφάλειας, κάνοντας παραλληλισμούς με την εμπειρία της στον τομέα των πληρωμών.

Προτροπή σε δράση

Η Felstead κατέληξε καλώντας τους επαγγελματίες του τουρισμού να συνεργαστούν για την καταπολέμηση των απειλών στον κυβερνοχώρο, υποστηρίζοντας την ανάγκη για ανοιχτές και διαφανείς συζητήσεις σχετικά με την κυβερνοασφάλεια. Τόνισε ότι η συλλογική δράση είναι ζωτικής σημασίας, καθώς η ανάγκη για ασφάλεια του κλάδου είναι τόσο ισχυρή αλλά αποτελεί παράλληλα και τον πιο αδύναμο κρίκο του.

https://www.traveldailynews.gr/