Η τεχνολογία Hyperloop, μια ιδέα που πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Έλον Μασκ, είναι ένα σύστημα μεταφοράς υψηλής ταχύτητας που χρησιμοποιεί σωλήνες αεροδυναμικής κενότητας για να μεταφέρει κάψουλες με επιβάτες ή φορτία. Το σύστημα αυτό αναμένεται να φτάνει ταχύτητες πάνω από 1.200 χιλιόμετρα την ώρα, προσφέροντας μια εναλλακτική λύση στις παραδοσιακές μεθόδους μεταφοράς με σημαντικά χαμηλότερο χρονικό κόστος.
Έτσι η δημιουργία ηλεκτρικών τρένων που θα έτρεχαν με αυτή την ταχύτητα αλλά και θα προσφέρουν μια πιο βιώσιμη εναλλακτική στις συμβατικές μορφές μεταφοράς είναι πλέον ορατή. Με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, αυτά τα τρένα εκπέμπουν λιγότερους ρύπους και προσφέρουν μια πιο ήσυχη και άνετη εμπειρία ταξιδιού. Η συνεχής εξέλιξη στην τεχνολογία των μπαταριών και της ηλεκτροκίνησης θα φέρουν τις αποστάσεις πιο κοντά στην Ευρώπη αρκετά σύντομα. Στην Ελλάδα θα δούμε γιατί τα τρένα ως γνωστόν έχουν μείνει τραγικά πίσω στις εξελίξεις.
Η εφαρμογή της τεχνολογίας Hyperloop έχει γίνει με το FluxJet, το «αεροπλάνο χωρίς φτερά» όπως το περιγράφουν οι δημιουργοί του, που θα μπορεί να μεταφέρει έως και 54 επιβάτες, και δύο επιπλέον σε αναπηρικά αμαξίδια, και μέχρι 10 τόνους φορτίου. Θα αναχωρεί κάθε δύο λεπτά από τους σταθμούς της TransPod προκειμένου να ενώσει μεγάλες πόλεις του Καναδά, ενώ το εισιτήριο θα κοστίζει περίπου 44% λιγότερο από ένα αεροπορικό. Το έργο έχει χρηματοδοτηθεί και αναμένεται να ξεκινήει η κατασκευή του στις αρχές του 2025, ενώ η ολοκλήρωση του δεν έχει οριστεί χρονολογικά.
Η TransPod έχει ήδη υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την καναδική περιφέρεια της Αλμπέρτα για την ανάπτυξη μιας πλήρους υπεραστικής γραμμής μεταξύ Έντμοντον και Κάλγκαρι.
Στην Ευρώπη, τον Οκτώβριου του 2023 επτά κορυφαίες διεθνείς εταιρείες hyperloop συγκεντρώθηκαν στις Βρυξέλλες και συναντήθηκαν με τη βιομηχανία, τα ιδρύματα και την ερευνητική κοινότητα για να ξεκινήσουν το Hyperloop Association, τον πρώτο οργανισμό που δεσμεύεται να προωθήσει την αναδυόμενη βιομηχανία hyperloop προς την εμπορευματοποίηση.