Η περίοδος των διακοπών του 2023 φαίνεται ότι θα είναι πολυάσχολη στα αεροδρόμια και τα ξενοδοχεία, καθώς σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί σχεδιάζουν να ταξιδέψουν. Οι ανησυχίες για την υγεία και τα οικονομικά αποτρέπουν λιγότερους από τα ταξίδια φέτος σε σύγκριση με το 2022. Οι ανησυχίες για καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων εξακολουθούν να υφίστανται μεταξύ ορισμένων, αλλά λιγότεροι τις αναφέρουν ως λόγο για να αποφύγουν τα ταξίδια.
Η πρόθεση για ταξίδια μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και των μέσων Ιανουαρίου είναι αυξημένη σε όλες τις ηλικιακές και εισοδηματικές ομάδες, σύμφωνα με τα ευρήματα από νέα έρευνα για τις διακοπές του 2023 από την Deloitte. Ενώ η επανασύνδεση με τους φίλους και την οικογένεια παραμένει πρωταρχικής σημασίας κατά τη διάρκεια των διακοπών, λιγότεροι Αμερικανοί περιορίζουν τα ταξίδια τους για να επισκεφθούν αγαπημένα πρόσωπα. Το ποσοστό των ταξιδιωτών που σχεδιάζουν να μείνουν σε ξενοδοχεία αυξήθηκε στο 56%.
Ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες και άλλοι επαγγελματίες του τουρισμού καλωσορίζουν ξανά φέτος τους baby boomers. Αυτή η ηλικιακή ομάδα έχει δείξει γενικά μεγαλύτερη διστακτικότητα από ό,τι οι νεότεροι ταξιδιώτες από το 2020, αλλά επανέρχονται σε μεγάλους αριθμούς, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 1/3 του ταξιδιωτικού κοινού κατά την περίοδο των διακοπών του 2023. Η Gen Z κατέχει μικρότερο μερίδιο, καθώς πολλοί είναι ακόμα κάτω των 18 ετών -η νεότερη αυτή γενιά όμως οδηγεί σε αλλαγές στα Social Media και την κοινωνική συνείδηση όσον αφορά στα ταξίδια.
Τέλος, το “revenge travel” (ταξίδια αντίδρασης στον εγκλεισμό του Covid) μπορεί να ξεθωριάζει, αλλά στη θέση του, τα πρόσφατα περιορισμένα χρόνια φαίνεται να αφήνουν πίσω τους μια “κληρονομιά” ενθουσιασμού για εξερεύνηση. Στο 5% των Αμερικανών που προγραμματίζουν διεθνή ταξίδια, ένας μεγάλος αριθμός σκοπεύει να επισκεφθεί τη Νότια Αμερική και την Ασία, αν και η Καραϊβική, το Μεξικό και η Ευρώπη παραμένουν οι πιο δημοφιλείς προορισμοί.
Το 48% των Αμερικανών σκοπεύουν να ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια των διακοπών, ενώ δύο σημαντικά εμπόδια στα ταξίδια έχουν μειωθεί σημαντικά: Το 2022, ένας στους πέντε μη ταξιδιώτες ανέφερε ανησυχίες για την υγεία ή ανησυχίες για καθυστερήσεις και ακυρώσεις ως λόγους για να μείνουν στο σπίτι. Φέτος, αυτό μειώθηκε σε έναν στους δέκα. Η πρόθεση για ταξίδια είναι γενική, αλλά επίκειται να γίνει ιδιαίτερα αισθητή στα ξενοδοχεία.
Η μεγάλη επιστροφή των Boomers
Η γενιά των boomers δίνουν μεγάλη ώθηση στα ταξίδια αυτήν τη σεζόν. Αποτελούσαν μόλις το 1/5 του ταξιδιωτικού κοινού στις διακοπές του 2022 ενώ φέτος θα είναι περίπου το 1/3. Οι προγραμματισμένες δαπάνες και ο αριθμός των ταξιδιών των boomers υποδηλώνουν μια συντηρητική προσέγγιση, αλλά αγαπούν τα ταξίδια. Επιπρόσθετα (και πολλά υποσχόμενοι), πολλοί boomers λένε ότι περιορίζουν τις δαπάνες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών, ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν άλλη χρονική στιγμή.
Η Gen Z οδηγεί τις αλλαγές στις αγορές και την κοινωνική συνείδηση
Οι ταξιδιώτες της Gen Z σχεδιάζουν κατά μέσο όρο 2,1 ταξίδια κατά τη διάρκεια των διακοπών, μετά τους millennials (2,2). Ένας στους τέσσερις λέει ότι θα αυξήσει σημαντικά τους προϋπολογισμούς του σε σχέση με το 2022 -το υψηλότερο ποσοστό από κάθε γενιά. Αυτή η ηλικιακή ομάδα ηγείται μιας σημαντικής αλλαγής στον ταξιδιωτικό προγραμματισμό – το 42% λέει ότι θα χρησιμοποιήσει εφαρμογές social video για να βοηθήσει στον προγραμματισμό των ταξιδιών του, έναντι μόλις 14% των ταξιδιωτών παλαιότερων γενιών.