Τα αδύναμα σημεία των ξενοδοχείων στους τομείς της τεχνολογίας, του ψηφιακού μάρκετινγκ και της δεξαμενής ταλέντων, αυξάνουν όλο και περισσότερο το μερίδιο αγοράς των online τουριστικών γραφείων (ΟΤΑ), σε ένα περιβάλλον όπου τα ξενοδοχεία αδυνατούν να μεγιστοποιήσουν τις απευθείας κρατήσεις.
Σύμφωνα με τον σύμβουλο Φιλοξενίας και Online Ταξιδιωτικής Τεχνολογίας, Max Starkov, το 2023 οι ξενοδόχοι θα καταβάλλουν στα μεγάλα ΟΤΑ και επιχειρήσεις διαχείρισης κρατήσεων (bed banks) ποσό προμηθειών που ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια!
Την ίδια ώρα, το μέσο κόστος των ξενοδοχείων από τις απευθείας online κρατήσεις περιορίζονται στο 4,25%-4,5%, έναντι της μέσης προμήθειας/επιβαρύνσεων των OTA που ανέρχονται σε τουλάχιστον 25%.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι τα OTA διαθέτουν τη μάζα του μάρκετινγκ που τα μεμονωμένα ξενοδοχεία συχνά δεν μπορούν να ανταγωνιστούν και μπορούν να ανοίξουν τις πύλες προς νέες αγορές και κοινά πελατών, βοηθώντας να γεμίσουν κρεβάτια που ίσως διαφορετικά θα παρέμεναν κενά.
Ωστόσο, ο κ. Starkov επισημαίνει ότι πολλά ξενοδοχεία δεν χρειάζονται νέες αγορές ή νέα κοινά πελατών, αφού μπορούν να επιτύχουν τα επιθυμητά ποσοστά από τις παραδοσιακές τους αγορές και πελάτες. Οι ξενοδόχοι στο Λονδίνο ή στη Νέα Υόρκη δεν χρειάζονται την Agoda για να τους «γεμίσει» μερικά δωμάτια με λίγους Αυστραλούς, Βραζιλιάνους ή Ινδονησίους.
Εξηγεί δε ότι εφόσον οι ξενοδόχοι γνωρίζουν καλύτερα το προϊόν τους και τον προορισμό τους, τις τοπικές δραστηριότητες και εμπειρίες από τα OTA, το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να αυξήσουν τις επενδύσεις τους στην τεχνολογία και το ψηφιακό μάρκετινγκ από το τρέχον αμελητέο ποσοστό του 2%-3%.