Η πρωτοφανής αποτυχία της διαδικασίας των μεταθέσεων των στελεχών του Λιμενικού Σώματος που θεσμοθέτησε και εφήρμοσε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 11/21 (Α’ 21), ολοκληρώνεται και για το 2023 με τον χειρότερο τρόπο για τα στελέχη του Σώματος.
Για ακόμη μία χρονιά και ενώ οι διαδικασίες των τακτικών μεταθέσεων είχαν ξεκινήσει, για αδιευκρίνιστο λόγο δεν προχώρησαν και φυσικά δεν ολοκληρώθηκαν μέχρι την προβλεπόμενη καταληκτική ημερομηνία της 28ης Φεβρουαρίου 202ν3.
Η φετινή αποτυχία της διαδικασίας των μεταθέσεων, έρχεται ως συνέχεια του «φιάσκου» των τακτικών μεταθέσεων του 2020, της επιλογής της ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να μη συγκαλέσει τα τακτικά συμβούλια μεταθέσεων το 2021 καθώς και της ψευδεπίγραφης δικαιολογίας του 2022 για τη μη διενέργεια ουσιαστικά τακτικών μεταθέσεων λόγω έλλειψης πιστώσεων.
Με αυτή τη συνειδητά αποτυχημένη πρακτική, η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής:
α) κατάφερε να βυθίσει την ελπίδα στελεχών του Λιμενικού Σώματος που δικαιούνται μετάθεσης σε ένα θολό τοπίο έλλειψης ενημέρωσης και ανευθυνότητας και
β) να οδηγήσει, για πρώτη φορά στα χρονικά, υπηρετούντες στο Λιμενικό Σώμα να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την κατάργηση νομοθετημάτων που οδήγησαν στη σημερινή αποτυχία (ΠΔ 11/21 στη βάση του Ν.4676/20)
Κορύφωση της ανεπάρκειας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και της συνειδητής διαστρέβλωσης οποιασδήποτε έννοιας δικαιοσύνης στις μεταθέσεις, εις βάρος όχι μόνο των στελεχών του Λιμενικού αλλά και της εύρυθμης λειτουργίας του Σώματος, αποτέλεσε η ψήφιση του άρθρου 76 του Ν.4926, που καθόρισε ένα εντελώς αυθαίρετο και αναξιοκρατικό σύστημα μεταθέσεων. Ένα σύστημα πρωτόγνωρο για την σύγχρονη ιστορία του Λιμενικού Σώματος, αφού με απόφασή του ο κ. Υπουργός, κατά περίπτωση, όταν οι πιστώσεις δεν επαρκούν για την διαδικασία ολοκλήρωσης των τακτικών μεταθέσεων στο σύνολό τους, ο ίδιος θα ορίζει το ποσό, το ποσοστό και τον τρόπο κατανομής των πιστώσεων αλλά και την διαδικασία που θα ακολουθείται για τις τακτικές μεταθέσεις.
Μετά από αυτή την αυθαίρετη νομοθετική «ρύθμιση» εκδόθηκαν 200 μεταθέσεις το καλοκαίρι του 2022, οι περισσότερες από τις οποίες ακυρώθηκαν κατά τη διαδικασία προσφυγής. Η κοροϊδία εις βάρος των στελεχών του Λιμενικού Σώματος ολοκληρώνεται εφέτος με την τροποποίηση του Κανονισμού 88/2021 με την οποία τα στελέχη καλούνται να δηλώσουν εκ νέου τις εναλλακτικές Υπηρεσίες για μετάθεση, εξανεμίζοντας έτσι τις ελάχιστες ελπίδες που είχαν ότι το 2023 θα προκύψουν συνθήκες δημοκρατικής διαχείρισης των αιτημάτων τους.
Αντί αυτού η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει επιλέξει να στήσει ένα «πελατειακό» καλοσχεδιασμένο σύστημα μετακίνησης των στελεχών μέσω της διαδικασίας των εξάμηνων (06) αποσπάσεων, με τον αριθμό τους να ξεπερνά κατά πολύ τις 1000. Με αυτό τον τρόπο εγκλωβίζει τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος σε ένα «ρουσφετολογικό» σύστημα αποσπάσεων που ανανεώνονται τα τελευταία χρόνια κάθε έξι (06) μήνες, αδικώντας όσους δικαιούνται μετάθεσης την ίδια στιγμή που νησιωτικές Υπηρεσίες απογυμνωθήκαν ύστερα από μια σειρά αποσπάσεων στελεχών που υπηρετούσαν εκεί.
Όπως φαίνεται, τον Υπουργό της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας δεν τον ενδιαφέρει κατά πόσον υφίσταται μια δίκαιη και με διαφανή κριτήρια διαδικασία μεταθέσεων προς όφελος του Σώματος και των στελεχών του, παρά μόνο η ικανοποίηση και η ευνοϊκή μεταχείριση των «ημετέρων» που ανταμείβονται για την πίστη τους στο «καθεστώς».
Ωστόσο τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος γνωρίζουν ότι η επερχόμενη κυβερνητική αλλαγή, με το σχηματισμό προοδευτικής κυβέρνησης, θα φέρει τη Δικαιοσύνη Παντού, βάζοντας τέλος στον εφιάλτη της αναξιοκρατίας που επέβαλλε η Νέα Δημοκρατία στο Λιμενικό Σώμα.
Τμήμα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής