Η εταιρεία τουριστικών αναλύσεων και πληροφοριών Mabrian παρουσίασε νέα μελέτη που βασίζεται σε δεδομένα αεροπορικής συνδεσιμότητας από πτήσεις που συνδέουν τις κύριες πόλεις του κόσμου με την Κίνα. Αυτή η ανάλυση πραγματοποιείται μετά από τρία χρόνια κλειστών συνόρων για την Κίνα λόγω της πανδημίας του COVID-19. Ο ασιατικός “γίγαντας” έχει πλέον άρει τους περιορισμούς στα ταξίδια για Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες – και πολλές από τις κύριες πρωτεύουσες του κόσμου στοχεύουν να ανακτήσουν μια από τις πιο πολυπόθητες αγορές εξερχόμενου τουρισμού.
Σε αυτήν την ανάλυση, η Mabrian ανέλυσε δεδομένα που συγκεντρώθηκαν έως τις 23 Ιανουαρίου για τα προγράμματα πτήσεων του 2023 που συνδέουν ευρωπαϊκούς προορισμούς με την Κίνα μέσω απευθείας δρομολογίων.
Ένα από τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι η ανάκαμψη των πτήσεων θα είναι σταδιακή και ότι με δεδομένο το πρόσφατο άνοιγμα της Κίνας, οι περισσότεροι από τους προορισμούς που αναλύθηκαν εξακολουθούν να εμφανίζουν χαμηλότερους όγκους τουριστών πριν από την πανδημία του 2019. Αλλά αυτό δεν ισχύει για κάθε προορισμό, καθώς υπάρχουν τρεις προορισμοί που ξεχωρίζουν για την άμεση επανενεργοποίησή τους και που ήδη ξεπερνούν τον αριθμό των πτήσεων κατά την περίοδο προ πανδημίας: είναι η Βουδαπέστη, η Λισαβόνα και η Βαρσοβία. Αντίστοιχα, οι τρεις αυτές πρωτεύουσες έχουν αυξήσει την αεροπορική τους συνδεσιμότητα με την Κίνα κατά 138%, 107% και 6% για φέτος σε σχέση με το 2019.
Αμέσως μετά, όσον αφορά στην ανάκαμψη της συνδεσιμότητας, η έρευνα τοποθετεί την Αθήνα, το Μινσκ, τη Φρανκφούρτη, το Μόναχο, το Χαμπάροφσκ (Ρωσία), τις Βρυξέλλες, την Κοπεγχάγη και το Λονδίνο, με ποσοστό 38% κάτω από το 2019 στην περίπτωση της Αθήνας και μεταξύ 50% και 63% λιγότερων προγραμματισμένων πτήσεων από το 2019 για τα υπόλοιπους ποροορισμούς.
Στην τελευταία ομάδα ευρωπαϊκών πρωτευουσών που μέχρι σήμερα έχουν επανενεργοποιήσει λιγότερο την επιβατική χωρητικότητά τους από την Κίνα, η Mabrian αποκαλύπτει ότι είναι μερικές από τις πιο παραδοσιακές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως η Ρώμη, το Παρίσι και η Μαδρίτη. Αυτές οι πόλεις έχουν όγκο μεταξύ 72% και 90% μικρότερο από ό,τι στην περίοδο πριν από την πανδημία. Μια εξήγηση για αυτό μπορεί να είναι ο μεγάλος όγκος πτήσεων που κατέγραψαν το 2019 και ότι, επομένως, μπορεί να χρειαστούν λίγο χρόνο για να ανακάμψουν.
Στελέχη της Mabrian τονίζουν ότι η ανάκαμψη της κινεζικής αγοράς θα είναι σταδιακή, παρά την υψηλή ζήτηση των πολιτών της να επισκεφθούν άλλες χώρες. Η επανενεργοποίηση των αεροπορικών συνδέσεων είναι το κλειδί σε αυτή τη διαδικασία και θα χρειαστεί λίγος χρόνος για τις αεροπορικές εταιρείες να προγραμματίσουν εκ νέου και να αναδιανείμουν την ικανότητά τους ώστε να ανταποκριθούν στη ζήτηση.