Για ακόμα μια χρονιά, το σκανδιναβικό ενδιαφέρον για τον ελληνικό τουρισμό παραμένει απαράμιλλο. Αυτό αποδεικνύεται και από την έρευνα του Συνδέσμου της Φινλανδικής, Τουριστικής Βιομηχανίας (SMAL). Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 86% των ταξιδιωτών, την προηγούμενη χρονιά, προτίμησαν τους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Ανάμεσα σε αυτούς, κυριάρχησε η Ελλάδα, η οποία με πάνω από 184.000 τουριστικά πακέτα, άγγιξε το 41,5% του ευρωπαϊκού συνόλου.
Συγκριτικά με την περσινή χρονιά, τα ταξίδια των Φινλανδών προς την Ελλάδα σημείωσαν αύξηση +410. Ωστόσο, ακόμα δεν έχει επανέλθει η κατάσταση στα προ-πανδημίας επίπεδα καθώς συγκριτικά με το 2019, σημειώθηκε πτώση -32%.
Οι top 10 προορισμοί των Φιλανδών για το 2022
Σκανδιναβία, ΝΑΤΟ, Τουρκία
Ωστόσο φαίνεται ότι οι Σκανδιναβικές χώρες, -κυρίως η Φινλανδία και η Σουηδία- θα στραφούν ακόμα περισσότερο στους ελληνικούς προορισμούς, καθώς η τρέχουσα πολιτική κατάσταση δεν ευδοκιμεί τον παραθερισμό στη γειτονική Τουρκία.
Αναλυτικότερα, ο πόλεμος που διεξάγεται μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας έχει προκαλέσει φρενίτιδα στην Σκανδιναβία, καθώς οι χώρες σπεύδουν να μπουν στο ΝΑΤΟ, ώστε να «προφυλαχθούν» από την πιθανή εχθρική διάθεση του πρόεδρου της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν.
Από την άλλη, η Τουρκία βάζει βέτο στην είσοδο των εν λόγω χωρών στη Βορειανατολική Συμμαχία, έως ότου πραγματοποιηθεί μια συμφωνία, που θα προάγει τα συμφέροντά της.
Η όλη πολιτική κατάσταση, παράλληλα με την πίεση του χρόνου και την σύγχυση που προκαλεί η πιθανότητα ενός επικείμενου πολέμου, έχουν στρέψει το κοινό αίσθημα μακριά από την Τουρκία.
Αν και στην παραπάνω κατάσταση η Ελλάδα δεν έχει εμπλακεί ενεργά, ωστόσο τα αποτελέσματα της «ασυμφωνίας» ενισχύουν τον ελληνικό τουρισμό. Σύμφωνα με τα τουριστικά γραφεία των βόρειων χωρών, πολλοί από τους Φιλανδούς που προτιμούσαν την Τουρκία για τις διακοπές τους, το 2023 αναμένεται να επισκεφτούν την Ελλάδα, γεγονός που θα αυξήσει την ήδη υψηλή ζήτηση της χώρας μας στην σκανδιναβική αγορά.
Διεθνής έκθεση τουρισμού – ΜΑΤΚΑ
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σταθούμε στην διεθνή έκθεση τουρισμού MATKA, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, στο Ελσίνκι. Εκεί, η Ελλάδα είχε το πρώτο περίπτερο στην είσοδο της έκθεσης, βοηθώντας της να προβάλλει ακόμα περισσότερο, το τουριστικό της προϊόν και το brand του 12μηνου τουρισμού. Ωστόσο, δεν υπήρχε κρατική συμμετοχή της Τουρκίας – εκτός από 3 ιδιώτες- γεγονός που αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη, καθώς είναι μία χώρα που έχει διαρκή και μεγάλη παρουσία σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού.