ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2022

Web3 Πώς η εξέλιξη του διαδικτύου θα μπορούσε να φέρει τα πάνω-κάτω στον τουριστικό κλάδο

 

Η εξέλιξη της τεχνολογίας, έχει επηρεάσει καταλυτικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί κάθε πτυχή της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Πλέον, η τεχνολογία είναι «για όλους», γεγονός που έρχεται να επιβεβαιώσει η εμφάνιση του Web3.

Τι είναι το Web3;

Γνωστό και ως Web 3.0, το Web3 είναι η επόμενη σημαντική φάση στην εξέλιξη του διαδικτύου. Όπως η ίδρυση των κρυπτονομισμάτων και με τη βοήθεια των οικοσυστημάτων IoT, την έναρξη του μετασύμπαντος και την άνοδο των μη ανταλλάξιμων κουπονιών (NFT), αυτή η νέα φάση του διαδικτύου θα βασίζεται στην αποκέντρωση, τη διαφάνεια και τη μεγαλύτερη χρήση για μεμονωμένους χρήστες.

Δηλαδή, σε αντίθεση με την τρέχουσα φάση Web 2.0, όπου οι πλατφόρμες και οι εφαρμογές ανήκουν σε κεντρικές οντότητες, όπως μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, οι πλατφόρμες και οι εφαρμογές Web 3.0 θα αναπτύσσονται, θα ανήκουν και θα συντηρούνται από ιδιώτες χρήστες.

Συνεπώς, το Web3 είναι μια μελλοντική, αποκεντρωμένη μορφή διαδικτύου, όπου οι χρήστες γίνονται ιδιοκτήτες. Αντί να χρησιμοποιούν δωρεάν εφαρμογές και πλατφόρμες που συλλέγουν δεδομένα χρηστών, όπως στην τρέχουσα φάση του Web2, οι χρήστες στη μελλοντική φάση Web3 θα μπορούν να συμμετέχουν στη δημιουργία, τη λειτουργία και τη διακυβέρνηση των πρωτοκόλλων οι ίδιοι.

Πώς μπορεί το Web3 να επηρεάσει τον τουριστικό τομέα;

Τα NFTickets για παράδειγμα, θα μπορούσαν ενδεχομένως να επιτρέψουν σε αεροπορικές εταιρείες και εκδηλώσεις να αυξήσουν τα έσοδά τους μέσω μεταπωλήσεων στη δευτερογενή αγορά.

Πολλές εταιρείες και βιομηχανίες ενσωματώνουν τεχνολογίες Web3 στις επιχειρηματικές τους δομές και ο τουριστικός τομέας δεν αποτελεί εξαίρεση.

Στο Web3, η ιδιοκτησία μπορεί να αντιπροσωπεύεται από ψηφιακά διακριτικά ή κρυπτονομίσματα, μέσω αποκεντρωμένων δικτύων γνωστών ως blockchains. Για παράδειγμα, εάν διαθέτετε αρκετά ψηφιακά διακριτικά για ένα συγκεκριμένο δίκτυο, θα μπορούσατε να έχετε λόγο για τη λειτουργία ή τη διακυβέρνηση του δικτύου αυτού. Το σύστημα αυτό, είναι παρόμοιο με τον τρόπο με τον οποίο τα δικαιώματα ψήφου των μετόχων επιτρέπουν στους μετόχους μιας εταιρείας να ψηφίζουν για ορισμένες εταιρικές πράξεις.

Για τους επενδυτές, το Web3 μπορεί να παρουσιάσει ευκαιρίες γύρω από την αποκέντρωση της χρηματοδότησης, η οποία θα μπορούσε να ανοίξει νέες αγορές, όπως ακριβώς έκαναν τα κρυπτονομίσματα και τα NFT. Για παράδειγμα, οι επενδυτές μπορούν να παρακολουθούν νέες υποδομές συναλλαγών, όπως πρωτόκολλα δανεισμού. Αν και το Web3 μπορεί να απέχει ακόμη από την κατάκτηση σημαντικού μεριδίου αγοράς, το ενδιαφέρον από επενδυτές και επιχειρηματίες υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί,  καθώς οι άνθρωποι λαμβάνουν πλέον μεγαλύτερη τεχνολογική κατάρτιση σε αυτή τη νέα φάση του διαδικτύου.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πρόσφατα, η Flybondi, αεροπορική εταιρεία της Αργεντινής, ανακοίνωσε τη στρατηγική συμμαχία της με την TravelX, εταιρεία τεχνολογίας blockchain που είναι υπεύθυνη για το tokenizing στα αεροπορικά εισιτήρια. Η εν λόγω συνεργασία έχει ως στόχο να δώσει τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να αγοράζουν αεροπορικά εισιτήρια ως μη ανταλλάξιμες μάρκες μέσω του Binance Pay, χρησιμοποιώντας το USD Coin (USDC) ως πληρωμή για τις συναλλαγές τους.

Πώς το διαδίκτυο αλλάζει εξακολουθητικά τα ταξίδια

Μιλώντας στα ξένα μέσα, ο συνιδρυτής του TravelX, κ.Facundo Diaz, δήλωσε πεπεισμένος πως οι τεχνολογίες Web3 θα μπορούσαν να επιτρέψουν στον ταξιδιωτικό κλάδο να επεκταθεί, όχι μόνο ως προς το μέγεθος της αγοράς, αλλά και ως προς τις χρήσεις και τα οφέλη για τους ταξιδιώτες.

Ειδικότερα, ο κ. Diaz θύμισε ότι το 1990, υπήρχαν 1,2 δις. επιβάτες αεροπορικών εταιρειών και το μέγεθος της αγοράς του κλάδου αποτιμήθηκε στα 250 δις. δολάρια. Χάρη στην υιοθέτηση του διαδικτύου, μεταξύ 1990 και 2007, ο κλάδος αυξήθηκε σε 2,5 δις. επιβάτες και μέγεθος αγοράς 510 δις. δολαρίων.

Στη συνέχεια, το 2008 σημειώθηκε μία ακόμη αύξηση, όταν τα μέλη της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών υποχρεώθηκαν να εφαρμόσουν υπηρεσίες ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με αποτέλεσμα ο αριθμός των ταξιδιωτών να αυξηθεί σε 4,5 δις. ετησίως και ο κλάδος να έχει πλέον μέγεθος αγοράς 870 δις. δολάρια.

Μήπως το μέλλον είναι ήδη εδώ;

Η πορεία αυτή οδηγεί τον κ. Diaz στο συμπέρασμα ότι το NFTickets θα μπορούσε να είναι επωφελές για τους ταξιδιώτες, επειδή θα τους επέτρεπε να δημοπρατήσουν, να πουλήσουν, να ανταλλάξουν και να μεταφέρουν εισιτήρια από ηλεκτρονικό πορτοφόλι σε ηλεκτρονικό πορτοφόλι, δίνοντάς τους πλήρη έλεγχο στη διαχείριση και τη διάθεση των ταξιδιωτικών περιουσιακών στοιχείων τους, ελεύθερα και απρόσκοπτα.

Επιπλέον, τα NFTickets θα μπορούσαν ενδεχομένως να επιτρέψουν στις αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν τα έσοδά τους μέσω μεταπωλήσεων από τη δευτερογενή αγορά. Εξάλλου, η υποδομή διανομής και λιανικής πώλησης που βασίζεται σε blockchain για τον ταξιδιωτικό κλάδο, και, σύμφωνα με τον κ. Diaz, θα βοηθήσει στην εξέλιξή του σε έναν πιο διαφανή κλάδο, που θα διέπεται από ξεκάθαρα έξυπνα συμβόλαια χωρίς κρυφές χρεώσεις ή όρους.

Προς το παρόν, η TravelX, εστιάζει στη διανομή αποθεμάτων αεροπορικών εταιρειών, η οποία είναι ο πιο δύσκολος τομέας που μπορεί να επηρεαστεί θετικά στον ταξιδιωτικό κλάδο, ενώ σχετικά ο κ. Diaz σχολίασε πως ήδη η TravelX βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις και συνεργάζεται με περισσότερες από 60 αεροπορικές εταιρείες από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ ως προς τη διαχείριση και διανομή των αποθεμάτων τους.

/www.tornosnews.gr