H εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη θα ανακάμψει στα επίπεδα του 2019 μετά το 2024. Αυτό είναι το επικρατέστερο από τα τρία σενάρια, που εκπόνησε το Eurocontrol, τον ευρωπαϊκό οργανισμό που είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια και την αεροναυτιλία στη γηραιά ήπειρο.
Οι προβλέψεις επικαιροποιούν και επεκτείνουν τις εκτιμήσεις που έγιναν τον Ιούνιο του 2022, πριν από τη θερινή περίοδο και αναφέρονται στην εναέρια κυκλοφορία την περίοδο 2022-2028.
Το πιο αισιόδοξο σενάριο εκτιμά ανάκαμψη στα προ πανδημίας επίπεδα το 2023 και το πιο απαισιόδοξο βλέπει την ανάκαμψη μετά το 2028. Το πιο πιθανό σενάριο, όπως προαναφέρθηκε, προβλέπει ότι η ανάκαμψη της εναέριας κυκλοφορίας στην ήπειρο δεν θα συμβεί μέχρι το 2025, όταν θα επιτευχθούν 11,2 εκατομμύρια πτήσεις.
«Είδαμε μεγάλη ζήτηση αυτό το καλοκαίρι, αλλά μειώθηκε, τόσο από την αδυναμία του κλάδου να διαχειριστεί την ταχεία ανάπτυξη όσο και από τον αντίκτυπο του πολέμου στην Ουκρανία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Eurocontrol, Eamonn Brennan.
Το Eurocontrol αναμένει φέτος περίπου 9,3 εκατομμύρια πτήσεις στην Ευρώπη, 49% περισσότερες από το 2021, αλλά 16% λιγότερες από το 2019, όταν έφτασαν τα 11,1 εκατομμύρια.
"Είμαστε αισιόδοξοι ότι η κίνηση θα ανακάμψει περίπου στο 92% των επιπέδων του 2019 το επόμενο έτος. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανάκαμψη για τα επόμενα χρόνια", προειδοποίησε ο κ.Brennan.
Tα τρία σενάρια βασίζονται στις ακόλουθες παραδοχές:
- Στο πιο θετικό σενάριο προβλέπεται μέτρια αύξηση του ΑΕΠ, περιορισμένη επίδραση του πληθωρισμού στη ζήτηση, αυξημένη εμπιστοσύνη των επιβατών και ελάχιστους περιορισμούς χωρητικότητας το 2023 σε αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες.
- Το βασικό σενάριο λαμβάνει υπόψη χαμηλό ΑΕΠ, πληθωρισμό (συμπεριλαμβανομένων των τιμών των καυσίμων αεροσκαφών) που επηρεάζει τη ζήτηση και μείωση της εμπιστοσύνης των επιβατών στις πτήσεις.
- Το χειρότερο σενάριο προβλέπει πολλούς κινδύνους για την ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία, μεταξύ των οποίων: πολλά κράτη να είναι σε ύφεση, η ταξιδιωτική ζήτηση να επηρεάζεται από τον πληθωρισμό, επιστροφή του Covid ή περιβαλλοντικών ανησυχιών και ζητήματα χωρητικότητας ή προσωπικού τόσο στις αεροπορικές εταιρείες όσο και στα αεροδρόμια το 2023.