Η επέκταση της τουριστικής περιόδου θέλει σχεδιασμό από μήνες πριν και δεν μπορεί να γίνει «εκτάκτως» για φέτος, τονίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος σε συνέντευξή του στον Αντέννα Δυτικής Κρήτης 97.1.
Η Μαγιόρκα και η Τουρκία, όπως λέει, έχουν πάρα πολλές κρατήσεις για τη χειμερινή περίοδο, διότι επιδίδονται σε αυτό το «σπορ» εδώ και 20 – 25 χρόνια. Η Lidl, εξάλλου, διαφημίζει πακέτα 660 ευρώ το άτομο με αεροπορικό εισιτήριο για την Αττάλεια.
Συνεπώς, επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΞ, δεν είναι τόσο απλό το να κατέβει ένα αεροπλάνο για παράδειγμα στα Χανιά ή στο Ηράκλειο και μετά να πάει ο πελάτης σε ένα ξενοδοχείο για να διαμείνει. Με ποια τιμή; Με ποια κόστη; Με τι μέτρα και σταθμά για τους πελάτες που θα κινηθούν έξω από τα ξενοδοχεία; Με ποια διαμόρφωση και με ποιο πλάνο; Και με ποια αεροπλάνα;
Γι αυτό, ανέφερε ο κ.Τάσιος, χρειάζεται σχεδιασμός και να μην έχουμε τη λογική του εκτάκτου. Αυτό που κρατάμε από την κίνηση του υπουργού Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια, το σημαντικό, είναι ότι μπήκε στο τραπέζι η σκέψη πως η χώρα μπορεί να δουλέψει τουριστικά και άλλους μήνες, πέραν της θερινής τουριστικής περιόδου. Είναι σημαντικό, ιδιαίτερα για την Κρήτη που έχει και τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες και τις υποδομές για να το υποστηρίξει.
Για εμάς δηλαδή, η όποια επέκταση της σεζόν στα θερινά θέρετρα έχει μια βάση, θα πρέπει όμως να το δούμε συνολικά το θέμα και για τις πόλεις της επαρχίας και στην πορεία και για τον ορεινό και ημιορεινό όγκο της χώρας, όπου και εκεί υπάρχει η δυνατότητα με περιφερειακά αεροδρόμια να συμβεί αυτό. Άρα έχουμε πολύ δρόμο ακόμη, γιατί εγώ σήμερα που μιλάμε δεν ξέρω να έχουν γίνει κάποιες τελικές συμφωνίες με αρκετά ξενοδοχεία, ώστε να μπορέσει να ανοίξει ο προορισμός το Νοέμβριο. Άρα λοιπόν χρειάζεται σωστός, μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, αλλά και ανοιχτός διάλογος. Ο τουρισμός είναι εθνικό ζήτημα και εμείς έχουμε βάλει ως θέμα την επιδότηση εργασίας σε περιοχές όπου αυτό το χειμώνα, θέλουν να λειτουργήσουν εποχικές τουριστικές επιχειρήσεις.
Για τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων, υπογράμμισε:
«Εμείς καλούμαστε το 2022 να επιστρέψουμε όσα δανειστήκαμε την περίοδο της πανδημίας και ορθώς, ακόμα και το φετινό καλοκαίρι υπήρχαν επιστροφές σε μεγάλους tour operators από μεγάλα συμβόλαια, ενώ είχαμε και περιπτώσεις κόστους, τρεις και τέσσερις φορές επάνω από το συνηθισμένο, στο ρεύμα, ανά μήνα. Σκεφτείτε ότι αυτό γίνεται επί έξι ή εφτά μήνες και άρα όλα αυτά «ροκανίζουν» το λειτουργικό κέρδος, είναι ξεκάθαρο αυτό".
Για τις προοπτικές της νέας χρονιάς, είπε:
"Βλέπουμε σε βασικές μας αγορές του εξωτερικού να επικρατεί μια «τρομολαγνεία» για το εάν θα έχουν φυσικό αέριο το χειμώνα, για παράδειγμα στη Γερμανία ή αντίστοιχα στη Βρετανία βλέπετε το τελευταίο διάστημα τι γίνεται με τη λειψυδρία, παρατηρούμε διαφορετικές νοοτροπίες πελατών, αλλιώς λειτουργούν για παράδειγμα οι Πολωνοί που φέτος δεν πήγε καλά η χρονιά στη συγκεκριμένη αγορά γιατί γειτνιάζουν με την εμπόλεμη περιοχή της Ουκρανίας και είναι φοβισμένοι. Οι Άγγλοι από την άλλη, κάνουν κρατήσεις από τώρα για του χρόνου. Άρα βλέπετε ότι υπάρχει μια διακύμανση. Θα πρέπει να φτάσουμε τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο του 2023, για να διαμορφώσουμε άποψη».
«Στρατηγική προτεραιότητα ο επαναπροσδιορισμός του τουριστικού προϊόντος μας»
Σε δήλωσή του εξάλλου για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού ο κ.Τάσιος αναφέρει:
«Ο Τουρισμός σηκώνει την Ελλάδα ψηλά, χάρις στην τεράστια και διαχρονική συνεισφορά του τουριστικού τομέα στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Η σταθερή αξία του και η ανθεκτικότητά του αναδείχθηκαν περισσότερο φέτος, σε μια χρονιά με απρόβλεπτες γεωπολιτικές και διεθνείς οικονομικές εξελίξεις, κατά την οποία ωστόσο ο ελληνικός Τουρισμός κατόρθωσε να ανακάμψει στα προ πανδημίας επίπεδα και να αποτελέσει στήριγμα για την οικονομία και την κοινωνία.
Ο ξενοδοχειακός κλάδος με ενότητα, με φιλότιμη προσπάθεια, με τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις κατάφερε να βγει από τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του Τουρισμού. Ωστόσο σήμερα, είμαστε αντιμέτωποι με νέες μεγάλες προκλήσεις. Η ενεργειακή κρίση και οι πληθωριστικές πιέσεις μας επιβάλλουν να αλλάξουμε την οπτική μας και να στραφούμε σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο, αναπροσαρμόζοντας τη στρατηγική μας στόχευση για τον Τουρισμό της επόμενης μέρας.
O επαναπροσδιορισμός του τουριστικού προϊόντος μας, με όρους βιωσιμότητας, ποιότητας και θεματικού εμπλουτισμού στηριγμένου στα πλεονεκτήματα κάθε προορισμού, είναι στρατηγική προτεραιότητα. Απαιτεί σχέδιο, πόρους και συνένωση δυνάμεων σε όλα τα επίπεδα προκειμένου να πετύχουμε τη μετάβαση σε μια νέα εποχή για τον ελληνικό τουρισμό.
Ο δρόμος της συνεργασίας έχει αποδειχθεί πως οδηγεί σε θετικά αποτελέσματα. Σε αυτό το δρόμο θα συνεχίσει να βαδίζει η ΠΟΞ, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για τον ξενοδόχο, με πίστη στις δυνατότητες της Ελλάδας και με σταθερό στόχο το βιώσιμο τουριστικό μέλλον της πατρίδας μας, με οφέλη δίκαιης ευημερίας για όλους».