ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 11 Ιουνίου 2022

Η χαμένη τιμή της Μυκόνου, η δυσφήμιση του τουρισμού και το μπαράζ σχολίων στο Tripadvisor για τα πανάκριβα καβουροπόδαρα...

 

Απίστευτη δημοσιότητα σχεδόν σε όλο τον κόσμο έλαβε η καταγγελία της Αμερικανίδας μητέρας, η οποία μαζί με την 19χρονη κόρη της πήγε σε εστιατόριο της Μυκόνου και κλήθηκε να πληρώσει 600 ευρώ για μια μερίδα καβούρια και δύο κοκτέιλ.

Παράλληλα, καταγράφεται ορυμαγδός αρνητικών σχολίων στη σελίδα του εστιατορίου στο Tripadvisor, κάτι, που προκαλεί τεράστια δυσφήμιση κατ' αρχήν στη Μύκονο και στη συνέχεια στη συνολική εικόνα του ελληνικού τουρισμού. Η δυσφήμιση αυτή γίνεται πρωτίστως στην αμερικανική αγορά, καθώς ακολούθησαν καταγγελίες και από παρέα άλλης αμερικανίδας τουρίστριας για το ίδιο εστιατόριο.

Αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι η δυσφήμιση αυτή στερεί από τη χώρα μας τουρίστες υψηλού επιπέδου, όπως είναι οι Αμερικανοί, που θέλουν να έρθουν και να ξοδέψουν, όχι, όμως, να τους "πιάσουν αμερικανάκια", κατά το κοινώς λεγόμενο. Προφανώς, στην ελεύθερη αγορά ο καθένας κοστολογεί τις υπηρεσίες του όπως και όσο θέλει, πρέπει όμως ο πελάτης να γνωρίζει με σαφήνεια τι και ποια ποιότητα αγοράζει.

Γιατί αν συνεχισθούν τέτοια φαινόμενα κλοπής των τουριστών, θα πάει στράφι κάθε προσπάθεια της συντριπτικής πλειονότητας των επιχειρήσεων να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες, που θα ανταποκρίνονται στην τιμή που ζητούν. Και βέβαια οι τουρίστες θα βρουν προορισμούς ανά την υφήλιο, που θα τους σέβονται...

Σημειώνεται ότι δημοσιεύματα για το θέμα αυτό φιλοξενήθηκαν ακόμη και σε μέσα ενημέρωσης στο Βιετνάμ, το Πακιστάν και την Ινδία, ενώ μπαράζ αρνητικών σχολίων αναρτήθηκαν στη σελίδα του εστιατορίου στο Tripadvisor.

Το Tripadvisor, μάλιστα, αναγκάστηκε να διακόψει (προσωρινά, όπως αναφέρει) τις κριτικές, σημειώνοντας:

"Λόγω ενός πρόσφατου συμβάντος που προσέλκυσε το ενδιαφέρον των ΜΜΕ και προκάλεσε μεγάλο αριθμό υποβολής κριτικών οι οποίες δεν περιγράφουν προσωπικές εμπειρίες, διακόψαμε προσωρινά τη δημοσίευση νέων κριτικών για αυτήν την καταχώριση. Αν είχατε κάποια προσωπική εμπειρία στη συγκεκριμένη επιχείρηση, δοκιμάστε ξανά σύντομα. Θα χαρούμε να λάβουμε την κριτική σας!"

Ομάδα χρηστών, ωστόσο, καλεί τον κόσμο να μποϋκοτάρει το εστιατόριο, καθώς και άλλες επιχειρήσεις του ίδιου επιχειρηματία στη Μύκονο. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε πρόστιμο που επιβλήθηκε σε ξενοδοχείο στη Μύκονο την περασμένη Παρασκευή, το οποίο, σύμφωνα με δημοσιεύματα, ανήκει στον ίδιο επιχειρηματία. Μαζί με το μποϋκοτάζ, καλούνται όσοι είχαν ανάλογη τραυματική εμπειρία να την καταγγείλουν στο ελληνικό υπουργείο Τουρισμού.

Η ίδια τακτική

Οι συντάκτες των κριτικών ισχυρίζονται ότι το εν λόγω εστιατόριο ακολουθεί την ίδια στρατηγική, μέσα από τρεις προσεγγίσεις, για την προσέλκυση πελατών: 

Μέρος πρώτο: φτηνό φαγητό

Όπως αναφέρουν, χρησιμοποιούν άτομα στο δρόμο για να δελεάσουν τουρίστες και παρουσιάζουν ένα φτηνό φαγητό με τιμή 19,80 ευρώ. Γράφει το σχόλιο: "Ο ιδιοκτήτης ισχυρίζεται ότι είναι ένα ακριβό εστιατόριο και αν δεν μπορείτε να το αντέξετε οικονομικά τότε μην πάτε. Έχει δίκιο αλλά παραλείπει να σας πει ότι ξεγελάει τους τουρίστες με την παραπάνω πινακίδα προσφέροντας γεύμα για λιγότερο από 20 ευρώ. Αν δεν πέσετε στην παγίδα, τότε θα σας δελεάσουν με τη «δωρεάν ξαπλώστρα» (δείτε μέρος 2)

Μέρος δεύτερο: Δωρεάν ξαπλώστρα

Προσφέρεται δωρεάν ξαπλώστρα αρκεί να καταναλώσει ο πελάτης τουλάχιστον 50 ευρώ. "Όταν ζητάτε μενού, δεν θα σας δείξουν ένα και οι ανυποψίαστοι τουρίστες παραγγέλνουν ας πούμε ένα mojito που τους κοστίζει 125 ευρώ...", σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Μέρος τρίτο: μπέρδεμα με τις τιμές στο μενού

"Η συνήθης πρακτική στην Ελλάδα είναι να τιμολογείται το ψάρι με το κιλό (π.χ. 45 ευρώ/κιλό) και όταν παραγγείλετε σας λένε το βάρος του ψαριού. Αντί για Ευρώ/Κιλό, το εν λόγω εστιατόριο, παρουσιάζει Ευρώ/100 γραμμάρια, οπότε όταν λένε 19,80/100 γρ είναι στην πραγματικότητα 198 ευρώ το κιλό", εξηγείται στο σχόλιο, που συνεχίζει:

"Όταν παραγγείλετε καλαμάρι για παράδειγμα, δεν σας λένε το βάρος από πριν. Αφού φάτε το κατεψυγμένο καλαμάρι, που παρουσιάζεται ως «φρέσκο», ο λογαριασμός έρχεται στα 150 ευρώ για την ίδια ποιότητα που παίρνετε σε ένα μέσο εστιατόριο στη Μύκονο με 15 ευρώ. Αν παραπονιέστε, τότε ξεκινούν οι τεχνικές εκφοβισμού".

Τι απάντησε η επιχείρηση

Μετά τα δημοσιεύματα και την απειλή μήνυσης από την Αμερικανίδα με τη κόρη της, η επιχείρηση απάντησε τα ακόλουθα:

"Όλα τα είδη αναγράφονται αναλυτικά μέσα στον κατάλογο σύμφωνα με τον νόμο. Οι κατάλογοι είναι μπροστά από το μαγαζί μας σε εμφανές σημείο. Δίνουμε τους καταλόγους στους πελάτες μας πριν από την παραγγελία. Για όλα τα προϊοντα μας, υπάρχουν τα νόμιμα παραστατικά. Ο πελάτης χρεώθηκε αυτήν την τιμή γιατί τα βασιλικά καβουροπόδαρα δεν είναι διατιμημένο είδος και η κοστολόγηση γίνεται σύμφωνα με το τιμολόγιο αγοράς τους. Τα συγκεκριμένα περιστατικά ελέγχθηκαν από την ΑΑΔΕ και δεν υπήρξε καμία παράβαση. Σχετικά με το φιλοδώρημα, ο πελάτης βάζει πάντα το ποσό που επιλέγει κι εμείς δεν έχουμε ανάμειξη σε αυτό. Είναι καθαρή επιλογή του πελάτη".

Όσον αφορά στις κατηγορίες για απειλές που φέρεται να δέχθηκε η τουρίστρια, ο υπεύθυνος της επιχείρησης απαντά το εξής: «Είμαστε τρίτης γενιάς επιχείρηση, ούτε βρίζουμε ούτε απειλούμε, ούτε μπράβους έχουμε. Ο σερβιτόρος του τραπεζιού πλησίασε το ταμείο αφού εκλήθη από τον ταμία να δώσει διευκρινήσεις στον πελάτη».

Απαντώντας σε μια αρνητική κριτική στον ιστότοπο, το εστιατόριο απάντησε ότι αν και στις χώρες με ελεύθερη οικονομία δεν επιβάλλεται η εξήγηση στον πελάτη για την χρέωση που βάζει ένα κατάστημα, το εστιατόριο προσπαθεί συχνά να εξηγήσει το μεγάλο κόστος λειτουργίας μιας επιχείρησης σαν αυτήν που είναι το ίδιο.

Και κατέληγε η απάντηση:

"Θα ρωτούσατε την Bugatti γιατί έχει αυτές τις χρεώσεις στα σούπερ σπορ αυτοκίνητά της; Θα ζητούσατε από όλες τις μάρκες πολυτελείας να δικαιολογήσουν τις τιμές τους; Μπορείτε να επιλέξετε φθηνότερα προϊόντα και υπηρεσίες. Δεν υπάρχει μονοπώλιο".

Η ανταπάντηση των χρηστών στη σελίδα στο TripAdvisor:

Πράγματι, η υψηλή ποιότητα και το ακριβό είναι πολύ σημαντικά στοιχεία. Αλλά η εξαπάτηση πελατών,  πουλώντας τους ένα Toyota Yaris στην τιμή μιας Bugatti είναι απάτη...

Ποιες παραβάσεις της νομοθεσίας χρεώνουν στο εστιατόριο τα σχόλια

1. Τη διάταξη υπουργικής απόφασης που αναφέρει ότι: Το εστιατόριο υποχρεούται να ζυγίζει τα ψάρια πριν από το μαγείρεμα και να παρέχει στον πελάτη σημείωμα που να προσδιορίζει το βάρος και την τελική τιμή

2. Τη διάταξη που αναφέρει: το εστιατόριο υποχρεούται να αναγράφει τιμές σε ευρώ/κιλό για είδη που πωλούνται κατά βάρος (και βέβαια όχι τιμή/ ανά 100 γρ.)

3. Τα έντυπα παραπόνων των πελατών πρέπει να τοποθετούνται κοντά στο ταμείο, να προσφέρονται στον πελάτη για να υποβάλει το παράπονο και το εστιατόριο είναι υπεύθυνο να το υποβάλει στην αρμόδια αρχή για διερεύνηση

Τέλος, όπως αναφέρουν χρήστες, το εστιατόριο πρόσφερε κάποια κεράσματα για να αποσπάσει θετικές κριτικές στο Tripadvisor και να φαίνεται με 5 αστέρια.

www.tornosnews.gr