ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 16 Απριλίου 2022

Ανακοινώθηκε η εθνική στρατηγική για τον 'Ελληνικό Τουρισμό 2030

 Η εθνική στρατηγική για τον τουρισμό με ορίζοντα το 2030 παρουσιάστηκε σε συζήτηση που συντόνισε η CEO του Marketing Greece, κα Ιωάννα Δρέττα στο πλαίσιο του 7oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς 6-9 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, αναφέροντας ότι “ο τουρισμός είναι η ήπια ισχύς της χώρα μας, καθώς τα 10 χρόνια της οικονομικής κρίσης, εκτός από 135 δισ. ευρώ, ήρθαν 250 εκατ.  επισκέπτες οι οποίοι είχαν πολύ καλή εμπειρία στη χώρα. Ας αναλογιστούμε τι σημαίνει αυτό για τη φήμη της χώρας μας”.


Ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας αναφέρθηκε στη λέξη “φιλοξενία”, σημειώνοντας ότι δεν είναι τυχαίο ότι είναι λέξη ελληνική που δεν μεταφράζεται, ενώ μίλησε για τους εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες που ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό. Επισήμανε ότι η εξωστρέφεια που απαιτεί η φιλοξενία, ταιριάζει στον Έλληνα, τον χαρακτήρα και το ταπεραμέντο του και πρέπει να γίνει μία ομαδική προσπάθεια να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας στον ευρύτερο κλάδο.



Ανέφερε μάλιστα ότι αυτό δεν περιορίζεται στα παραδοσιακά επαγγέλματα, αλλά συμπεριλαμβάνεται και σε τομείς όπως το digital booking, το marketing, η πληροφορική αλλά και επαγγέλματα όπως οι μηχανικοί και οι κατασκευαστές, τομείς που μπορούν να προσελκύσουν τη νέα γενιά και να προσφέρουν ποιοτικές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Τέλος, ο υπουργός σημείωσε την ανάγκη να εμπλακεί ακόμα περισσότερο η ελληνική πρωτογενής παραγωγή στον τουρισμό, κάτι που θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο το προϊόν που αναζητούν οι επισκέπτες που έρχονται στη χώρα μας αλλά και θα έχει και πολλαπλά οφέλη στην ελληνική οικονομία.


Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος.

“Για χρόνια ο τουρισμός προχωρούσε με τον αυτόματο πιλότο”, σημείωσε ο κ. Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του ΣΕΤΕ, προσθέτοντας ότι εδώ και μία δεκαετία ο ιδιωτικός τομέας σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις έκανε μία προσπάθεια που είχε ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των μεγεθών, δηλαδή των αφίξεων και των εσόδων. Επόμενο βήμα, όπως εξήγησε, είναι η στρατηγική οργάνωση με ορίζοντα το 2030 με δύο κύριους στόχους: την χωρική και την χρονική επέκταση του τουρισμού. Έκανε λόγο για πόλεις που είχαν εξαντληθεί από τον υπερβολικό τουρισμό και σημείωσε ότι αυτό άνοιξε τη συζήτηση για την διαχείριση προορισμών καθώς οι προορισμοί πρέπει να είναι ευχάριστες πρωτίστως για τους κατοίκους και μετά για τους τουρίστες. “Το μοντέλο ήλιος και θάλασσα έχει ξεπεραστεί και πρέπει να εμπλουτιστεί», είπε επισημαίνοντας ότι πια ο τουρίστας αναζητά ένα σύνολο, μία ολόκληρη εμπειρία. Αναφερόμενος στον ποιοτικό τουρισμό, τόνισε ότι ο ΣΕΤΕ ήταν αυτός που πριν 30 χρόνια έθεσε το θέμα γι’αυτό και προχώρησε σε στοχευμένες δράσεις και πολιτικές για τη βελτίωση του τουρισμού αλλά και των συνθηκών μέσα στις οποίες εργάζονται όσοι ασχολούνται με τον κλάδο.


Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας κ. Γιάννης Στουρνάρας.

Από την πλευρά του, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας κ. Γιάννης Στουρνάρας αναφέρθηκε κυρίως στις μετρήσεις της τουριστικής δαπάνης, όπως αυτή γίνεται από τις τράπεζες στην Ευρώπη. Πρόκειται για δαπάνη που προκύπτει από εξαγωγή υπηρεσιών, αφού πλέον δεν μιλάμε για εισαγωγή συναλλάγματος, όπως εξήγησε. Πραγματοποιούνται λοιπόν έρευνες συνόρων στα σημεία εισόδου και εξόδου κάθε χώρας με μεγάλο δείγμα και καταγράφονται οι δαπάνες που έχουν κάνει και πώς αυτές έχουν μοιραστεί. Τα στοιχεία αυτά τεκμηριώνονται και μέσω της στατιστικής αντανάκλασης, δηλαδή της σύγκρισης με στοιχεία άλλων χωρών για να επιβεβαιωθεί η φερεγγυότητά τους. Αναφερόμενος στην μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, ο κ. Στουρνάρας χαρακτήρισε τους στόχους ρεαλιστικούς για το 2030, ενώ υπογράμμισε την σημασία όλες οι δράσεις να συνδεθούν με τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών, την ενίσχυση της ψηφιακής μεταρρύθμισης και την πράσινη ανάπτυξη. Τέλος, τόνισε την μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία του τουρισμού για την Ελλάδα καθώς για κάθε 100 μονάδες που δαπανούμε, μόνο οι 13 είναι εισαγόμενες, που σημαίνει ότι το υπόλοιπο ποσοστό προέρχεται από άλλους κλάδους της οικονομίας της χώρας.

Στη συμβολή του τουρισμού όχι μόνο στην ελληνική οικονομία, αλλά και στην εξωστρέφειά της αναφέρθηκε ο γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Ηλίας Κικίλιας, παρουσιάζοντας μία σειρά από στοιχεία που αποδεικνύουν την συμβολή αυτήν και περιλαμβάνονται στη μελέτη που εκπόνησε το Ινστιτούτο. Αναφέρθηκε επίσης στην έντονη γεωγραφική συγκέντρωση σε συγκεκριμένες περιοχές και στα προβλήματα που δημιουργεί όχι μόνο στους μόνιμους κατοίκους αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον, καθώς υπάρχει ανεπάρκεια δομών και υποδομών. Στους στόχους του σχεδίου δράσης για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030, συμπεριέλαβε επίσης και την χρονική διεύρυνση ώστε να μην συγκεντρώνονται όλες οι αφίξεις το ίδιο διάστημα και να απλώνονται μέσα στο έτος για να μπορέσουν και να μοιραστούν τα έσοδα καλύτερα και να ανταπεξέλθουν οι υποδομές που υπάρχουν. Παράλληλα, έθεσε και τον στόχο της αύξησης της μέσης δαπάνης και της διάρκειας παραμονής ανά επισκέπτη, ενώ αναφέρθηκε αναλυτικά στην χαρτογράφηση που επιχειρεί η μελέτη με όρους υποδομών, προσφοράς και ζήτησης και στόχο τον προσδιορισμό των κύριων στρατηγικών αξόνων.


Ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος.

“Δεν μπορώ να βρω κάποιο επάγγελμα που να μην επηρεάζεται από τον τουρισμό”, σημείωσε ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, προσθέτοντας ότι αποτελεί ότι καλύτερο μπορεί να περιμένει μία οικονομία. Χαρακτήρισε τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ έναν πολύ χρήσιμο μπούσουλα και πρόσθεσε ότι το προϊόν Ελλάδα έχει πίσω του χιλιάδες παραγωγούς και όλοι πρέπει να συμμετέχουν στην πώληση και την προβολή του, καθώς αποτελούν την εικόνα του. Στάθηκε ιδιαίτερα στην υπερηφάνεια που πρέπει να νοιώθουν όσοι υποδέχονται ξένους επισκέπτες, επιμένοντας την ανάγκη να εκπαιδευτούν συνολικά όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό και να έχουν μία κοινή κατεύθυνση, ένα άρωμα Ελλάδας. Τέλος, έκανε αναφορά στα νέα παιδιά που εξαιτίας της κρίσης μετακόμισαν στην επαρχία και έστησαν μικρές μονάδες αγροτουρισμού και όχι μόνο, και υπογράμμισε ότι πρόκειται για ανθρώπους με όραμα, καλώντας όλους να παραδειγματιστούν από αυτούς και να γίνουμε οι περήφανοι πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών στην Ευρώπη.