Στις 2 Φεβρουαρίου 2022, η Ryanair επιβεβαίωσε εκ νέου την πρόταση που υπέβαλε στο ελληνικό δημόσιο, “με αποτέλεσμα η αεροπορική εταιρεία να διπλασιάσει τον αριθμό των επιβατών στα 10 εκατομμύρια τα επόμενα 5 χρόνια, επιταχύνοντας την παράδοση του πρόσφατα ανακοινωθέντος Σχεδίου Τουρισμού της Ελληνικής Κυβέρνησης”.
Η Ryanair παρουσίασε ήδη ένα σχέδιο ταχείας ανάπτυξης στο Υπουργείο Τουρισμού της Ελλάδας τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η πρόταση της Ryanair περιλαμβάνει επίσης δέσμευση για βάση αεροσκαφών στα αεροδρόμια της Ελλάδας, ιδιαίτερα στις περιοχές και τα νησιά, η οποία, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, θα φέρει:
- Διπλάσιο αριθμό επιβατών από 5 έως 10 εκατομμύρια τον χρόνο
- Μείωση της εποχικότητας με πάνω από 2 εκατ. επιβάτες τον χρόνο σε περιόδους εκτός αιχμής
- Αύξηση του περιφερειακού τουρισμού με ανάπτυξη στα περιφερειακά αεροδρόμια που επί του παρόντος δεν εξυπηρετούνται
- Δημιουργία 1 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα από τον τουρισμό για την ελληνική οικονομία
- Μεταφορά επισκεπτών όλο το χρόνο όπως έχει ήδη πετύχει η Ryanair στην Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία, Κύπρο
- Δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας
“Δυστυχώς, καθώς δεν έλαβε καμία απάντηση σχετικά με την πρότασή της για ανάπτυξη, η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης και η μόνη αεροπορική εταιρεία που θα αναπτύσσεται σε όλα τα επίπεδα για τα επόμενα 5 χρόνια, διέθεσε και τα 65 ολοκαίνουργια αεροσκάφη της 737 ‘Gamechanger’ για Καλοκαίρι ‘22 σε άλλες 15 χώρες εντός της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κροατίας μεταξύ άλλων. Αντί να αναπτύξει τα αεροσκάφη της στην Ελλάδα για το καλοκαίρι του ’22, η Ryanair και δυστυχώς δε θα ξανανοίξει τη βάση της στη Ρόδο”, αναφέρει η εταιρεία.
“Η Ryanair καλεί τώρα τον υπουργό Τουρισμού της Ελλάδας, Βασίλη Κικίλια, να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, περιοχών και αεροδρομίων στην Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία, που έχουν εισαγάγει με επιτυχία κίνητρα ανάκαμψης του τουρισμού για να τονώσουν τον τουρισμό στις περιοχές τους. Αυτά τα προγράμματα έχουν αποδειχθεί ανεκτίμητα για την ανάκαμψη και την ανάπτυξη του τουρισμού, παρέχοντας χαμηλότερα τέλη αεροδρομίων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της περιοχής και την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών, όπως η Ryanair, που σε αντάλλαγμα οδηγεί σε κίνηση, συνδεσιμότητα και θέσεις εργασίας. Η Ryanair, σε αντίθεση με τους τουριστικούς πράκτορες, παραδίδει εκατομμύρια ανεξάρτητους τουρίστες που συνεισφέρουν το 100% των δαπανών τους στην τοπική ελληνική οικονομία. Η Ryanair έχει μεταμορφώσει τις περιφερειακές τουριστικές βιομηχανίες στην Ισπανία, την Ιταλία, την Κροατία, την Πορτογαλία, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσε να προσφέρει αυτή την δυνατότητα στις ελληνικές περιοχές λόγω του αυξανόμενου κόστους πρόσβασης στα αεροδρόμια και των μηδενικών κινήτρων για πτήσεις σε περίοδο εκτός αιχμής.
Οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων έχουν αυξηθεί απίστευτα έως και 40% από το 2019, ενώ η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να χρεώνει τέλος ανάπτυξης αεροδρομίου 12 ευρώ, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα μη ανταγωνιστική έναντι άλλων χωρών της ΕΕ. Απλώς δεν υπάρχει κανένα κίνητρο για τη Ryanair ή άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στα ελληνικά νησιά και περιοχές εκτός της περιόδου αιχμής Ιουλίου και Αυγούστου. Αυτές οι αυξήσεις των τιμών των αεροδρομίων από τη Fraport, τους ιδιοκτήτες της πλειοψηφίας των ελληνικών αεροδρομίων, βλάπτουν την ελληνική τουριστική βιομηχανία αποθαρρύνοντας την πρόσβαση χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες στην Ελλάδα, έναν από τους καλύτερους και ποικιλόμορφους τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη.
Αντί να αυξάνουν τις τιμές, τα αεροδρόμια θα πρέπει να μειώνουν τις χρεώσεις για να βοηθήσουν στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας. Ως η μόνη αεροπορική εταιρεία που αναπτύσσεται σημαντικά στην Ευρώπη, με την άφιξη 210 φιλικών προς το περιβάλλον αεροσκαφών ‘Gamechanger’ που έχουν 4% περισσότερες θέσεις, 16% λιγότερη καύση καυσίμου και έως και 40% λιγότερες εκπομπές θορύβου, η Ryanair βρίσκεται σε μοναδική θέση για να προσφέρει άμεση αύξηση επιβατών. Η ανάπτυξη, η συνδεσιμότητα και η προσβασιμότητα απαιτούνται για την τόνωση του ελληνικού τουρισμού – όχι μόνο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αλλά όλο το χρόνο, ιδιαίτερα στην περιφερειακή Ελλάδα. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή μιας και οι θέσεις των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών για το καλοκαίρι του ’22 είναι πιθανό να συρρικνωθούν έως και 15% λόγω αποτυχιών αεροπορικών εταιρειών και χρεοκοπιών.
Η Ryanair αναμένει απάντηση από την ελληνική κυβέρνηση σχετικά με την πρότασή της να διπλασιαστεί ο αριθμός των επιβατών από 5 σε 10 εκατομμύρια και να δημιουργηθούν 4.000 θέσεις εργασίας. Καθώς η Ευρώπη ξεπερνά την κρίση του COVID-19, η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη που προσθέτει χωρητικότητα σε σημαντικό όγκο με 720 νέα δρομολόγια, 15 νέες βάσεις και την παράδοση 65 αεροσκαφών ‘Gamechanger’ για το καλοκαιρινό της πρόγραμμα ‘22’”.
Ο CEO της Ryanair, Eddie Wilson, δήλωσε: “Η Ελλάδα έχει ένα φανταστικό και ποικιλόμορφο τουριστικό προϊόν, αλλά δυστυχώς υπάρχουν μηδενικά κίνητρα για τις αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα για οποιαδήποτε άλλη περίοδο εκτός από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού. Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές τουριστικές οικονομίες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία, που έχουν μεταμορφώσει το περιφερειακό τουριστικό προϊόν τους μειώνοντας το κόστος πρόσβασης για να φέρουν τουρίστες όλο το χρόνο, η Ελλάδα έχει μηδενικά κίνητρα για να ενθαρρύνει τη Ryanair ή οποιεσδήποτε άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα. Νησιά και περιοχές εκτός της περιόδου αιχμής, όταν η Ελλάδα έχει ένα τόσο υπέροχο τουριστικό προϊόν εκτός αιχμής.
Η Ryanair έχει προσφέρει στην ελληνική κυβέρνηση. Μια επένδυση έως και 1 δισ. ευρώ με αεροσκάφη σταθμευμένα στην Ελλάδα και συνδέσεις για τη αύξηση του αριθμού των επισκεπτών τα επόμενα 5 χρόνια και η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία τέτοιας κλίμακας που μπορεί να επιλύσει αυτό το πρόβλημα. Αντί να επιτρέπει εξωφρενικές αυξήσεις τιμών στα ελληνικά αεροδρόμια που πηγαίνουν στους μετόχους της Fraport, το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει να δείξει όραμα, αναδιαρθρώνοντας το καθεστώς τιμολόγησης στα αεροδρόμια για να προσελκύσει αεροπορικές εταιρείες και τους τόσο απαραίτητους τουρίστες. Εάν δε συμβεί αυτό, η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει περαιτέρω πίσω από την Ισπανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία, τον Cyrus, την Κροατία και πολλές άλλες χώρες της ΕΕ που έχουν δει τις περιφερειακές τους τουριστικές βιομηχανίες να ευδοκιμούν σε ετήσια βάση, καθώς έχουν μειώσει το κόστος πρόσβασης, ιδιαίτερα προς τις περιφέρειες, ως βασικό μέρος των εθνικών τους σχεδίων υποδομής και τουριστικής ανάπτυξης.
Η Ryanair ανυπομονεί για την απάντηση στην πρότασή της, η οποία βρίσκεται στο Υπουργείο Τουρισμού από τον περασμένο Σεπτέμβριο, η οποία θα προσφέρει διπλάσια αύξηση του αριθμού των Ελλήνων επιβατών στα 10 εκατομμύρια ετησίως για τα επόμενα 5 χρόνια, μειωμένη εποχικότητα με 2 εκατ. επιβάτες εκτός αιχμής ετησίως, αυξημένη συνδεσιμότητα με υποεξυπηρετούμενα αεροδρόμια και περιοχές, δημιουργώντας 4.000 θέσεις εργασίας και συνεισφέροντας με πάνω από 1 δισ. ευρώ σε έσοδα από τον τουρισμό στην ελληνική οικονομία”.