ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022

CLIA: Σχεδόν ολική επιστροφή των κρουαζιερόπλοιων τον Αύγουστο του 2022

 

Σχεδόν εξολοκλήρου θα έχουν επιστρέψει στις υπηρεσίες τους, μέχρι τον Αύγουστο του 2022, τα κρουαζιερόπλοια παγκοσμίως, σύμφωνα με ανακοίνωση της Παγκόσμιας Ένωσης Κρουαζιέρας, CLIA. Πάνω από το 75% της χωρητικότητας των εταιριών-μελών της CLIA έχει ήδη επιστρέψει στα δρομολόγια κρουαζιέρας.

Σε ανακοίνωσή της, η CLIA επισημαίνει ότι η διαδικασία επιστροφής της κρουαζιέρας σε κανονικούς ρυθμούς διευκολύνεται από τα πρωτόκολλα που υιοθετούνται,  κάτι που κάνει τους ανθρώπους να επιστρέφουν σε αυτό το είδος διακοπών αναζωογονώντας τις τοπικές και εθνικές οικονομίες.

Οι τουρίστες κρουαζιέρας, και οι δαπάνες τους, δημιουργούν θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για τις τοπικές κοινότητες σε όλο τον κόσμο. Ειδικότερα, για κάθε 24 επιβάτες κρουαζιέρας, δημιουργείται μία θέση πλήρους εργασίας. Επίσης οι δαπάνες των επιβατών κρουαζιέρας ανέρχονται σε 750 δολάρια ΗΠΑ ανά επιβάτη στις πόλεις προσέγγισης, κατά τη διάρκεια μιας επταήμερης κρουαζιέρας. Έξι στους 10 ανθρώπους που έχουν κάνει κρουαζιέρα αναφέρουν ότι έχουν επιστρέψει και πάλι σε προορισμό που επισκέφθηκαν για πρώτη φορά μέσω κρουαζιέρας.

Οι εταιρίες-μέλη της CLIA αναμένεται να θέσουν σε λειτουργία 16 νέα κρουαζιερόπλοια το 2022, στα οποία περιλαμβάνονται 5 πλοία με καύσιμα LNG και εννέα πλοία αποστολών. Η νέα φουρνιά πλοίων θα είναι εξοπλισμένη κατά 100% με Συστήματα Προηγμένης Διαχείρισης Λυμάτων.

Άλλωστε, στόχος της CLIA είναι οι επενδύσεις των μελών της σε νέες τεχνολογίες και νέα κρουαζιερόπλοια, ώστε να επιτευχθεί ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα στην κρουαζιέρα μέχρι το 2050.

Μέχρι το 2027, οι στόλοι των μελών της CLIA θα αναβαθμιστούν με τους εξής στόχους: 26 κρουαζιερόπλοια με καύσιμα LNG, το 81% της παγκόσμιας χωρητικότητας να διαθέτει Συστήματα Προηγμένης Διαχείρισης Λυμάτων και 174 κρουαζιερόπλοια να μπορούν να τροφοδοτούνται με ενέργεια από την ξηρά.

Η συνεχιζόμενη συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες στους προορισμούς τους οποίους επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια, παραμένει κρίσημης σημασίας για τη βιομηχανία κρουαζιέρας. Τέτοιοι προορισμοί είναι η Κέρκυρα και το Ηράκλειο, το Ντουμπόρβνικ και η Πάλμα.

Επιπλέον, η επιστροφή της κρουαζιέρας στην Ελλάδα θα δώσει ώθηση στους περισσότερους από 11.000 εργαζομένους που απασχολούνται στον κλάδο, καθώς και σε κλάδους που εξαρτώνται από τη βιομηχανία όπως τα ταξιδιωτικά γραφεία, τα ξενοδοχεία, οι ξεναγοί κλπ., όπως δήλωσε χαρακτηριστικά η γενική διευθύντρια της CLIA Eυρώπης, Marie-Caroline Laurent.

Σε σύγκριση με το 2019, τα οικονομικά δεδομένα της παγκόσμιας κρουαζιέρας το 2020, παρουσίασαν τα εξής αποτελέσματα: -5,8 εκατ. επιβιβάσεις ταξιδιωτών (-81%), 576.000 θέσεις εργασίας που στηρίζονται από την κρουαζιέρα (-51%) και 63,4 δις. δολάρια συνολικής οικονομικής συνεισφοράς (-59%).