Στα άκρα τραβούν το σχοινί οι Γερμανοί ξενοδόχοι, στην διένεξή τους με τον διαδικτυακό γίγαντα κρατήσεων Booking.com σχετικά με τη ρήτρα καλύτερης τιμής.
Δυο χιλιάδες Γερμανικά ξενοδοχεία κατέθεσαν αγωγή στο Περιφερειακό Δικαστήριο του Βερολίνου, ισχυριζόμενοι ότι η εφαρμογή της ρήτρας αυτής είχε ως αποτέλεσμα η Booking.com να κατακτήσει μονοπωλιακή θέση και να της επιτρέψει να απαιτεί καταχρηστικές προμήθειες.
Από το 2004, η Booking.com απαιτεί από τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία να προσαρμόζονται στη ρήτρα «καλύτερης τιμής», η οποία αποτρέπει τις ξενοδοχειακές μονάδες να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές σε άλλα κανάλια διανομής, συμπεριλαμβανομένων των δικών τους ιστοσελίδων. Το 2013, η Ένωση Ξενοδοχείων Γερμανίας (ΙΗΑ) κατέθεσε υπόμνημα στην Ομοσπονδιακή Ανατιμονοπωλιακή Αρχή το οποίο το 2015 και μετά από έρευνα ανάγκασε την πλατφόρμα της Booking να απομακρύνει τέτοιες ρήτρες στη Γερμανία, κάτι που έγινε και στην Αυστρία δύο χρόνια αργότερα.
Παρά τη νίκη αυτή, η πλατφόρμα κατάφερε να προσελκύσει μια τόσο μεγάλη μάζα καταναλωτών που η κυριαρχία της στην αγορά της επέτρεψε να απαιτεί προμήθειες που έφτασαν στο 50% της τιμής δωματίου. Όπως επισημαίνει ο διευθυντής της IHA, Markus Luthe, σύμφωνα με τη ρήτρα καλύτερης τιμής, οι χρώσεις κράτησης όχι απλώς παρέμειναν σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο από το 2004 αλλά έχουν αυξηθεί σημαντικά μέσα στα χρόνια. Για το λόγο αυτό, οι ξενοδόχοι ζητούν αποζημίωση από τη Booking.com.
Παρότι η πλατφόρμα εξέφρασε την πρόθεσή της να διαπραγματευτεί τις συμφωνίες για το κτίσιμο νέας σχέσης με τα ξενοδοχεία, τον Οκτώβριο του 2020 διέκοψε τις διαπραγματεύσεις και μήνυσε 66 ξενοδοχεία που συμμετέχουν στη διαδικασία των διαπραγματεύσεων σε δικαστήριο του Άμστερνταμ. Η απάντηση των ξενοδόχων ήρθε με την αγωγή του Βερολίνου. Υπενθυμίζεται ότι το Νοέμβριο του 2020, απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) άνοιξε την πόρτα για καταγγελίες κατά της πλατφόρμας σε οποιαδήποτε χώρα-μέλος της ΕΕ και όχι μόνο στην Ολλανδία όπου έχει την έδρα της.
Οι νομικές ενέργειες έχουν τη στήριξη της ΙΗΑ η οποία υποστηρίζει ότι επιθυμεί να ταχθεί στο πλευρό των ξενοδόχων στις προσπάθειές τους να επιβάλλουν τα δικαιώματά τους και ότι έχει προβεί σε συμφωνίες με πιστωτικά ιδρύματα και νομικές εταιρίες για να διασφαλίσει ότι οι επιχειρηματίες μπορούν να ανταποκριθούν στο κόστος της διαδικασίας.
Η πλατφόρμα διαφωνεί με τις αιτιάσεις της ένωσης ξενοδόχων και αναφέρει ότι είναι προετοιμασμένη για έναν ανοικτό και εποικοδομητικό διάλογο. Προσέγγισε δε την Ένωση κάνοντας λόγο για αβάσιμες κατηγορίες και υπογραμμίζοντας ότι είναι ώρα «να αποφύγουμε περιττές και πολυδάπανες νομικές διαφορές και να στρέψουμε τις προσπάθειές μας στην επανεκκίνηση της ταξιδιωτικής βιομηχανίας».