ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2021

Παρέμβαση FedHATTA στα Υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού για χρόνια προβλήματα στον κλάδο τουριστικών γραφείων

Με νέα επιστολή της προς τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Τουρισμού, η FedHATTA επανέρχεται, για πολλοστή φορά, σε σοβαρά ζητήματα του κλάδου των τουριστικών γραφείων που χρονίζουν ζητώντας την άμεση επίλυσή τους. Πρόκειται για προβλήματα τα οποία επηρεάζουν προς το χειρότερο την καθημερινότητα και το έργο ενός ολόκληρου κλάδου, του οργανωμένου τουρισμού στην Ελλάδα.

“Μέχρι σήμερα, το αδικαιολόγητο καθεστώς δυσμενούς διάκρισης που παρατηρείται από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έναντι των τουριστικών γραφείων δεν έχει επιτρέψει την εξάλειψή τους, ενώ δε βοηθά ούτε στην εκτέλεση του έργου των τελευταίων με ηρεμία, αλλά ούτε και στην ίδια την επιβίωσή τους”, αναφέρει η επιστολή.

“Συγκεκριμένα, διεκδικούμε παγίως, εδώ και χρόνια:

1. Πλήρη διαχωρισμό, με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, του έργου των ΚΤΕΛ και των τουριστικών λεωφορείων

Η νομοθεσία διαχωρίζει ήδη γενικά το έργο των δύο αυτών κατηγοριών οδικών μεταφορέων, όμως η πραγματικότητα, με τα αμφισβητούμενα σημεία και τις δυνατότητες που παρέχει για καταστρατήγηση, στην οποία προβαίνουν τα ΚΤΕΛ συστηματικά σε κάθε ευκαιρία που μπορούν να εντοπίσουν, είναι πολύ διαφορετική και άδικα εξουθενωτική για τον κλάδο μας.

Τα ΚΤΕΛ δε θα πρέπει πλέον να μπορούν να εκτελούν κατ’ εξαίρεση εκδρομές μαθητών ‘όταν εκτελούνται χωρίς διανυκτέρευση των εκδρομέων και με αφετηρία το νομό της έδρας τους’. Από τη στιγμή που χορηγήθηκε στις ΚΤΕΛ ΑΕ το δικαίωμα να ιδρύουν τουριστικά γραφεία, με τα οποία μπορούν να εκτελούν και αυτές και οποιεσδήποτε άλλες εκδρομές, η -ίσως κάποτε αιτιολογημένη- ανάγκη για την ύπαρξη της συγκεκριμένης εξαίρεσης έχει πλέον εκλείψει.

Τα τουριστικά γραφεία των ΚΤΕΛ ΑΕ δεν θα πρέπει να μπορούν να εκτελούν οποιοδήποτε έργο τους με μισθωμένα υπεραστικά (‘πράσινα’) λεωφορεία του ΚΤΕΛ, ενώ απαγορεύεται, και τα ΚΤΕΛ δεν θα πρέπει να μπορούν να μεταφέρουν προσωπικό κάθε είδους, μαθητές και άλλα πρόσωπα βάσει συμφωνίας, ενώ δεν έχουν αυτό το δικαίωμα, επιβιβάζοντας μάλιστα και επιβάτες στη διαδρομή, κάτι που επίσης απαγορεύεται.

Ο μόνος τρόπος για να προστατευτούν επιτέλους με πρόσφορο και αποτελεσματικό τρόπο τα τουριστικά γραφεία ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, και ιδιαίτερα εκείνα της περιφέρειας, που δεν έχουν την ευχέρεια να επεκτείνουν το έργο τους πέρα από τους έξι μήνες στην καλύτερη περίπτωση, είναι η αυστηρή νομοθέτηση, σε συνδυασμό με τους αυστηρούς ελέγχους και την αυστηρή καταστολή, που μπορούν να έχουν αποτέλεσμα μόνο αν τα όρια είναι πραγματικά αεροστεγώς καθορισμένα.

Σε διαφορετική περίπτωση, η μόνη ισόνομη λύση είναι η πλήρης πραγματική απελευθέρωση του μεταφορικού έργου για όλους τους εμπλεκόμενους.

2. Κατάργηση του ηλικιακού κριτηρίου για την υποχρεωτική απόσυρση των τουριστικών λεωφορείων

Είναι απαράδεκτο και πέρα από κάθε λογική και σύγχρονη πρακτική να είναι η χώρα μας η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που επιμένει να διατηρεί την υποχρέωση απόσυρσης των τουριστικών λεωφορείων με βάση την ηλικία τους. Μόνο το πόρισμα των απαιτούμενων θεσμοθετημένων ελέγχων από τα ΚΤΕΟ πρέπει να καθορίζει αν τα λεωφορεία είναι ή όχι κατάλληλα να συνεχίζουν να κυκλοφορούν.

Άλλωστε το γεγονός ότι, μετά τα 27 έτη, τα  ίδια τουριστικά λεωφορεία ταξινομούνται ως ΙΧ σε ξενοδοχεία, σε εργοστάσια, γενικά σε επιχειρήσεις που απασχολούν ανθρώπινο δυναμικό και μεταφέρουν το προσωπικό τους, συνηγορεί υπέρ της πραγματικότητας ότι αυτά μπορούν να είναι απόλυτα κατάλληλα για χρήση από τα τουριστικά γραφεία, είτε για αμιγώς τουριστικό είτε και για άλλο έργο.

3. Αφαίρεση των τουριστικών γραφείων από την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Η.2 του Ν. 4093/2012

Πρόκειται για το πιο λογικό αίτημα, βασισμένο στην ίδια τη νομοθεσία για την ίδρυση και τη λειτουργία των τουριστικών γραφείων (Ν. 393/1976), η οποία δεν προβλέπει τη δυνατότητα αυτά να εκμισθώνουν οχήματα. Γι’αυτό ζητάμε την αφαίρεση των τουριστικών γραφείων από τη συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη και μόνο αυτήν.

Τα ΕΙΧ αυτοκίνητα με οδηγό των τουριστικών γραφείων είναι εκείνα της περίπτωσης 5Α της ίδιας υποπαραγράφου Η.2 του Ν. 4093/2012, τα οποία λειτουργούν με τη λογική των ΕΙΧ των καταλυμάτων (περίπτωση 5 της ίδιας διάταξης). Έργο τους είναι η μεταφορά των πελατών του τουριστικού γραφείου στο πλαίσιο των οργανωμένων ταξιδιών (πακέτων) του, με voucher, δηλαδή με εντολή, όχι με εκμίσθωση και την αντίστοιχη σύμβαση.

Τα τουριστικά γραφεία είχαν ανέκαθεν τη δυνατότητα να μισθώνουν οχήματα για λογαριασμό των πελατών τους και να παραχωρούν τη χρήση τους σε αυτούς, και αυτό είναι αρκετό. Η δυνατότητα να εκμισθώνουν οχήματα με οδηγό, από τη στιγμή που δόθηκε -άγνωστο γιατί- μόνο προβλήματα έχει επιφέρει στον κλάδο.

Εννοείται δε ότι, όπως ακριβώς και τα αντίστοιχα οχήματα των τουριστικών καταλυμάτων, τα ΕΙΧ οχήματα με οδηγό των τουριστικών γραφείων δε νοείται να έχουν ηλικιακό κριτήριο για πιθανή υποχρεωτική απόσυρσή τους από την κυκλοφορία. Πρόκειται για ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, με τα οποία συμβαίνει να γίνονται μεταφορές πελατών, και ο μόνος που μπορεί να αποφανθεί αν είναι ή όχι κατάλληλα για να κυκλοφορούν είναι το ΚΤΕΟ.

Επιπλέον, επαναφέραμε την πρότασή μας να χρησιμοποιηθούν, έστω τώρα, και τα τουριστικά λεωφορεία για την αποσυμφόρηση των αστικών συγκοινωνιών, για όσο χρονικό διάστημα αυτό θα είναι απαραίτητο λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19, σε μία συνεργασία που θα είναι επωφελής για όλους τους ενδιαφερόμενους.

Ζητήσαμε πλήρη απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων για το 2021, καθώς οι επιχειρήσεις του τουρισμού δυσκολεύονται πολύ πλέον, λόγω των καταλυτικών επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19, με όλες τις οικονομικές υποχρεώσεις στις οποίες θα πρέπει να ανταποκριθούν. Ζητήσαμε, επίσης, την περικοπή κατά 50% του ποσού των τελών κυκλοφορίας στο εξής για τα τουριστικά λεωφορεία, έτσι ώστε να εξισωθεί αυτό με εκείνο των άλλων κατηγοριών λεωφορείων.

Τονίσαμε, τέλος, για μία ακόμη φορά το τεράστιο κακό που θεωρούμε ότι έχουν κάνει και εξακολουθούν να κάνουν κάποιες Υπηρεσίες στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίες, χωρίς λογική και προφανέστατα χωρίς εξειδικευμένη γνώση, και για άγνωστους λόγους, μπλοκάρουν συστηματικά όλες τις λύσεις που ζητάμε στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας, ακόμη και όταν η ηγεσία του Υπουργείου μπορεί να διάκειται θετικά ή να μην έχει αντίρρηση (ή σοβαρή αντίρρηση) γι’ αυτές.

Σε μία προσπάθεια να εντοπιστούν επιτέλους οι λύσεις και να διευκολυνθεί η εφαρμογή τους, ζητήσαμε κοινή συνάντηση με τους αρμόδιους των δύο υπουργείων και βρισκόμαστε εν αναμονή για την πραγματοποίησή της”.

Ο πρόεδρος της FedHATTA κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε: “Θα εξακολουθήσουμε να διεκδικούμε την αποκατάσταση όλων αυτών των εκκρεμοτήτων για τα τουριστικά γραφεία, καθώς οι λύσεις που ζητούνται είναι απλές και εύκολες. Αρνούμαστε να κατανοήσουμε ότι δεν γίνεται κατανοητή η ανάγκη ανταπόκρισης στα αιτήματα αυτά, που τεκμηριωμένα είναι δίκαια και θα συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του κλάδου σε μία περίοδο αυξημένων προκλήσεων για τον ελληνικό και διεθνή τουρισμό”.