ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020

Οργή ΙΑΤΑ για τον φόρο χαράτσι σε γαλλικές αεροπορικές και εισιτήρια

 


Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προειδοποίησε ότι οι προτεινόμενοι νέοι περιβαλλοντικοί φόροι από τη Γαλλική Συνέλευση για το Κλίμα, δεν θα αποδεσμεύσουν από τις ευθύνες του τον τομέα των αερομεταφορών και θα εξαλείψουν 150.000 θέσεις εργασίας στη Γαλλία.

Τα προτεινόμενα μέτρα για τον περιορισμό των αεροπορικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένου ενός οικολογικού φόρου που θα επιβάλλεται μέσω των εισιτηρίων, υπολογίζεται ότι θα είναι της τάξης των 4,2 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Η Γαλλική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (DGAC) εκτιμά ότι, εάν εφαρμοστεί, η πρόταση του ΚΤΚ θα οδηγήσει σε 150.000 απώλειες θέσεων εργασίας και θα κοστίσει στη γαλλική οικονομία 5-6 δισεκατομμύρια ευρώ σε χαμένο ΑΕΠ.

Σε σχέση με αυτό το οικονομικό κόστος, τα μέτρα θα μειώσουν μεν τις εκπομπές κατά 3,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως, ποσό ωστόσο που είναι μικρότερο από το 1% των συνολικών εκπομπών της Γαλλίας.

«Αυτή η πρόταση δεν μπορεί να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Δεν είναι καιρός να προσθέσετε 6 δισεκατομμύρια ευρώ και 150.000 χαμένες θέσεις εργασίας στην οικονομική καταστροφή που έχουν ήδη υποστεί οι αερομεταφορές από το COVID-19″ επισημαίνει ο Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA, Alexandre de Juniac.

Η αεροπορική βιομηχανία έχει αναλάβει τη δέσμευση για ανάπτυξη ουδέτερου άνθρακα, από το 2021 κιόλας. Οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση, να μειώσουν δηλαδή το καθαρό αποτύπωμα άνθρακα του κλάδου στα μισά επίπεδα του 2005, έως το 2050.

Με δεδομένο μάλιστα, ότι οι αεροπορικές εταιρείες υπόκεινται στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών για ενδοευρωπαϊκές δραστηριότητες, η IATA προειδοποιεί ότι μια μονομερής προσέγγιση για τη μείωση των εκπομπών των αερομεταφορών, θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την πρόοδο που σημειώνεται παγκοσμίως.

Σημειώνεται δε, ότι σε κανονικές περιόδους, η γαλλική αεροπορική βιομηχανία υποστηρίζει περίπου 1,1 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και συνεισφέρει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια ευρώ ή περίπου 4,3% του εθνικού ΑΕΠ της χώρας.

Από την αρχή της πανδημίας του COVID-19 μέχρι και τον Μάρτιο του 2020, ο αριθμός επιβατών στη Γαλλία έπεσε κατά 80% , ενώ τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών μειώθηκαν περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ, θέτοντας σε κίνδυνο περίπου 466.000 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με την ανάλυση της IATA.

Να αναφερθεί ότι με τις μέχρι τώρα ενδείξεις, η Γαλλία το 2020 αναμένεται να χάσει τη θέση της στην παγκόσμια κατάταξη, ως η 9η μεγαλύτερη ταξιδιωτική αγορά στον κόσμο.