- Αρνούνται να επιστρέψουν το αντίτιμο των εισιτηρίων των καταναλωτών, για πτήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν.
- Δεν παρέχουν πλήρη πληροφόρηση για τα δικαιώματα των επιβατών στην επιστροφή χρημάτων.
- Επιβάλλουν στους επιβάτες να αποδεχτούν κουπόνια (vouchers) αντί να τους επιστρέψουν χρήματα.
“Παρ‘ότι στην Ελλάδα, η εχθρική και καταχρηστική συμπεριφορά των αεροπορικών εταιρειών, προς τους καταναλωτές, ‘βαπτίστηκε’ νόμιμη με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 13.4.2020 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 84Α/13.4/2020, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επιμένει ότι η συμπεριφορά αυτή αποτελεί καταχρηστική εμπορική πρακτική, με κυβερνητική κάλυψη”, επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών.
“Η BEUC ενημέρωσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Δίκτυο Συνεργασίας Εθνικών Αρχών αρμοδίων για την Προστασία των καταναλωτών για τις καταχρηστικές πρακτικές 8 αεροπορικών εταιρειών: Ryanair, Easyjet, Air France, TAP, Transavia, KLM, Aegean, Norwegian που δυστυχώς συνεχίζονται, παρά τις συστάσεις του Didier Reynders, Ευρωπαίου Επιτρόπου Δικαιοσύνης και Καταναλωτών προς τα κράτη-μέλη να μην υποβαθμίζουν τα δικαιώματα των καταναλωτών”.
Έντεκα οργανώσεις Καταναλωτών, μέλη της BEUC (Altroconsumo, Adiconsum, DECO, ΕΚΠΟΙΖΩ, Forbrukerrådet, ΚΕ.Π.ΚΑ., OCU, Spoločnosť ochrany spotrebiteľov, Test-Achats/Test-Aankoop, UFC Que Choisir, Which?) έχουν καταγγείλει αυτές τις καταχρηστικές πρακτικές και/ή έχουν ενημερώσει τις εθνικές αρχές να παρέμβουν, για την προστασία των καταναλωτών.