ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018

Ο τουρισμός ευεξίας είναι μία νέα πραγματικότητα που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε




Αποτέλεσμα εικόνας για Ο τουρισμός ευεξίας είναι μία νέα πραγματικότητα που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε



Του Αναστάση Λώζου 
Αποτέλεσμα εικόνας για Ο τουρισμός ευεξίας είναι μία νέα πραγματικότητα που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε







Τα τελευταία χρόνια, το wellness είναι μία ολόκληρη βιομηχανία αξίας 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, εκ των οποίων τα 0,5 τρισεκατομμύρια δολάρια αποδίδονται στον τουρισμό ευεξίας. Αυτό σημαίνει ότι τόσο η Ελλάδα, όσο και οποιαδήποτε άλλη τουριστική χώρα δεν μπορεί να αγνοήσει, αυτή τη νέα πραγματικότητα. Μάλιστα, οι δράσεις του Global Wellness Institute, ενός οργανισμού που ασχολείται αποκλειστικά με τον χώρο αυτό, δείχνουν ότι η τουριστική αγορά είναι έτοιμη να υποστηρίξει ακόμα περισσότερο τους επισκέπτες που ενδιαφέρονται για wellness tourism. Πρόσφατες έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι οι επισκέπτες αυτοί ξοδεύουν 130% περισσότερο από τον μέσο ταξιδιώτη, παγκοσμίως. Και ποιος δεν θα ήθελε να υποδέχεται αυτούς τους τουρίστες στη χώρα του ή στο ξενοδοχείο του; Όμως και οι Millennials –μία σημαντική κατηγορία τουριστών- είναι φανατικοί οπαδοί του ολιστικού τρόπου ζωής, με το wellness να είναι στην κορυφή της λίστας τους, σε ό,τι αφορά τις επιλογές τους σε οικογενειακά ξενοδοχεία ή θερινά θέρετρα. 
Τι εννοούμε όμως με τον όρο wellness; Ο όρος αυτός μεταφράζεται σε ευεξία ή ευζωία, -όπως προτιμά ο καθένας- και στην ουσία αφορά όλες τις παραμέτρους που μας βοηθούν να ζήσουμε τη ζωή μας στο μέγιστο βαθμό με υγεία, πνευματικά και σωματικά. Αν, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν συνδέσει την ευεξία με την υγιεινή διατροφή, αυτή είναι μόνο ένας από τους παράγοντες με τους οποίους επιτυγχάνουμε την ευζωία. Σε ό,τι αφορά τον τουρισμό, οι υπόλοιποι παράγοντες είναι η αναζωογόνηση και η χαλάρωση, η ποιότητα της ανάπαυσης και του ύπνου, οι αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες και το νόημα των διακοπών, η αποφυγή ασθενειών και η διατήρηση της υγείας μέσω της σωστής διαχείρισης - σωματικά και ψυχικά- του εαυτού μας. 
Σχετικές ενέργειες έχουμε δει στην Ελλάδα, κυρίως σε ό,τι αφορά τη διατροφή. Από τη μία οι κλαδικοί φορείς με το Ελληνικό Πρωινό και το Καλάθι Πρωινού, βοηθούν σημαντικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και από την άλλη οι προσπάθειες πολλών ξενοδοχείων να έχουν μενού με υγιεινές επιλογές ή να αναγράφουν τις θερμίδες και τα θρεπτικά και αλλεργιογόνα συστατικά κάθε πιάτου, δείχνουν σεβασμό στον επισκέπτη που ενδιαφέρεται για την ευεξία του. 
Αποτέλεσμα εικόνας για Ο τουρισμός ευεξίας
Η ευζωία ξεκινάει, λοιπόν, από ένα υγιεινό πρωινό και καταλήγει σε έναν υπέροχο ύπνο με πολλές ενδιάμεσες δραστηριότητες, όπως μία θεραπεία spa, massage, πολλά προγράμματα εκγύμνασης και διαλογισμού και ένα πλήθος δραστηριοτήτων, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε ταξιδιώτη.
Αξίζει ωστόσο να ξεκαθαρίσω ότι ως στάση ζωής το wellness, δεν απαιτεί απαραίτητα μεγάλα έξοδα ή πολύπλοκες εγκαταστάσεις. Αυτό που χρειάζεται είναι μία συνέπεια στην παρακολούθηση και την υποστήριξη των δράσεων που κάποια μονάδα αποφασίζει να υλοποιήσει. Για παράδειγμα, δεν είναι απαραίτητο όλα τα ξενοδοχεία να προσφέρουν ακριβές εγκαταστάσεις spa ή εξειδικευμένα προγράμματα αρωματοθεραπείας. Όμως όταν κάποιος αποφασίζει να προσφέρει προγράμματα massage στους πελάτες του, δεν μπορεί να τοποθετεί ένα κρεβάτι σε έναν σκοτεινό, υπόγειο βοηθητικό χώρο και να το παρουσιάζει ως μία επιπλέον παροχή με παράλογα υψηλές χρεώσεις. Οι ταξιδιώτες πλέον έχουν αρκετές εμπειρίες και είναι σε θέση να συγκρίνουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και να τις αξιολογήσουν. Στην εποχή μας δεν θα διστάσουν να ανεβάσουν ένα post στα social media, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, επικρίνοντας οποιαδήποτε μονάδα δεν καλύπτει τις ανάγκες τους ανεξαρτήτως μεγέθους. Αυτό είναι και το πλεονέκτημα των μικρών ξενοδοχειακών μονάδων στις οποίες ο ιδιοκτήτης είναι συνήθως δίπλα στον πελάτη σε όλη τη διάρκεια της διαμονής του. Καταφέρνουν δηλαδή, να προσφέρουν προσωποποιημένα προγράμματα και έχουν την ευελιξία να προσαρμόζονται γρήγορα στις ανάγκες των πελατών τους.  
* Ο κ. Αναστάσης Λώζος είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Pure Greece 

Πηγή:capital.gr