Σε αυτό το πλαίσιο, οι ξενοδόχοι προσανατολίζονται σε νέες επενδύσεις τεχνολογίας για το 2025, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να ανταποκριθούν στις υψηλές προσδοκίες των ταξιδιωτών.
Αλλά τι θέλουν οι ταξιδιώτες; Ποιες εμπειρίες προτιμούν και ποιοι είναι οι επόμενοι προορισμοί τους; Ας δούμε μερικές από τις πιο πρόσφατες τάσεις που αναμένεται να επηρεάσουν τη βιομηχανία το 2025 και πώς οι ηγέτες της φιλοξενίας μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτές τις αλλαγές για να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Νέα περίοδος άνθησης
Μετά από μια χρονιά με περισσότερες από 80 εθνικές εκλογές, οι πολίτες που έχουν κουραστεί από τις αλλαγές θα αναζητήσουν πιο απλές και χαρούμενες στιγμές. Ο όρος “New Heydays” περιγράφει το κύμα νοσταλγίας που θα μπορούσε να εμπνεύσει τους ανθρώπους να επαναλάβουν διακοπές από την παιδική τους ηλικία και να επηρεάσει τους ταξιδιωτικούς τους προορισμούς το 2025.
Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ένα ταξίδι στο Walt Disney World με την οικογένεια, μια διαχρονικά δημοφιλή επιλογή, καθώς το κοντινό αεροδρόμιο του Ορλάντο παρουσίασε αύξηση 2,6% στην εισερχόμενη εναέρια κυκλοφορία από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2024 σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με τα δεδομένα της Amadeus για την εναέρια κυκλοφορία. Αντίστοιχα, η ευρωπαϊκή εταιρεία διακοπών Eurocamp ανέφερε σημαντική αύξηση στις κρατήσεις για τους οικογενειακούς της κατασκηνωτικούς χώρους.
Για τους ταξιδιώτες που επιθυμούν κάτι ακόμη πιο μοναδικό, τι θα λέγατε για διαμονή σε μια Polly Pocket σε φυσικό μέγεθος; Το Airbnb παρουσίασε αυτό το καλοκαίρι μια γοητευτική ενοικίαση σπιτιού βασισμένη σε μια ρέπλικα του πλαστικού παιχνιδιού της δεκαετίας του ’90 από τη Mattel.
Με όλο και περισσότερους ταξιδιώτες να επιθυμούν οικειότητα και άνεση, τα ξενοδοχεία και οι οργανισμοί διαχείρισης προορισμών (DMOs) μπορούν να αξιοποιήσουν το ψηφιακό μάρκετινγκ για να συνδεθούν με αυτό το νοσταλγικό κοινό και να αυξήσουν τις κρατήσεις στα καταλύματα ή τις πόλεις τους.
Ξενοδοχεία πρωτοπόροι
Μερικές φορές, όλα έχουν να κάνουν με τον προορισμό και όχι μόνο με το ταξίδι. Είτε πρόκειται για καινοτόμο σχεδιασμό, εξαιρετικές παροχές, εξωτικούς προορισμούς ή βαθιές συνδέσεις με την τοπική κουλτούρα, πρωτοποριακά ξενοδοχεία εμφανίζονται σε όλο τον κόσμο και τοποθετούν ολόκληρους προορισμούς στον χάρτη.
Πολλά από αυτά είναι πραγματικά ανεξάρτητα καταλύματα (ιδιωτικά ανήκουν και λειτουργούν), όπως το Anandes Hotel στη Μύκονο, το Jannah Lamu στην Κένυα και το AREV στο Σεν Τροπέ – όλα άνοιξαν το 2024. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα μοναδικά ξενοδοχεία δεν αποτελούν μέρος μεγαλύτερων αλυσίδων.
Για παράδειγμα, το νέο ξενοδοχείο Reverb Hamburg, που άνοιξε το καλοκαίρι του 2024 σε ένα γερμανικό πολεμικό καταφύγιο, ανήκει στην Hard Rock Hotel Group. Στην Ιταλία, η Marriott International θα παρουσιάσει το Edition Lake Como σε ένα αρχοντικό του 19ου αιώνα στην άκρη της λίμνης. Οι μεγαλύτερες αλυσίδες λανσάρουν και επεκτείνουν επίσης τις δικές τους επώνυμες συλλογές ανεξάρτητων καταλυμάτων. Ένα καλό παράδειγμα είναι η Handwritten Collection της Accor, η οποία ξεκίνησε το 2023 – έως το 2025 θα έχει επιλέξει περισσότερα από 17 μικρά έως μεσαία boutique ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο.
Αυτή η αλλαγή αντανακλά την αυξανόμενη επιθυμία των ταξιδιωτών για αυθεντικές, τοπικά εμπνευσμένες διαμονές που προσφέρουν περισσότερα από μια τυπική εμπειρία φιλοξενίας. Για τους ξενοδόχους που επιθυμούν να διαφοροποιήσουν τις προσφορές τους από τους ανταγωνιστές τους, αυτοί οι πρωτοποριακοί προορισμοί αποτελούν πηγή έμπνευσης.
Άνοδος της Ασίας
Τα ταξίδια στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC) ανακάμπτουν ραγδαία μετά την πανδημία, χάρη εν μέρει στην άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών και τη βελτιωμένη αεροπορική συνδεσιμότητα. Τα ξενοδοχεία στην περιοχή καταγράφουν ισχυρή ζήτηση, με μέσο ποσοστό πληρότητας 67% από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με δεδομένα της Amadeus.
Το 2025, τα ταξίδια προς και από την Ασία (ιδιαίτερα την Κίνα) αναμένεται να φτάσουν στα προ πανδημίας επίπεδα, ανοίγοντας πλήρως αυτή την περιοχή στον υπόλοιπο κόσμο. Δεδομένης της σημασίας της Κίνας ως βασικής αγοράς πηγής ταξιδιωτών, αυτή η ανάκαμψη ήταν πολυαναμενόμενη (ενώ τα εσωτερικά ταξίδια σημείωσαν άνθηση το 2024, τα εξερχόμενα παραμένουν υποτονικά). Για να προσελκύσουν περισσότερους ξένους επισκέπτες, χώρες όπως η Κίνα και η Ταϊλάνδη επεκτείνουν την απαλλαγή από την υποχρέωση έκδοσης βίζας σε πολλές χώρες έως το 2025.
Κοιτώντας πιο μακριά στο μέλλον, η αυξανόμενη μεσαία τάξη αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 50% της παγκόσμιας ανάπτυξης αεροπορικών επιβατών τα επόμενα 15 χρόνια, σύμφωνα με την IATA. Μόνο την επόμενη χρονιά, το παγκόσμιο μερίδιο δαπανών για ταξίδια αναψυχής από την APAC αναμένεται να αυξηθεί από 29% το 2023 σε 35% το 2025.
Αυτή η ανάπτυξη θα φέρει τεράστιες ευκαιρίες για τη βιομηχανία φιλοξενίας – για τους υφιστάμενους ξενοδόχους να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους, για τους κατασκευαστές να δημιουργήσουν νέα καταλύματα και για τους προορισμούς να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά τους και να επηρεάσουν νέους επισκέπτες.
Συνδέσεις στην πραγματική ζωή (IRL)
Σε έναν κόσμο γεμάτο από τηλεργασία και ψηφιακούς νομάδες, οι άνθρωποι εργάζονται πιο ευέλικτα από ποτέ, αλλά ταυτόχρονα αναζητούν τρόπους να δημιουργήσουν νέες, αυθόρμητες συνδέσεις. Τα ταξίδια υπήρξαν πάντα ένας καλός τρόπος για να γνωρίσεις ανθρώπους, είτε μέσω μιας συζήτησης με άλλους ταξιδιώτες σε ένα ξενοδοχείο είτε συμμετέχοντας σε μια ομαδική εκδρομή βασισμένη σε κοινά ενδιαφέροντα.
Εξαιρετικά παραδείγματα αποτελούν εταιρείες όπως η Contiki και η Flash Pack, που χρησιμοποιούν τη φιλία ως σημείο πώλησης για τις ομαδικές τους εκδρομές. Η συμμετοχή σε κοινές δραστηριότητες, όπως αθλήματα, παιχνίδια, μαθήματα μαγειρικής ή ξεναγήσεις σε μουσεία, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να γνωρίσει κανείς ομοϊδεάτες ανθρώπους και να χτίσει φιλίες σε οποιαδήποτε ηλικία.
Τα ξενοδοχεία γίνονται εξαιρετικές επιλογές για ταξιδιώτες που αναζητούν νέες προσωπικές συνδέσεις κατά τη διάρκεια της διαμονής τους. Τα καταλύματα που διαθέτουν φιλικούς κοινόχρηστους χώρους συνεχίζουν να είναι δημοφιλή. Για παράδειγμα, το The Social Hub, το οποίο θα ανοίξει ξενοδοχεία στη Ρώμη, τη Φλωρεντία και το Πόρτο το 2025, και το Soho House, που σχεδιάζει να ανοίξει κλαμπ μελών στη Βαρκελώνη, το Μάντσεστερ, τη Μαδρίτη, το Τόκιο και το Μιλάνο.
Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να στοχεύσουν μοναχικούς ταξιδιώτες και ψηφιακούς νομάδες με ειδικές προσφορές και προωθητικές ενέργειες για να αξιοποιήσουν αυτό το αυξανόμενο κοινό.
Το μέλλον της φιλοξενίας είναι καινοτόμο αλλά και βαθιά συνδεδεμένο με την ανθρώπινη εμπειρία. Οι ταξιδιωτικές τάσεις για το 2025 αναδεικνύουν τη δυναμική του κλάδου – από πρωτοποριακά ξενοδοχεία έως νοσταλγικά ταξίδια από την παιδική ηλικία, τη δημιουργία προσωπικών συνδέσεων σε έναν ψηφιακό κόσμο και την ανάκαμψη της Ασίας ως βασικής αγοράς ταξιδιωτών.
Η προοπτική για το 2025 είναι αισιόδοξη και η ενσωμάτωση αυτών των τάσεων στις στρατηγικές των ξενοδοχείων και των οργανισμών διαχείρισης προορισμών θα είναι το κλειδί για την έμπνευση των ταξιδιωτών και τη δημιουργία πιο αξέχαστων εμπειριών.