ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018

Η Cosco σκοπεύει, με 500 εκατ. ευρώ, να μεταμορφώσει το λιμάνι του Πειραιά



Αποτέλεσμα εικόνας για Η Cosco σκοπεύει, με 500 εκατ. ευρώ, να μεταμορφώσει το λιμάνι του Πειραιά


Η ΟΛΠ ΑΕ, σε εκτέλεση όσων ορίζονται στη Σύμβαση Παραχώρησης του 2016, που κυρώθηκε με τον νόμο Ν.4404/2016 παρουσίασε χθες Δευτέρα 22 Ιανουαρίου σε δημόσια διαβούλευση τις προτάσεις της για το “Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) Λιμένα Πειραιά”.

Η σύνταξη για την ανάπτυξη και λειτουργία του Λιμένα Πειραιά του Προγραμματικού Σχεδίου έγινε σύμφωνα με:
(i) όλους τους νόμους και κανονισμούς γενικής εφαρμογής, καθώς και όλους τους ισχύοντες Ρυθμιστικούς Κανόνες,
(ii) τη μεθοδολογία και τις προδιαγραφές που παρατίθενται στο έγγραφο με τίτλο “Προδιαγραφές Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης Λιμένων Διεθνούς Ενδιαφέροντος”, (iii) τους κανόνες και τις κατευθυντήριες γραμμές για την κατάρτιση προγραμματικών σχεδίων, όπως παρατίθενται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 6.2 της ανωτέρω Σύμβασης Παραχώρησης.



Πιο αναλυτικά, η Cosco σκοπεύει να επενδύσει 200 εκατ. ευρώ, επιπλέον των συμφωνηθέντων 350 εκατ. ευρώ σε διάφορα έργα στην ευρύτερη περιοχή. Παράλληλα με τις επενδύσεις στις τεχνικές υποδομές μεταφορών του λιμανιού, η Cosco προβλέπει αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, δημιουργία κέντρου logistics και την κατασκευή 4 ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή του Πειραιά. Μέσα στα πλάνα είναι και η επέκταση του επιβατικού λιμένα, η οποία θα εξαρτηθεί από την έκβαση της έγκρισης της χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό 140 εκατ. ευρώ. 

Πιο συγκεκριμένα, αναμένεται η επέκταση στο νότιο τμήμα του λιμανιού με τη δημιουργία συνολικά 6 θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς 350 μέτρων. Στο ίδιο σημείο αναμένεται να κατασκευαστεί και νέος επιβατικός σταθμός κρουαζιέρας.

Το νέο κέντρο logistics είναι σχεδιασμένο να κατασκευαστεί στον χώρο του πρώην Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΟΔΔΥ) στην Δραπετσώνα, ο οποίος έχει έκταση 90 στρέμματα και θα συνδεθεί μέσω σήραγγας με τις σημερινές εγκαταστάσεις, έργο προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ. Άλλα 20 εκατ. ευρώ έχει προϋπολογιστεί η επέκταση του car terminal και αφορά την αναδιαρρύθμιση του λιμένος Ηρακλέους και την επέκταση του λιμένα. 

Όσον αφορά τα ξενοδοχεία, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη μετατροπή του κτιρίου της Παγόδας σε ξενοδοχείο 5 αστέρων, η μετατροπή των παλαιών αποθηκών σε ξενοδοχείο 4 και 5 αστέρων και η κατασκευή νέας ξενοδοχειακής μονάδας στην περιοχή Porto Leone. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή δύο πενταόροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα, και η ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης σε Μουσείο Μετανάστευσης και ιστορικό αρχείο.

Ακόμη, ο ΟΛΠ θα προμηθευθεί οικολογικά λεωφορεία για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των επιβατών και του κοινού γύρω από το κεντρικό λιμάνι της ακτοπλοϊας και της κρουαζιέρας.

Στόχος είναι ο σωστός προγραμματισμός της μελλοντικής εξέλιξης και ανάπτυξης του λιμένα με γνώμονα τα τεχνοοικονομικά στοιχεία που αφορούν κατά κύριο λόγο στις επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο επενδυτικό πρόγραμμα. Ο χρονικός ορίζοντας αναφοράς καλύπτει την περίοδο 2016-2021 και αποσκοπεί στον σωστό σχεδιασμό των εγκαταστάσεων, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η δυναμικότητα εξυπηρέτησης και να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια χώρου και χρησιμότητας. Η μελέτη καθορίζει ακόμη τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης του λιμένα, τις επιτρεπόμενες προσχώσεις, τις χρήσεις γης, τους όρους και τους περιορισμούς δόμησης, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο για την εξυπηρέτηση της λειτουργικότητας και της ασφάλειας του Λιμένα.

Απώτερος στόχος είναι το λιμάνι του Πειραιά να αποτελέσει κόμβο του παγκοσμίου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας γενικότερα.



Στην παρουσίαση του Master Plan παραβρέθηκαν ο αντιπεριφερειάρχης κ. Γ. Γαβρίλης, οι δήμαρχοι Πειραιά κ. Ι. Μώραλης, Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Χ. Βρεττάκος, Περάματος κ. Γ. Λαγουδάκης, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Μ. Σακέλλης, ο κεντρικός λιμενάρχης κ.  Λεοντάρας, ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιάρχων κ. Μ. Τσικαλάκης, εκπρόσωποι του Ναυτικού Επιμελητηρίου, του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, των ναυτικών πρακτόρων, συνδικαλιστικών ενώσεων και άλλων φορέων.

Οι φορείς που συμμετέχουν στη διαβούλευση θα αποστείλουν τις προτάσεις τους για την τελική διαμόρφωση του αναπτυξιακού πλάνου.