Να μην
ακυρωθεί, έμμεσα ή άμεσα, η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών Εκμίσθωσης Ι.Χ.
αυτοκινήτων με Οδηγό από τις Εταιρίες Ενοικίασης Αυτοκινήτων ζητεί ο Σύνδεσμος
Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος, εν όψει της συζητησης
στη Βουλή νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο θα θέσει κανόνες στις
διαδικτυακές πλατφόρμες τύπου UBER.
Σύμφωνα με τον ΣΤΕΕΑΕ, δύο είναι οι άξονες πάνω στους οποίους
πρέπει να βασισθεί η σχετική ρύθμιση:
1. Καμία αλλαγή και διασφάλιση της συνέχισης της λειτουργίας του
Νόμου περί Ενοικίασης Ι.Χ. αυτοκινήτων με Οδηγό που έχει λειτουργήσει θετικά
στην αύξηση θέσεων εργασίας αλλά και στον τζίρο όλων των εμπλεκόμενων φορέων,
συμπεριλαμβανομένων των ΤΑΧΙ, και
2. Εντοπισμός της φορολογητέας ύλης και συνεπώς καταβολή των
αναλογούντων φόρων, ΦΠΑ και τυχόν εργατικών εισφορών μέσω της συνεργασίας
(αποτέλεσμα συμφωνίας) με τις διαδικτυακές πλατφόρμες UBER / TAXIbeat / CARKY
κλπ
Φοβούμαστε ότι η πιθανή πρόθεση της Κυβέρνησης να συνομιλεί μόνο
με εκπροσώπους των Σωματείων ΤΑΧΙ θα οδηγήσει σε νομοσχέδια τα οποία θα
ακυρώσουν έμμεσα ή άμεσα τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών Εκμίσθωσης Ι.Χ.
αυτοκινήτων με Οδηγό από τις Εταιρίες Ενοικίασης Αυτοκινήτων. Ελπίζουμε
ότι τόσο η Κυβέρνηση όσο και το αρμόδιο Υπουργείο δεν θα δεχτούν μονομερείς
προτάσεις από έναν φορέα (ΤΑΧΙ) και όχι από το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων
(ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ, ΣΤΕΕΑΕ).
Διαβάστε τη σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου: "Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα,
πρόκειται σύντομα να κατατεθεί στη Βουλή Ν/Σ του Υπουργείου Μεταφορών μέσω του
οποίου θα τεθούν κανόνες στις διαδικτυακές πλατφόρμες τύπου UBER, CARKY,
TAXIbeat που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές για να καλύψουν τις ανάγκες
μετακίνησής τους χρησιμοποιώντας Ι.Χ. αυτοκίνητα ιδιωτών.
Είναι σαφές ότι η λειτουργία πλατφόρμας όπως αυτές που αναφέρονται
παραπάνω θα πρέπει να ρυθμιστεί νομοθετικά ώστε να σταματήσει η απώλεια ΦΠΑ,
άλλων φόρων αλλά και η εισφοροδιαφυγή.
Σύμφωνα με τον ΣΤΕΕΑΕ, δύο είναι οι άξονες πάνω στους οποίους
πρέπει να βασισθεί η σχετική ρύθμιση:
1. Καμία αλλαγή και διασφάλιση της συνέχισης της λειτουργίας του
Νόμου περί Ενοικίασης Ι.Χ. αυτοκινήτων με Οδηγό που έχει λειτουργήσει θετικά
στην αύξηση θέσεων εργασίας αλλά και στον τζίρο όλων των εμπλεκόμενων φορέων,
συμπεριλαμβανομένων των ΤΑΧΙ, και
2. Εντοπισμός της φορολογητέας ύλης και συνεπώς καταβολή των
αναλογούντων φόρων, ΦΠΑ και τυχόν εργατικών εισφορών μέσω της συνεργασίας
(αποτέλεσμα συμφωνίας) με τις διαδικτυακές πλατφόρμες UBER / TAXIbeat / CARKY
κλπ
Φοβούμαστε ότι η πιθανή πρόθεση της Κυβέρνησης να συνομιλεί μόνο
με εκπροσώπους των Σωματείων ΤΑΧΙ θα οδηγήσει σε νομοσχέδια τα οποία θα
ακυρώσουν έμμεσα ή άμεσα τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών Εκμίσθωσης Ι.Χ.
αυτοκινήτων με Οδηγό από τις Εταιρίες Ενοικίασης Αυτοκινήτων. Ελπίζουμε
ότι τόσο η Κυβέρνηση όσο και το αρμόδιο Υπουργείο δεν θα δεχτούν μονομερείς
προτάσεις από έναν φορέα (ΤΑΧΙ) και όχι από το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων
(ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ, ΣΤΕΕΑΕ).
Σε αρκετές Ευρωπαϊκές Χώρες αλλά και σε πολλές πολιτείες των
Ηνωμένων Πολιτειών εφαρμόσθηκαν λύσεις και δόθηκαν απαντήσεις στο πρόβλημα
χωρίς να μπει φραγμός στη παροχή υπηρεσιών εκμίσθωσης με οδηγό από
Εταιρίες Ενοικίασης Αυτοκινήτων".
Ο ΣΤΕΕΑΕ ιδρύθηκε το 1979 με σκοπό να βοηθήσει την ανάπτυξη του
Κλάδου Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων και είναι ο αντιπροσωπευτικός φορέας του Κλάδου
με Μέλη Επιχειρήσεις Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων από όλη την Ελλάδα.
Τα Μέλη του λειτουργούν πάνω από 650 υποκαταστήματα στην Ελλάδα
και διαχειρίζονται 160.000 αυτοκίνητα.
Όλα τα διεθνή σήματα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν
επιλέξει να είναι μέλη μόνο στο ΣΤΕΕΑΕ.
Είναι ο μόνος φορέας του Κλάδου που είναι μέλος του ΣΕΤΕ και που
εκπροσωπεί την Ελλάδα στην Πανευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων
(Leaseurope).