Διπλασιάστηκαν
οι χρεώσεις επιβάτη τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια την τελευταία 10ετία, σύμφωνα με
έκθεση της Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών, ΙΑΤΑ, η οποία καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση
να ενισχύσει τις ρυθμίσεις στο μονοπώλιο των μεγάλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων
εστιάζοντας στο συμφέρον των επιβατών.
Εάν οι χρεώσεις αεροδρομίων παρέμεναν σταθερές στην περίοδο
2006-2016, οι καταναλωτές θα είχαν όφελος 17 ευρώ ανά πτήση μιας διαδρομής,
κατά μέσο όρο, υποστηρίζει η έκθεση. Το ποσό αυτό που αντιστοιχεί στο 10% του
μέσου κόστους αεροπορικού εισιτηρίου θα βελτίωνε της ανταγωνιστικότητα της
Ευρώπης, και πιθανόν να συνέβαλλε σε επιπλέον κίνηση 50 εκατ. επιβατών στις
αερομεταφορές.
Μια τέτοια εξέλιξη θα «ξεκλείδωνε» 50 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της
Ευρώπης και θα δημιουργούσε 238.000 θέσεις εργασίας.Σύμφωνα με την έκθεση, την περίοδο 2006-2016, -Το μέσο κόστος αεροπορικού εισιτηρίου παρέμεινε εικονικά το
ίδιο -Το τμήμα εσόδου στην τιμή του εισιτηρίου περιορίσθηκε από 90% σε
79%
-Το τμήμα της τιμής εισιτηρίου που λαμβάνει το αεροδρόμιο
διπλασιάσθηκε όπως και οι φόροι επιβάτη.
Η τάση ιδιωτικοποιήσεων των ευρωπαϊκών αεροδρομίων, επισημαίνει η ΙΑΤΑ, κάνει πιο επιτακτική την ανάγκη. Από το 2010, ο αριθμός τους που πέρασαν σε ιδιωτικά χέρια διπλασιάσθηκε και σε πολλές περιπτώσεις διαψεύσθηκε η προσδοκία για τα οφέλη που προβλέπονταν για τους επιβάτες και η τοπική οικονομία συχνά υφίσταται τα αποτελέσματα του υψηλού κόστους.