ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Συμμετοχή του Ελληνικού Νηογνώμονα στην εκδήλωση «Γαλάζια επιχειρηματικότητα στη ναυτιλία και τα νησιά» στο πλαίσιο εορτασμού των Ευρωπαϊκών Ημερών Θάλασσας 2016 στη Χίο (18/5/2016)




Την εκδήλωση διοργάνωσε το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο της Χίου. Ο Δρ. Νίκος Θεμελής, υπεύθυνος του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης του Ελληνικού Νηογνώμονα, συμμετείχε στην εκδήλωση παρουσιάζοντας το θέμα με τίτλο «LNG-COMSHIP: εξετάζοντας την χρήση του LNG ως καύσιμο πρόωσης σε πλοία». Στόχος της εκδήλωσης ήταν να ενισχυθεί η διασύνδεση έρευνας και επιχειρηματικότητας μέσω της παρουσίασης σχετικών παραδειγμάτων από φορείς της παραγωγής και  επιχειρηματικών ιδεών από φοιτητές.


Ο Δρ. Νίκος Θεμελής παρουσίασε τα κυριότερα αποτελέσματα του ερευνητικού έργου LNG-COMSHIP, το οποίο αφορά κυρίως την μελέτη της μετατροπής της εγκατάστασης πρόωσης ενός επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου ανοιχτού τύπου, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Στόχος του έργου ήταν να αντιμετωπιστούν όλες τις τεχνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές πλευρές του θέματος.
 Ειδικότερα παρουσιάστηκαν μελέτες που αφορούν την τεχνική αξιολόγηση των συστημάτων αποθήκευσης και τροφοδοσίας του καυσίμου, καθώς και ζητήματα που άπτονται της ευστάθειας του πλοίου και της αντοχής της πλατφόρμας τοποθέτησης της φορητής δεξαμενής αποθήκευσης του LNG. Εξετάστηκαν επίσης οι τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των συστημάτων ασφαλείας, καθώς και μελέτη αξιολόγησης της διακινδύνευσης. Επιπλέον, παρουσιάστηκε η διερεύνηση εναλλακτικών μεθόδων ανεφοδιασμού με LNG, η εκτίμηση του κόστους της μετατροπής και τα περιβαλλοντικά οφέλη  που προκύπτουν λόγω των σημαντικών μειώσεων των εκπομπών αερίων ρύπων.

 Κατά την παρουσίαση συζητήθηκαν επίσης τρόποι κάλυψης μελλοντικών πιθανών αναγκών σε LNG ενός δικτύου ακτοπλοΐας στο Αιγαίο με την δημιουργία μικρών κλίμακας σταθμών ανεφοδιασμού σε επιλεγμένα νησιά. Η τροφοδότησή τους θα πραγματοποιείται από πλοίο με σημείο εκκίνησης τον σταθμό εισαγωγής του LNG. Σε ευρύτερο επίπεδο, εξετάστηκε η πιθανή χρήση LNG για την παραγωγή ενέργειας σε νησιά μετά από κατάλληλη μετατροπή των υπαρχόντων σταθμών παραγωγής, υπολογίζοντας και τα απαιτούμενα μεγέθη αποθήκευσης σε LNG.
Ο Δρ. Νίκος Θεμελής τόνισε ότι με την συμμετοχή του Ελληνικού Νηογνώμονα αποκτήθηκε σημαντική εμπειρία και γνώση, θέτοντας τις βάσεις για την ανάπτυξη διαδικασιών και κανονισμών που αφορούν την μελέτη και έγκριση μετατροπών για την χρήση του LNG ως καύσιμο. Επιπλέον, με την ύπαρξη των απαραίτητων συνεργειών και πρωτοβουλιών, θα δοθεί ώθηση στη ναυπηγική βιομηχανία και σε ευρύτερη κλίμακα στη νησιωτική ανάπτυξη. Η εκδήλωση στέφθηκε με επιτυχία καθώς υπήρξε εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ της πανεπιστημιακής κοινότητας και επιχειρήσεων της ναυτιλίας επισημαίνοντας τον σημαντικό ρόλο που διακατέχει η έρευνα στην εκπόνηση καινοτόμων σχεδίων επιχειρηματικότητας.

Το ερευνητικό έργο LNG – COMSHIP υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διμερούς Ε & Τ Συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας 2012-2014, της Δράσης Εθνικής εμβέλειας «Διμερείς, Πολυμερείς και Περιφερειακές Ε & Τ Συνεργασίες» της ΓΓΕΤ.  Οι συμμετέχοντες στο έργο από την ελληνική πλευρά ήταν ο Ελληνικός Νηογνώμονας και το Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της Αθήνας.