Χαμηλότερες εκπομπές θορύβου / Έως και 4% εξοικονόμηση καυσίμου χάρη στα
εκτεταμένα ακροπτερύγια
Πριν ακόμα παραληφθούν τα αεροσκάφη
μεγάλων αποστάσεων τύπου A350 που εκπέμπουν 50% χαμηλότερη στάθμη θορύβου, πιο αθόρυβες πτήσεις θα πραγματοποιούν και τα αεροσκάφη μεσαίων αποστάσεων της Lufthansa. Κι αυτό γιατί, τα αεροσκάφη τύπου Airbus A320 εξοπλίζονται με τα
“sharklets”, τα εκτεταμένα ακροπτερύγια ύψους 2,40 μ., που ανάλογα
με το μήκος της διαδρομής, επιτυγχάνουν εξοικονόμηση καυσίμου έως 4% και αντίστοιχη μείωση εκπομπών CO2. Τα sharklets επιτρέπουν στο αεροσκάφος να απογειωθεί πιο γρήγορα, μειώνοντας παράλληλα
τις εκπομπές θορύβου. «Βρισκόμαστε σε πολύ καλό σημείο όσον αφορά την αειφορία του Μονάχου. Το
γεγονός ότι ο στόλος μας μειώνει ολοένα και περισσότερο το θόρυβο είναι
σημαντική είδηση, ειδικά για όσους κατοικούν κοντά στο αεροδρόμιο", λέει ο
Thomas Winkelmann, Διευθύνων Σύμβουλος της Lufthansa για τον κόμβο του Μονάχου.
Τα sharklets σχεδιάστηκαν με πρότυπο τη φύση. Μεγάλα πουλιά, όπως οι γερανοί ή οι
κόνδορες, λυγίζουν τα άκρα των φτερών τους προς τα πάνω, γεγονός που τους
επιτρέπει να εξοικονομούν σημαντική ενέργεια καθώς πετούν. Παρομοίως, τα sharklets στα αεροπλάνα μειώνουν τη δύναμη αντίστασης του αέρα κατά την απογείωση και
βελτιώνουν την αεροδυναμική των ακροπτερυγίων. Σύμφωνα με την Airbus, η εξοικονόμηση κηροζίνης, και η
μείωση εκπομπών CO2 που προκύπτει,
ανέρχεται σε περίπου 1000 τόνους ανά αεροσκάφος ετησίως, το οποίο ισοδυναμεί με
το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν 200 αυτοκίνητα με μέση χρήση.
Το πρώτο Airbus A320 με sharklets έχει ήδη
παραδοθεί στο Μόναχο και τις επόμενες ημέρες αναμένεται το δεύτερο. Από τα μέσα
του επόμενου έτους συνολικά 12 αεροσκάφη αυτού του τύπου θα έχουν ως βάση το νότιο
κόμβο της Lufthansa, και 20 αεροσκάφη τη Φρανκφούρτη. Όλα τα A320 που θα είναι εξοπλισμένα με
τα συγκεκριμένα φτερά θα αντικαταστήσουν παλαιότερα αεροσκάφη μεσαίων
αποστάσεων. Σήμερα, ο στόλος
της Lufthansa στο Μόναχο περιλαμβάνει 50 αεροσκάφη τύπου Α319, Α320 και Α321.