ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025

“Ο Τουρισμός του Αύριο”: ΣΕΤΕ, ΙΝΣΕΤΕ και Marketing Greece χαρτογραφούν τις ευκαιρίες του ελληνικού τουρισμού

 

Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, η αξιοποίηση νέων πηγών δεδομένων και η αυξανόμενη ζήτηση για αυθεντικές εμπειρίες βρέθηκαν στο επίκεντρο της εκδήλωσης “Ο Τουρισμός του Αύριο: Mapping Greek Tourism”, που συνδιοργάνωσαν ο ΣΕΤΕ, το ΙΝΣΕΤΕ και η Marketing Greece στο πλαίσιο της Philoxenia 2025. Η συζήτηση ανέδειξε τον στρατηγικό μετασχηματισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη στον ελληνικό τουρισμό, μαζί με τις ευκαιρίες και τα εμπόδια που απαιτούν νέες προσεγγίσεις.

Ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΣΕΤΕ,  Αλέξανδρος Θάνος, τόνισε ότι η ταχύτητα της τεχνολογικής εξέλιξης φέρνει συνεχώς νέα δεδομένα για τις επιχειρήσεις: “Πολλές φορές μιλώντας για την ψηφιοποίηση και αναλύοντας ένα εργαλείο σήμερα, μετά από λίγους μήνες, μπορεί να είναι πλέον παρελθόν η χρησιμότητά του. Προσπαθώντας να ανιχνεύσουμε ποιες είναι ανάγκες του τουρισμού του αύριο, έχουμε ξεχωρίσει δύο σημαντικά ζητήματα. Το πρώτο είναι το μεγάλο πρόβλημα στην εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού… Το δεύτερο, είναι το πώς θα ανταποκρίνονται οι επιχειρήσεις στα νέα δεδομένα και τι έχουν να περιμένουν στο εγγύς μέλλον”. Ο ίδιος σημείωσε ότι, παρότι η δυναμική για το 2026 φαίνεται θετική, “οι προκλήσεις όλο γίνονται και πιο έντονες για όλους εμάς”.

Στην πρώτη ενότητα, με τίτλο “Τουρισμός σε Εξέλιξη: Δεδομένα, Τεχνολογία, Ταλέντο και Ανθεκτικότητα”, ο επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ,  Άρης Ίκκος, αναφέρθηκε στον ρόλο της γνώσης και των εργαλείων που αναπτύσσει το Ινστιτούτο: “Το ΙΝΣΕΤΕ συστηματοποιεί και διαχέει τη γνώση, δημιουργώντας εργαλεία που βοηθούν επιχειρήσεις και φορείς του ελληνικού τουρισμού να κατανοήσουν τις αλλαγές και να προσαρμοστούν… ενισχύοντας την ανθεκτικότητα και την ανταγωνιστικότητά τους”.

Στη δεύτερη ενότητα, “Preparing for the next era of tourism: Δράσεις και πρωτοβουλίες της Marketing Greece“, ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece,  Νίκος Διαμαντόπουλος, ανέδειξε τη μεταμόρφωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας: “Το ταξίδι δεν είναι πλέον απλή επίσκεψη, αλλά η επιδίωξη να γίνεις μέρος του τόπου. Ο επισκέπτης είναι συνειδητοποιημένος και αναζητά προσωποποιημένες εμπειρίες, αξιοποιώντας την τεχνολογία… Ο σεβασμός, η ποιότητα και η συνένωση δυνάμεων είναι τα κλειδιά για να ανταποκριθούμε σε αυτό το νέο πλαίσιο”.

Στρατηγικές για το μέλλον

Καθώς ο τουρισμός εξελίσσεται, οι τρεις οργανισμοί αναδεικνύουν την ανάγκη συνεχούς χαρτογράφησης του περιβάλλοντος και προσαρμογής των στρατηγικών. Η Ελλάδα προετοιμάζεται για την επόμενη μέρα μέσα από συνεργασίες, αξιοποίηση της τεχνολογίας, ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και προώθηση ενός βιώσιμου μοντέλου που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της χώρας.

Με την παγκόσμια αγορά να γίνεται ολοένα και πιο απαιτητική, οι παρεμβάσεις του ΣΕΤΕ, του ΙΝΣΕΤΕ και της Marketing Greece συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός τουριστικού προϊόντος που μπορεί να ξεχωρίσει τα επόμενα χρόνια.