Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με Οδηγό (ΠΟΕΙΧ) εξέδωσε ανακοίνωση με αφορμή τις κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών Αττικής και τις πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Η Ομοσπονδία εκφράζει ανησυχία για τις προτάσεις του ΣΑΤΑ που, όπως αναφέρει, στοχεύουν στον περιορισμό της δραστηριότητας των επιχειρήσεων ενοικίασης οχημάτων με οδηγό σε όλη τη χώρα.
Η ΠΟΕΙΧ επισημαίνει ότι ο ΣΑΤΑ “απαιτεί από την κυβέρνηση κατώτατα μισθώματα ύψους 150 ευρώ και ελάχιστης διάρκειας 3 ωρών”, κάτι που, σύμφωνα με την Ομοσπονδία, δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς και του τουρισμού. Όπως αναφέρει: “Προφανώς το ΣΑΤΑ και ο πρόεδρός του βρίσκονται εκτός εποχής, τόπου και χρόνου. Αδυνατούν να αναγνωρίσουν τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς, αδιαφορώντας παντελώς για το δημόσιο συμφέρον και τη βελτιστοποίηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας”.
Η Ομοσπονδία αναφέρεται και στις κατηγορίες περί φοροδιαφυγής, σημειώνοντας ότι οι υπηρεσίες Ε.Ι.Χ. με Οδηγό είναι ήδη ψηφιοποιημένες: “Η δική μας παροχή υπηρεσιών καταχωρείται στην ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Μεταφορών πριν καν θεσπιστεί ψηφιακό πελατολόγιο”.
Παράλληλα, τονίζει ότι η δραστηριότητα των Ε.Ι.Χ. με Οδηγό θεσπίστηκε από το κράτος με στόχο την εξυπηρέτηση τουριστών, υπογραμμίζοντας τις προδιαγραφές λειτουργίας που τη διέπουν. “Ενδιαφέρον θα είχε για όποιον επιθυμεί να εξυπηρετεί τουρίστες να τηρούσε και τις ίδιες προδιαγραφές όπως εμείς (οχήματα δεκαετίας, απολυτήριο λυκείου, γνώση ξένης γλώσσας κ.ά.)”.
Στην ανακοίνωση γίνεται επίσης αναφορά στις επιδιώξεις του ΣΑΤΑ στο παρελθόν σχετικά με τις άδειες ταξί, με την ΠΟΕΙΧ να δηλώνει ότι στόχος είναι η αποτροπή μονοπωλιακών πρακτικών στις μεταφορές επιβατών: “Ο ΣΑΤΑ απλά επιθυμεί τον αφανισμό των υπηρεσιών εκμίσθωσης ΕΙΧ με Οδηγό στην Ελλάδα, ώστε να μπορούν να κανιβαλίζονται από ορισμένους οι μεταφορές εις βάρος του τουριστικού προϊόντος, της εικόνας της χώρας και του δημοσίου συμφέροντος”.
Η ΠΟΕΙΧ ξεκαθαρίζει ότι οι υπηρεσίες Ε.Ι.Χ. με Οδηγό έχουν ισχυρή στήριξη από την κοινωνία, την αγορά και τον τουριστικό κλάδο αναφέροντας ότι “η αγορά και το τουριστικό προϊόν της χώρας επιτάσσουν υπηρεσίες μεταφοράς υψηλού επιπέδου, προστιθέμενης αξίας σε ανταγωνιστικές τιμές”.
Για τους επαγγελματίες του τουρισμού, η συζήτηση αυτή επηρεάζει άμεσα την ποιότητα, την εικόνα και την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Οι υπηρεσίες μετακίνησης αποτελούν κρίσιμο κρίκο στην ταξιδιωτική εμπειρία, ιδιαίτερα για τους διεθνείς επισκέπτες, και η εξέλιξη του θεσμικού πλαισίου θα συνεχίσει να αποτελεί σημείο ενδιαφέροντος για τον κλάδο.
