ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024

Google: Πως θα είναι τα ταξίδια έως το 2040, ποιο έθνος θα πενταπλασιάσει τους τουρίστες του

 


Η Google, σε συνεραγσία με την Deloitte ανέλυσε δισεκατομμύρια ερωτήματα αναζήτησης και περισσότερα από 90.000 σημεία δεδομένων από τα τελευταία 50 χρόνια στην τελευταία μελέτη της για τις παγκόσμιες τάσεις ταξιδιωτικής κινητικότητας. Αυτή η ανάλυση αποκαλύπτει σημαντικές οικονομικές διασυνδέσεις και διαρκείς τάσεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον των ταξιδιών.

Πηγή: Think with Google, Source: Google/Deloitte, Global, NextGen travellers and destinations, 2024.

Στο όραμά της “Travel 2040”, η Google προβλέπει ότι τα διεθνή ταξίδια θα εκτοξευθούν στα ύψη, σε σχεδόν 2,4 δισ. ταξίδια ετησίως. Ωστόσο, η έρευνα υπερβαίνει τους αριθμούς για να προσφέρει στρατηγικές γνώσεις με τη δυνατότητα να αναδιαμορφώσει τον ταξιδιωτικό κλάδο, από τον εντοπισμό των αναδυόμενων ταξιδιωτικών προορισμών έως την κατανόηση των μεταβαλλόμενων προτιμήσεων των ταξιδιωτών.

Βασικά συμπεράσματα

Μέχρι το 2040, θα προκύψουν νέες κορυφαίες αγορές εξερχόμενου τουρισμού, από τις οποίες προέρχονται οι ταξιδιώτες, με την Ινδία, την Κίνα και τις ΗΠΑ να γίνονται οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές μεταξύ των πέντε πρώτων.

Οι Ινδοί ταξιδιώτες, ειδικότερα, αναμένεται να πενταπλασιαστούν έως το 2040, λόγω της αύξησης της κατοχής διαβατηρίων και των βελτιωμένων διαδικασιών έκδοσης βίζας. Γνωστοί για την ψηφιακή τους γνώση και τη γρήγορη λήψη αποφάσεων, συνήθως κάνουν κράτηση για διεθνείς πτήσεις με μέσο χρόνο παράδοσης μικρότερο από 50 ημέρες.

Οι ΗΠΑ παραμένουν μια ισχυρή αγορά πηγής. Οι ταξιδιώτες των ΗΠΑ καλύπτουν αυτήν τη στιγμή το 10% της ευρωπαϊκής ταξιδιωτικής ζήτησης και αντιπροσωπεύουν το 40% των μη Ευρωπαίων ταξιδιωτών στην περιοχή. Ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο για την επωνυμία, το 78% των ταξιδιωτών στις ΗΠΑ είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τις επωνυμίες που εμπιστεύονται.

Το ταξιδιωτικό τοπίο το 2040 θα διαμορφωθεί τόσο από την προέλευση όσο και από τους προορισμούς των ταξιδιωτών. Η Ισπανία προβλέπεται να ξεπεράσει τη Γαλλία ως η χώρα με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο, αν και ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο παραμένει στενός. Επιπλέον, το Μεξικό θα μπει στους πέντε κορυφαίους παγκόσμιους προορισμούς, σηματοδοτώντας μια αλλαγή σε δημοφιλείς ταξιδιωτικές τοποθεσίες.

Η Μέση Ανατολή αναμένεται επίσης να δει εισροή ταξιδιωτών, με τον υψηλότερο προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό αύξησης των εισερχόμενων αφίξεων από τώρα έως το 2040. Δύο αγορές έχουν βαρύτητα εδώ: η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ). Η αύξηση του ενδιαφέροντος της Σαουδικής Αραβίας τροφοδοτείται από τις ενημερωμένες μεταρρυθμίσεις στις υποδομές και τις βίζες εισόδου, οι οποίες υποστηρίζονται από φιλόδοξα τουριστικά έργα, όπως το Neom και το Expo 2030. Η δημοτικότητα των ΗΑΕ θα βασίζεται στην παροχή εμπειριών υψηλής ποιότητας και πολυτελών προσφορών.


Ο ταξιδιώτης του μέλλοντος: Ενημερωμένος, διερευνητικός και ώριμος

Με την άνοδο των αγορών νέων πηγών, μπορούμε να χωρίσουμε τον ταξιδιώτη του μέλλοντος σε δύο ξεχωριστές κατηγορίες: τους “αναδυόμενους” και τους “ώριμους”. Είναι ενδιαφέρον ότι οι αναδυόμενοι ταξιδιώτες έλκονται περισσότερο προς “ώριμους” προορισμούς, ενώ οι ώριμοι ταξιδιώτες ελκύονται ολοένα και περισσότερο σε τοποθεσίες που δεν είναι συνηθισμένες.

“Οι αναδυόμενοι ταξιδιώτες – όπως αυτοί από την Ινδία – θα στοχεύουν αρχικά τις αγορές που είναι καθιερωμένοι ταξιδιωτικοί προορισμοί και κοντά στο σπίτι τους”, εξηγεί η Patricia Ruiz Ramos, ανώτερη διευθύντρια στο Monitor Deloitte, στο Τμήμα Συμβουλευτικής Στρατηγικής της Deloitte. “Γι’αυτό οι γύρω της Ινδίας χώρες θα δουν πρώτα τον αντίκτυπο από τους αναδυόμενους ταξιδιώτες. Πιο απομακρυσμένες τοποθεσίες, όπως αυτές στην Ευρώπη, θα παρατηρήσουν τις επιπτώσεις καθώς αυξάνεται η ισχύς δαπανών αυτών των ταξιδιωτών”.

Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι και οι δύο τύποι ταξιδιωτών θα είναι πλήρως ενημερωμένοι και θα διεξάγουν εκτεταμένη έρευνα πριν από τα ταξίδια τους. Δεν κάνουν απλώς κράτηση. αναζητούν εμπιστοσύνη και σιγουριά στις αποφάσεις τους.

“Καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός γερνάει και τα άτομα συνταξιοδοτούνται με καλύτερες συνθήκες υγείας, αναδύεται ένα νέο τμήμα ταξιδιωτών με ξεχωριστές ανάγκες και προτιμήσεις”, λέει η Ruiz Ramos. “Αυτό, σε συνδυασμό με το αυξανόμενο ενδιαφέρον για πολιτιστικές και ιστορικές εμπειρίες μεταξύ ταξιδιωτών από χώρες όπως η Ιαπωνία και η Κίνα, αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για τις ταξιδιωτικές εταιρείες να αξιοποιήσουν αυτήν την αναπτυσσόμενη αγορά προσαρμόζοντας τις προσφορές τους, ώστε να ανταποκριθούν στις συγκεκριμένες απαιτήσεις αυτών των ταξιδιωτών”.